Publicitātes foto

Jau mēnesis mājās: 4 ieteikumi, kā atpūsties, kad “viss jau apnicis” 0

Pirmās attālinātā darba un mācību nedēļas pagājušas meklējot veidus, kā efektīvāk pielāgoties jaunajai situācijai. Lai arī lielākā daļa mājsaimniecību jau ir apradušas strādāt attālināti, tomēr ilgstoša uzturēšanās vienā vietā var veicināt uztraukumu, bailes un dusmas. Tāpēc svarīgi un vienlaikus izaicinoši šobrīd ir veltīt kvalitatīvu laiku tikai sev – grāmatas, viedās tehnoloģijas vai saruna ar speciālistu var palīdzēt.

Ukraiņu partizānu darbība iedzinusi krievos bailes – atzīst Slaidiņš
Vai Krievijas armija ir gana spēcīga, lai stātos pretī NATO armijai? Atbild NBS kapteinis
Atliek minēt, kāpēc sirmgalvim tāds naids pret ukraiņiem, ka gandrīz nonāk cietumā
Lasīt citas ziņas

1. Pievērs uzmanību savām sajūtām

Pēc ārsta psihoterapeita Tarass Ivaščenko teiktā, vairākas nedēļas mājas režīmā, samazinoties fiziskam kontaktam ar tuvākajiem un citām aktivitātēm, piemēram, publisku pasākumu vai sporta zāles apmeklēšanai, var kaitēt cilvēka fiziskajai un emocionālajai labsajūtai. Šādos brīžos būtiski ir nevis noraidīt, bet pieņemt notiekošo un visas jaunās pieredzes, ko sniedz esošā situācija. Ļoti svarīgi ir paskatīties uz krīzi arī kā iespēju, apzinoties, ka esošā situācija ir daļa no jaunas realitātes, pie kuras var pielāgoties.
„Pavadot lielāko daļu laika mājās, ieteicams pieturēties pie ierastās rutīnas, kāda tā bija pirms ierobežojumu noteikšanas, turpinot atvēlēt laiku sev un atpūtai. Ja agrāk brīvie brīži tika pavadīti draugu lokā, tad pulcēšanās aizliegumu var izmantot kā iespēju attīstīt jaunas prasmes un zināšanas, piemēram, mācoties rokdarbus vai klausoties tiešsaistes kursus. Otra pieeja ir pievērsties piemirstām brīvā laika pavadīšanas aktivitātēm, piemēram, grāmatu lasīšanai vai galda spēlēm, un, kas zina, varbūt pēc pandēmijas beigām būs izveidojušies jauni un aizraujoši ieradumi,“ stāsta T. Ivaščenko.

CITI ŠOBRĪD LASA

2. Atrodi uzmundrinošus rituālus

Foto: Pixabay


Psihoterapeits piedāvā uz šodienas situāciju paskatīties no jauna skatupunkta – vispirms izvērtējot lietas, ko mēs kā indivīdi spējam ietekmēt un tās, ko nevaram. „Trauksmes izjūtu var mazināt, pārslēdzot domas uz lietām, kas ir mūsu kontrolē. Tas ir līdzīgi kā ar vētru – mūsu spēkos nav to novērst, tomēr mēs tai varam sagatavoties,“ aicina T. Ivaščenko.
Lai mazinātu satraukumu, ārsts iesaka veltīt laiku relaksējošām aktivitātēm, izvēloties sev piemērotāko – elpošanas vingrojumus, meditāciju, fiziskas aktivitātes, grāmatu lasīšanu vai citu – katram tas būs individuāli.
Tikpat būtiski ir neaizmirst par rituāliem, kas uzmundrinās gan ķermeni, gan prātu. Krīzes iespaidā internetā paplašinājies arī dažādu profesionālu materiālu piedāvājums, kas tiek piedāvāts bez maksas. Viss, kas nepieciešams, lai baudītu, piemēram, dejošanas nodarbību, iemīļotā mūziķa koncertu vai dzejas lasījumus, ir interneta pieslēgums un viedierīce. Tāpat viena zvana attālumā ir pieejamas speciālistu konsultācijas, ja ar emocijām pašam neizdodas tikt galā.

