Foto: Karīna Miezāja

Iesaka veidot pakalpojumu sniedzēju melno sarakstu 3

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
3 lietas, ko nedrīkst glabāt mājās: tās sola bēdas un nelaimes
VIDEO. Līdakas slavenā frāze “aizver muti” ir pārspēta! Evika Siliņa uz Smiltēna runu reaģējusi vēl rupjāk 410
Kokteilis
Pirmo reizi grupas vēsturē koncerts atcelts šāda iemesla dēļ. Guntars Račs paziņo par grupas “bet bet” koncerta pārcelšanu
Lasīt citas ziņas

“Latvijas Avīzes” 1. jūlija numurā rakstā “Sapnis par ceļu pārvērties murgā” informējām par “Latvijas valsts ceļu” (“LVC”) pārziņā esošu vietējās nozīmes ceļu V1020 Lietuvas pierobežā, kas pēc pagājušajā gadā veiktās dubultās virsmas apstrādes jau ziemā bija kļuvis bedrains, grūti izbraucams un būtībā ir sabrucis apmēram 20 km garumā.

Ceļa remontu, uzvarot “LVC” iepirkuma konkursā ar zemāko cenas piedāvājumu, veikusi ceļu būves firma “Igate”. Ar šī uzņēmuma vārdu pēc Valsts kontroles ziņojumiem jau ilgstoši saistīta tiesvedība Baltkrievijas robežas neizbūvēto posmu sakarā, publiski izskanējusi informācija par citiem reputācijas riskiem un arī nekvalitatīvi veiktiem darbiem atsevišķos objektos, taču “Igate” joprojām piedalās un uzvar valsts pasūtījuma iepirkumos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai tā ir normāla prakse? Uz šo “Latvijas Avīzes” jautājumu atbildēja “LVC” pārraugošās Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns: “Dubultās virsmas apstrāde ir optimālākā metode, kā novērst grantēto ceļu putēšanu  un padarīt komfortablāku braukšanu. Uzklājot melno segumu, tiek nodrošināti komfortablāki dzīves apstākļi mājsaimniecībām pie šiem ceļiem, kā arī ērtāka braukšana.

Šādu metodi var izmantot uz zemas intensitātes ceļiem. Situācija pasliktinās, ja šie ceļi tomēr tiek izmantoti lauksaimniecības un mežsaimniecības kravu pārvadāšanai. Tad dubultā virsma var neizturēt un segums tikt bojāts. Tāpat ir gadījumi, kad varam runāt par neatbilstošu kvalitāti, ja būvmateriāliem izmantoti materiāli ar nesaderīgiem kvalitātes un darbības raksturlielumiem. Papildus tieši šim ceļa seguma veidam ir svarīgi to veikt atbilstošos laika apstākļos, kas Latvijas vasaras sezonā ir īsu periodu.

Neatbilstošos laika apstākļos veikti darbi ir būvniecības veicēja atbildība. Tajā pašā laikā arī “LVC” ir jāizvērtē līguma laušana ar nosacījumiem, kas ietverti būvniecības regulējumā par defektu novēršanu veikto būvdarbu garantijas laikā. Būvniecības procesam kā visiem tiesiskiem procesiem ir juridisks ietvars, kurā pasūtītājam jāpierāda izpildītāja vaina, savukārt izpildītājam ir laiks paskaidrojumiem un kļūdu vai nekvalitatīvi veiktā darba labošanai.

Tas viss diemžēl aizņem laiku. Attiecībā uz nekvalitatīvi pildītiem būvdarbu līgumiem “LVC” līdz šim nav bijusi prakse veidot tā saucamo melno sarakstu ar pakalpojumu sniedzējiem, kam liegt piedalīties iepirkumos iepriekš novērotas neatbilstošas kvalitātes dēļ. “LVC” varētu radīt pirmo precedentu, kad jālauž spēkā esošu būvdarbu līgumu, kas  attiecīgi nākotnē būtu par pamatu, lai kritiski raudzītos uz tāda uzņēmuma piedalīšanos iepirkumos.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.