Ektrovilciens “Vivi” Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.

Dzelzceļš grimst zaudējumos – valdība prasa risinājumus no satiksmes ministra 0

Satiksmes ministram Atim Švinkam (P) jānāk ar redzējumu, ko darīt saistībā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pēdējo gadu zaudējumiem, otrdien žurnālistiem pauda Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Neviens nav tik mierīgs, kā izskatās – horoskops atklāj, kā katra zīme uzvedas, kad aiziet “pa pieskari”
VIDEO. Diemžēl. Medijs: Ukrainas droni iznīcināja krietni mazāk Krievijas lidmašīnu, nekā lēsts 16
Kāpēc velti cerēt uz Putina nāvi? Eksperts atklāj Krievijas čekistu režīma nelietīgos plānus
Lasīt citas ziņas

Viņa atzīmēja, ka šobrīd Latvijai nav aktīva tirgus ar Krieviju, un tas ietekmējis arī LDz, jo līdz šim uzņēmums bija ļoti bāzēts tieši uz šo tirgu. Tostarp LDz ietekmējušas arī pret Krieviju vērstās starptautiskās sankcijas. Pēc premjeres teiktā, ir jāmaina attīstības rādītāji un administratīvā uzturēšana.

Šie jautājumi skatīti arī Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē. Tostarp apspriežot, kā LDz varētu vairāk veidot industriālos parkus pie dzelzceļa. “Domāju, ka mums valdībā būs jāskata, kā to nosauca satiksmes ministrs, kā veidot sausās ostas – sasaistīt dzelzceļu ar tirdzniecības parkiem,” teica Siliņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Premjere gaida no satiksmes ministra šādu rosinājumu apkopošanu.

Jau vēstīts, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc auditētiem datiem, bija 233,738 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2023.gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga daudzkārtīgi – līdz 39,438 miljoniem eiro.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.