Foto – Atis Jansons

“Gada auto” trīs pirmizrādes Ķīpsalā 0

Autori: Guntars Pulss, Atis Jansons

Konkursa “Latvijas Gada auto 2015” pirmais panākums fiksēts Ķīpsalas izstāžu centrā. Neviena cita stenda ekspozīcija tur nevarēja lepoties ar veselu trīs auto modeļu debijām Latvijas publikas priekšā.

Reklāma
Reklāma

“Jeep Cherokee”


7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Jaunās paaudzes “Cherokee” pirmkārt jau pārsteidz ar savu dizainu. Tas izskatās pavisam neierasti, ja atceramies iepriekšējo paaudžu džipu stūraino siluetu. “Cherokee” pieejams divlitru turbodīzelis ar 140 vai 170 zirgspēku jaudu, kā arī 3,2 litru benzīna motors ar 272 zirgspēkiem. Mazākais dīzelis tiek piedāvāts komplektā ar priekšpiedziņu un mehānisko pārnesumkārbu, bet pārējie dzinēji tiek komplektēti ar visu riteņu piedziņu un automātisko pārnesumkārbu. Automobiļa sākuma cena ir 33 400 eiro.

“Mini Cooper S”


Ar jaunās paaudzes “Mini” viss ir pavisam savādāk – atšķirt to no iepriekšējā modeļa spēj tikai īpaši sagatavots entuziasts. Neraugoties uz to, jaunajam trešās paaudzes “Mini” (šajā gadījumā tiek skaitīti tikai “BMW” paspārnē tapušie modeļi) ir pilnīgi jauna virsbūve, tātad tas nav nekāds feislifts. Jaunais “Mini” pāraudzis priekšgājēju visos parametros, tas kļuvis par 98 mm garāks, par 44 mm platāks un par 7 mm augstāks. Riteņu bāze kļuvusi par 28 mm garāka, bet bagāžnieka ietilpība no 160 l palielinājusies līdz 211 litriem. Salonā gan izmaiņas ir pamanāmākas, interjera noformējums kļuvis krietni mūsdienīgāks un solīdāks.

“Maserati Ghibli III”


CITI ŠOBRĪD LASA

Tas ir īstais auto, pie kura apstāties, ja apnikuši lietišķie, racionālie, praktiskie un ekonomiskie pētījumi un reāla pirkuma meklējumi mazajā un kompaktklasē, ja gribas baudīt kaut ko lielu, skaistu, eksotisku, neparastu, ātru. “Maserati Ghibli III” ir “Fiat” firmas izaicinājums vācu “Premium” grandiem “Audi A6” , “BMW” 5. sērijai, “Mercedes” E klasei (kuru šogad izstādē diemžēl nav). Piecus metrus garš un visai smags, ar divturbīnu V6 dzinēju bruņots (330 ZS), tas tomēr spēj sasniegt 100 km/h 5,6 sekundēs un – burtiski izstaro spēku, dinamiku, bagātību.

Bet – interesants markas solis plašākas pieejamības virzienā. “Ghibli III” nav kosmiski dārgs (zem 60 000 eiro), to iespējams dabūt arī ar visai ekonomisku dīzeļdzinēju, kurš tomēr saglabā sportisku dinamiku (līdz 100 km/h – 6,3 sek.). Rezultāts tirgū – no “nišas” preces vēl 2012. gadā (pārdoti 6000 eksemplāri) tas pērn izaudzis līdz 22 500 pasūtījumiem. Šī gada prognoze ir vēl divreiz lielāka.

“Ghibli”… Kas par dīvainu vārdu? Tā ir firmas klasika – kā “Aston Martin DB7” vai “Lotus Elise”. Pirmais “Ghibli” dzima 1967. gadā. Ar vēl lielāku V8 motoru, ar tikai divām durvīm un diviem sēdekļiem. Un karsta, spēcīga vēja vārdu. Tā ir firmas tradīcija. Jau pirms “Ghibli” bija “Maserati Mistral” (vēss ziemeļrietenis, kas pūš uz Franciju no Vidusjūras), bija Sahāras smilšu vētra “Simun”… Bet “Ghibli”, ja vēlamies prozaisku tulkojumu, faktiski ir tas pats “Sirocco” – karsts Sahāras dienvidvējš, kura vārdu mazliet vēlāk pievāca “Volkswagen Scirocco”, atstādams “Maserati” šī pūtiena senāko, Lībijā lietoto nosaukumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.