Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – Timurs Subhankulovs

Godiņš: Sabiedriskā transporta komercpārvadājumos ar grabažām braukt nedrīkstēs 0

Ieviešot sabiedriskā transporta komercpārvadājumus, pārvadātājiem būs jānodrošina tāda pati autobusu kvalitāte kā valsts dotētajos transportlīdzekļos, intervijā aģentūrai LETA stāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Pašreiz norit iepirkuma konkurss par sabiedriskā transporta reģionālajiem pārvadājumiem no 2021.-2030.gadam, tomēr paralēli paredzēts ieviest arī komercreisus.

Ir jāpiedāvā alternatīva

“Mēs pārvadātājiem arī esam devuši skaidru signālu, ka mēs pamazām esam gatavi tirgu vērt vaļā arvien lielākai komercdarbībai. Tas nozīmē, ka pašiem pārvadātājiem arvien vairāk ir “jāiespringst” par to, kā pakalpojums tiek sniegts,” stāstīja Godiņš, piebilstot, ka

CITI ŠOBRĪD LASA
pārvadātājiem ir jāsāk domāt, ka mūžīgi nebūs tā, ka valsts visu pasūtīs un par visu maksās.

Viņš stāstīja, ka Autotransporta direkcija saskata arī citas līnijas bez jau tagad iezīmētajām, kuras varēs atvērt komercijai. Tomēr, atverot autobusu līnijas komercijai, ir jābūt alternatīvai, un tas ir vilciens. Piemēram, saredzot iespēju labākai vilcienu satiksmei līnijā Rīga-Liepāja, autobusu maršruti starp Rīgu un Liepāju tiks nodoti komercijai, jo tur darba dienās ir līdz pat 40 reisiem turp un atpakaļ.

“Tā ir līnija ar ļoti intensīvu satiksmi, ar daudz pasažieriem, kur labi var veidot komerciālus piedāvājumus. Tādēļ, ja mums izdosies sakārtot dīzeļvilcienu satiksmi Liepājas virzienā, lai reisi ir biežāk un pakalpojums labāks, autobusu satiksmē mēs saskatām ļoti labas komercijas iespējas,” stāstīja Autotransporta direkcijas vadītājs.

Jautāts, vai komercpārvadājumiem tiks izstrādāti atsevišķi noteikumi, Godiņš atbildēja apstiprinoši, norādot, ka pašreiz tiek veikti grozījumi likumā, kuri paredz, ka sabiedriskā transporta sistēmā parādās komercpārvadājumi, jo līdz tam tā nebija paredzēta.

Ar grabažām braukt nedrīkstēs

“Tirgus vienmēr ir bijis regulēts. Tagad likumā tiks pateikts, ka sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs sniegt arī pēc komerciāliem principiem. Tālāk jau tiks strādāts pie komerciālo pārvadājumu kārtības,” skaidroja Godiņš, uzsverot, ka negribētos pieļaut situāciju, ka komerclīnijās var kursēt ar jebkādu transportu.

“Prasība autobusu vecumam noteikti būs tāda pati kā dotētajās līnijās starp lielākajiem apdzīvotajiem centriem. Mēs neprasīsim vairāk, bet gribēsim, lai nodrošina tādu pašu līmeni. Tāpat būs prasība uzņemt pasažierus, kuriem pienākas braukšanas maksas atlaides, lai nebūtu tā, ka šiem cilvēkiem pieejamais pakalpojuma apjoms būtiski samazinās,” stāstīja Autotransporta direkcijas vadītājs.

Reklāma
Reklāma

Viņš skaidroja, ka, piemēram, pašlaik Rīga-Daugavpils ir iecerēta kā komerclīnija un tur nebrauks valsts dotēti autobusi. Tur tad arī cenu varēs piedāvāt atbilstoši komforta līmenim. Piemēram, būs autobusi ar paaugstinātu komforta līmeni un augstāku cenu un autobusi ar zemāku komforta līmeni un zemāku cenu.

Jau ziņots, ka konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 autobusu maršrutu tīkla daļās laika periodā no 2021.gada līdz 2030.gadam paredz, ka autobusu parka vidējais vecums nedrīkstēs pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadus; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā u.c.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.