Eksperti: Ilgtermiņā dīzeļdegviela ir dārgāka nekā benzīns 0

Cilvēkiem psiholoģiski šķiet, ka dīzeļdegviela ir lētāka, tomēr ilgtermiņā tā ir dārgāka nekā benzīns, uzskata eksperti. Kā šodien žurnālistiem sacīja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs, ilgtermiņā dīzeļdegviela nav izdevīga, jo, pirmkārt, ar dīzeļdegvielu darbināms auto ir dārgāks, otrkārt, šāda auto uzturēšanas izmaksas ir lielākas.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

“Cilvēkiem psiholoģiski šķiet, ka dīzeļdegviela ir lētāka nekā benzīns,” norādīja Kulbergs.

Viņš arī pauda neizpratni, kāpēc vērienīgajā policijas automašīnu iepirkuma nolikumā tika prasītas automašīnas, kas darbināmas ar dīzeļdegvielu. Kulbergs kā labu piemēru minēja AS “Latvenergo”, kas pirms iepirkuma uzvarētāja pasludināšanas skrupulozi izvērtē ar auto saistītās auto izmaksas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt “Latvenergo” Transporta nodrošinājuma direktors Edgars Utāns norādīja, ka koncerns iegādājas automašīnas ar benzīna dzinēju, jo pēc to nobraukuma kompānija saprata, ka ilgtermiņā benzīns ir lētāks. Arī viņš sacīja, ka priekšstats par dīzeļdegvielas izdevīgumu ir mānīgs.

Kulbergs uzsvēra, ka uzņēmumiem, vērtējot konkursa piedāvājumus, nav jāņem vērā lētākais piedāvājums, bet gan jāvērtē piedāvāto automašīnu apkope un izmaksas ilgtermiņā.

Jau ziņots, ka zemāka auto pārdošanas cena nebūt nenozīmē zemas auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja “Sixt” pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

“Sixt” salīdzināja 2011.gadā pārdotākās auto markas un modeļus piecās klasēs pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas sniegtajiem datiem, ņemot vērā arī dzinēja tipu un motora tilpumu, kas ir vienas no būtiskākajām pozīcijām, kas nosaka auto dzīves cikla izmaksas.

Ekonomiskajā klasē vispārdotākais ir “Fabia” ar 1,2 litru benzīna dzinēju un “Toyota Yaris” ar 1,4 benzīna dzinēju, kompaktklasē – “Ford Focus” ar 1,6 benzīna dzinēju un “VW Golf” ar 1,4 benzīna dzinēju, vidējā klasē – “VW Passat” ar 2 litru dīzeļa dzinēju un “VW Passat” ar 1,8 benzīna dzinēju, apvidus auto klasē – “VW Tiguan” ar 2 litru dīzeļa dzinēju un “Peugeot 3008” ar 1,6 dīzeļa dzinēju. Savukārt vieglā komercauto klasē – “VW Caddy” ar 2 dīzeļa dzinēju un “Citroen Berlingo” ar 1,6 benzīna dzinēju.

Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas vidējās klases pārdotākajām “VW Passat” automašīnām ar dīzeļa un benzīna dzinēju, jāsecina, ka ne vienmēr automašīna ar zemāku pārdošanas cenu būs ekonomiski izdevīgāka ilgtermiņā. “VW Passat” ar dīzeļa dzinēju TCO ir par 21 latu mēnesī bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) zemāks, salīdzinot ar šīs pašas markas auto benzīna dzinēju, kaut arī dīzeļauto pārdošanas cena ir par 1460 latu bez PVN dārgāka.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.