Sliežu platuma maiņa Latvijā. Cik reāla 200 gadu laikā tapuša sliežu tīkla nomaiņa? 34

Sliežu platuma maiņa – izvēle jau ir izdarīta par labu Rietumiem laikā, kad tika pieņemts lēmums būvēt “Rail baltica”. Teiktu, ka šim ir simboliska nozīme kā savulaik iestājāmies ES vai ieviesām eiro, tad lai būtu līdzvērtīga Eiropas valsts, mums nepieciešams šāds savienojums ar Eiropu. Šādu komentāru TV24 raidījumam “Ziņu TOP” sniedza Jānis Vitenbergs, satiksmes ministrs (NA).

Reklāma
Reklāma
PSRS laiku mode: 6 neglītākās lietas padomju sievietes garderobē 46
Kokteilis
Vīramāte vellamāte? Labākās un sliktākās vīramātes pēc zodiaka zīmes un kā atrast pieeju katrai
RAKSTA REDAKTORS
“Tas prasīs nedēļu un 1000 eiro”, bet patiesībā ir 2-3 stundu darbs! IT speciālists Jurģis par negodīgām algām un būvnieku “stiķiem” 33
Lasīt citas ziņas

“Visa infrastruktūra savulaik bija būvēta uz Austrumiem – pasažieru ceļi, kravas, un ar Rietumiem mums savienojumu nav. Vēl lielāks ieguvums mūsu valstij būs, ja šis tiks integrēts mūsu valstī, savienots ar ostām gan pasažieriem, gan kravām,” stāsta ministrs.

No Ķīnas pašlaik iziet cara laika sliežu platums, tāpat cauri Kazahstānai un Krievijai, tad kaut kur būs nepieciešami pārkraušanas punkti? Jā, mums būs ātrgaitas satiksme ar Berlīni, bet reālā nauda ir Autrumos, oponē raidījuma vadītājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tāds īstais ieguvums būs, ja šīs abas sistēmas spēsim salāgot – tā būs mūsu iespēja. EK bijis šis lēmums un diskusija, ka līdz 2025. gadam mums jāveic izvērtējums. Svarīgi saprast tagad, cik tas maksās, cik Eiropa nāks palīgā, jo reāli no budžeta līdzekļiem to finansēt un īstenot pāris gados – nav iespējams,” tā Vitenbergs.

Rail Baltica projekts
Lietuvā jau būvē “Rail Baltica”
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.