Artis Drēziņš izmēģina BMW R 18

“Draugs, kuru gribas romantiski apkampt pēc ilgas neredzēšanās!” Žurnālists Drēziņš izmēģina jauno BMW moci 9

Sākam nelielu ekskursiju konkursa “Latvijas Gada motocikls” pasaulē, par kura rezultātiem jau rakstījām. BMW R 18 – 3. vieta kopvērtējumā.
Jaunais BMW motocikls R 18 ir kā sens un spēcīgs draugs, kuru gribas romantiski apkampt pēc ilgas neredzēšanās.

Reklāma
Reklāma
“Sliktākais vēl tikai priekšā: “dzīvais Nostradams” paredz lielu karu un atklāj, kur tas sāksies
Kokteilis
Ko par tevi atklāj nedēļas diena, kurā esi dzimis?
Vai tu maksātu? Sievietes neparastais atgadījums “Rimi” aizsāk asu diskusiju sociālajos tīklos 44
Lasīt citas ziņas

Jauns motocikls, bet tomēr kaut kur redzēts – tāpēc tādas sajūtas. Tas nav brīnums, bet vāciešu replika par pagājušā gadsimta 30. gadu BMW motocikliem, īpaši R-5. Lāses formas degvielas bāka, zivs izskata izpūtēji, cauruļu rāmis. Īsts retro stils.

Bet, protams, ar modernām tehnoloģijām: nedomāju, ka mūslaiku pircējs saprastu, ja braukšanas kvalitāte būtu kā pirms 90 gadiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr visas palīgierīces maksimāli noslēptas, lai nebojātu retro romantiku, piemēram, aizmugures amortizators, stūres stabilizators. LED apgaismojums un mērinstrumenta displejs maksimāli neuzkrītošs.

Motopasaulē R 18 uzskata par drosmīgu soli, kura izstrādē ieguldīti miljoni. Jaunais, visu laiku lielākais BMW bokserdzinējs (1802 cm3)) vien ir ko vērts. Kāpēc? Vēl jo vairāk laikā, kad pasaule it kā virzās uz elektrodzinēju laikmetu. Arī BMW ir savs elektromocītis.

To skaļi nesaka, bet izskatās, ka motoražotāji ātrāk par autoražotājiem sapratuši, ka ar elektrodzinējiem vismaz pārskatāmā nākotnē nekas lāgā nesanāks tehnisku, ekonomisku un ekoloģisku problēmu dēļ.

Tie paši autoražotāji skaļi deklamē, ka pēc kādiem tur desmit gadiem iekšdedzes dzinējus savos vāģos vairs nelikšot, bet klusībā strādā pie jauniem benzīna un un pat dīzeļu dzinējiem…

Ka tik elektrobums neizrādās tāds pats pārsprāgstošs burbulis kā pavisam nesen gan finanšu bums, gan nekustamo īpašumu bums. Tā kā paliekam vien pie benzīna smaržas. Un arī pie lielas jaudas.

Ar konkrēto motociklu BMW vēlas, pirmkārt, ielauzties ASV čoperu tirgū, turklāt ar savu oriģinālo dzinēju -flagmani bokseri. Tik liels dzinējs bija nepieciešams, jo mazāku normāls amerikāņu baikers vienkārši nesaprastu, lai ko domātu par ekoloģiju.

Tas, ka visu šo jaudu nemaz nevar īsti izmantot, nav svarīgi. Galvenais, ka ir. Motocikls reiz ir lieta, kuru ne vienmēr ar prātu var saprast. Tās ir sajūtas un stils. Tie, kas brauc ar motociklu, saprot, par ko es runāju.

Reklāma
Reklāma

Nu kāpēc atstāt vaļēju kardānu – anahronisms kaut kāds! Bet kā izskatās! Lieliska, kustīga dizaina detaļa. Gaisa (!) dzeses dzinējs ar visām vibrācijām, kas modernos dzinējos novērstas – pat tukšgaitā stūres kratās, bet, kad uzdod gāzi, moci rauj uz sāniem, jo nekādas kloķvārpstas līdzsvarotāja jau nav! Defekti? Nē, lieli efekti, ko novērtē zinātāji.

Noteikti arī aizlaikos krutākie zirgi skaitījās nevis rāmie tīrumu arāji, bet tie, kas platām nāsīm šņāca, trīcēja miesās, rāvās pakaļkājās, bija grūti valdāmi (nu vismaz tā no malas izskatījās) un ar kuriem pārvietojās vai izklaidējās.

Arī R 18 izskatās trakāks nekā patiesībā. Zema un ērta sēdvieta. Kājas uz platformiņām. Jāpierod, ka pārnesumu pārslēgšana uz augšu ir ar papēdi. Pa asfaltu slīd eleganti un ātrumu nejūt – kā jau BMW.

Pārnesumus var pārslēgt plašā ātrumu diapazonā, jo ir milzīga jaudas rezerve. Motocikls ir aprīkojams ar stiklu un bagāžas kastām, tādējādi piemērots arī tālbraucieniem.

Ražots Berlīnē un nav lēts: 25 000 – 35 000 eiro. Tātad domāts turīgiem un – pozitīvā nozīmē – dulliem cilvēkiem.

BMW R 18 raksturīgais īsumā:
* ekskluzīvs izskats ar īpašu krāsojumu un hromētām detaļām;
* ikonisks stils apvienojumā ar modernām tehnoloģijām un autentiskiem materiāliem;
* visu laiku lielākais BMW boksermotors ar 1802 cm3 darba tilpumu;
* jauda: 67 kW (91 ZS) pie 4750 apgr./min., maksimālais griezes moments: 158 Nm pie 3000 apgr./min.;
* vaļēja transmisijas vārpsta jeb kardāns;
* rūpīgi nostrādāts dubultu cilpu rāmis no tērauda caurulēm;
* aizmugurējā piekares svira ar kardānsavienojumu un neamortizētā rāmja izskatu;
* teleskopiskā dakša ar aizsargčaulām un konsoles piekares statnis ar progresīvo amortizāciju;
* modernākā lukturu LED tehnika klasiskā dizaina interpretācijā;
* klasiskas formas mērinstrumenti ar integrētu displeju;
* bezatslēgas piekļuves sistēma “Keyless Ride”;
* trīs braukšanas režīmi, ASC un MSR sistēmas;
* reversa asistents un palīgs kustības uzsākšanai pret kalnu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.