Epidemioloģisko ierobežojumu novērstās drūzmas trūkums rada arī ērtības – ērtu pieeju gan eksponātu apskatei, gan to izmēģināšanai gaitā.
Epidemioloģisko ierobežojumu novērstās drūzmas trūkums rada arī ērtības – ērtu pieeju gan eksponātu apskatei, gan to izmēģināšanai gaitā.
Foto: Raimonds Volonts

Finiša taisnē iziet konkurss “Gada auto” 3

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Pirmās pazīmes jau ir: Bijušais NATO komandieris brīdina par Kremļa iespējamiem uzbrukuma plāniem saistībā ar NATO mācībām Baltijas jūrā 121
Lasīt citas ziņas

“Paldies par iespēju parunāties!” šādus vārdus sestdien pie “Mola” atkal dzirdējām daudzreiz. Un par to patiess prieks.

Jo tieši tāds ir šo konkursa plašai publikai atvērto pasākumu galvenais mērķis – dot jebkuram interesentam ne tikai ar jaunākajiem automobiļiem (kaut visiem 20 dīleru šurp atvestajiem) kādu gabaliņu pabraukt, bet arī par izvēles iespējām ar pieredzes bagātiem (žūrijas biedri) kolēģiem parunāt bez tirdzniecības salonos neizbēgamā firmas pārstāvju spiediena.

Tikai ar sertifikātu

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirmais, ko varējam novērtēt, – vakcinācijas līmenis. Tikai ar šo sertifikātu pasākumā varēja piedalīties auto tirdzniecības firmu pārstāvji. Un gandrīz 10 pieteiktos auto tā arī nesagaidījām, jo dīleri nespēja atrast vakcinētus darbiniekus, kas tos šurp atbrauktu un testos pieskatītu.

Tikai uzrādot šo sertifikātu, bija atļauta publikas ieeja ierobežotajā eksponātu stāvvietā. Un vairāk nekā puse interesentu iekšā netika. Tik vien varēja kā pār ierobežojošo žogu acis pamielot…

Skolotāji lielveikalu stāvlaukumā

Programmas vizuālā odziņa – Lietuvas moto virtuozu paraugdemonstrējumi
Foto: Raimonds Volonts

Tādēļ (un laikam jau arī rīta lietusgāžu dēļ) apmeklētāju burzma nebija liela, kārotos braucienus nenācās ilgi gaidīt. Ja arī nācās, garlaikoties nevajadzēja.

Startējot tradicionālajā veiklības braucienā (auto – jauns “Suzuki Swift” hibrīds, pilnpiedziņa un tikai nepilni 17 000), kur čaļi mazliet riepas pakaucināja, bet lepnākos smaidus spīdināja viņu dāmas, kurām klasiskos manevrus (parkošanās, slalomiņš, garāža atpakaļgaitā) izdevās veikt bez soda punktiem.

Publikā noklausīts ierosinājums – šādām trasītēm un laipniem skolotājiem lielveikalu stāvvietās vajadzētu darboties pastāvīgi. Piekrītu. Bet piebilstu – šādus treniņus savai sievai, meitai, dēlam var (un vajag!) sarīkot katrs pats. Tukšu stāvlaukumu brīvdienās daudz, sarkanos konusus var aizstāt ar tukšām kurpju kastēm. Ne­slinkojiet, pamēģiniet!

Par slikto uzvedību

Vēl viena vieta noderīgai brauciena gaidīšanas laika pakavēšanai – drošas braukšanas semināri. Tāds oficiālais nosaukums. Faktiski – koleģiālas satiksmes dalībnieku sarunas (savstarpējas un ar žūrijas biedriem), kuru ikdienā ļoti pietrūkst.

Reklāma
Reklāma

Grēks, kas drīz izpeld priekšplānā, – distances neievērošana. Brauciens pārāk tuvu priekšējam auto. Šis ieradums kaitē plašam skatam vēl vairāk par telefonu. Smagajam pakaļā ielīdis, tu esi akls. Un tavi apdzīšanas manevri kļūst par avantūru.

Diemžēl tik izplatītā mediju ziņa – “iebrauca pretējā virziena joslā un sadūrās…” – ļoti bieži ir šādu izlēcienu sekas.

Salīdzināšanas braucieni

Foto: Raimonds Volonts

Un nu pienācis laiks testa braucieniem. Un sarunām par auto. Visdažādākajām. Par elektromobiļu perspektīvām (jautātāji pavisam jauniņi). Par hibrīdiem kā īsto pārejas perioda rīku.

Pāris ar diviem pirmsskolas puikām spriež par to, vai “Suzuki Swift” ir (vai nav) četru cilvēku ģimenei pārāk mazs. Varbūt tomēr vajag “Opel Mokka”? Mēs šiem rādām tikko un tepat sastādīto iekšējo gabarītu tabuliņu, kura liecina ka vizuāli šķietami niecīgajā “Swift” attālums starp priekšējo durvju logiem ir tikai par 8 cm mazāks nekā “RAV4”.

Kāds kungs labākajos gados jau trešo reizi pratina mani par vidēja izmēra krosoveriem. Par pamēģinātajiem jauno “Nissan Qashqai” un “Toyota RAV4” hibrīdu.

Par to, vai pilnpiedziņa vajadzīga rīdziniekam, kurš uz mežu dodas piecreiz gadā. Par dīzeli pilsētā (lēni iesilst!!!), par modernajiem mazajiem benzīna turbomotoriem, kuri savukārt silti ir gandrīz tūlīt pēc starta, bet pie dīzeļu griezes momentiem radušajiem šķiet tādi kūtri apdzīšanas manevros. Pratinātājs aiziet. Un atgriežas. Bet pavisam skaidri redzams, ka “Qashqai” ir šo “paņēmis”…

Šāda tiešas salīdzināšanas iespēja ir šo testu labākā sastāvdaļa.

Un tādēļ jācer, ka dīleru pacietība neizsīks arī turpmākajos gados. Nav jau šeit to tūlītējas pārdošanas darījumu nemaz tik daudz. Šis vairāk ir ieguldījums nākotnes pircēju izglītošanā. Lai gan pieredze rāda, ka ir arī ātri lēmumi.

Pērn pēc veiklības brauciena “Suzuki Swift” tika nopirkts jau pirmdienā pēc “Mola” sacīkstes un sarunām.

Bet konkurss “Gada auto” iziet finiša taisnē. Novembrī pēdējais testa braucienu maratons – visiem potenciālajiem titulu pretendentiem obligāts.

Trīs izmēģinājumu dienas, kurās stūrēs tikai žūrijas biedri. Un veidos viedokļus, kuros jums būs iespēja ieklausīties. Un decembra sākumā arī balsos un apbalvos.

Cerams, ka laureāti būs automobiļi, kuri – kā teikts žūrijas kodeksā – spēs 2022. un turpmākajos gados uzlabot Latvijas autoparka struktūru uz modernas jaunības pusi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.