3. Atceries izkustēties

Tikpat svarīgi ir atgādināt sev un tuvajiem par regulāru izkustēšanos – īpaši dienās, kad atrodamies tikai iekštelpās. Kā palīgu var izmantot viedpulksteni, piemēram, Samsung pulkstenis Galaxy Watch Active 2 monitorē sirdsdarbību neatkarīgi no tā, vai cilvēks ir nomodā vai miegā, savukārt pēc ilgākas nekustēšanās tas atgādinās, ka ir laiks aktivitātēm. Arī viedtālrunis var palīdzēt sekot līdzi savai fiziskajai labsajūtai, izmantojot tādas lietotnes kā Samsung Health, Endomondo, MyFitnessPal un citas.
Esi informēts, bet piesardzīgs
T. Ivaščenko uzsver arī ietekmi, ko rada nemitīga informācijas meklēšana par jauno koronavīrusu ziņu portālos un sociālajos medijos – tas tikai vairo bezspēcības un bezizejas sajūtu. Šādi, pašam nemanot, tas var kļūt par vienīgo sarunu tematu ar tuvākajiem, tāpēc speciālists iesaka ierobežot ziņu patēriņu. Tikpat svarīgi ir kritiski izvērtēt, no kādiem avotiem uzzinām informāciju – jo ziņas, kas atspoguļo realitāti, nomierina, savukārt baumas un nepatiesība raisa satraukumu.

4. Uzturi kontaktu ar līdzcilvēkiem

SAISTĪTIE RAKSTI
Foto: Unsplash


Šo laiku var uztvert kā iespēju novērtēt un pārbaudīt to, ko mums sniedz mūsdienu tehnoloģijas – ir iespējams ne tikai sazināties vienam ar otru virtuāli, bet arī strādāt, mācīties, skatīties teātra izrādes vai pat kopā ar draugiem piedalīties tiešsaistes diskotēkā. Iespējams, ka daļa no jaunās ikdienas rituāliem paliks un palīdzēs arī pēc mājas režīma. Lai arī virtuālā saziņa neaizstāj fizisku kontaktu, īslaicīgi tā ir labākā alternatīva, kāda mums jebkad bijusi pieejama.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
VIDEO. Rokeris Frīdis par homoseksuālām attiecībām: “Es viņus par pilnvērtīgiem cilvēkiem neuzskatu!”
Fani uzslavē dziedātāju Adeli, kas pārtrauca koncertu, lai palīdzētu grūtībās nonākušam fanam
Tie nav viegli darbiņi! Prinča Viljama un Keitas Midltones trim bērniem mājās ir savi pienākumi
Krievu mediji: Laima Vaikule nekrietni izmanto savu valsti un nemaksā Latvijai nodokļus
Ukraiņu partizānu darbība iedzinusi krievos bailes – atzīst Slaidiņš
Vai Krievijas armija ir gana spēcīga, lai stātos pretī NATO armijai? Atbild NBS kapteinis
Atliek minēt, kāpēc sirmgalvim tāds naids pret ukraiņiem, ka gandrīz nonāk cietumā
VIDEO. Linda Mūrniece: “Beidzot man ir kārtīgs, stabils vīrietis, kurš nemēģina ievākties manā dzīvoklī vai aizņemties mašīnu…”
Fani uzslavē dziedātāju Adeli, kas pārtrauca koncertu, lai palīdzētu grūtībās nonākušam fanam
Lasīt citas ziņas
FOTO. Smalkajā “pop-up” piknikā līdz rīta gaismai ballējušās slavenības un cilvēki no visas Latvijas
Dziedātājas Samantas Tīnas dzīvē noticis bēdīgs notikums
VIDEO. Linda Mūrniece: “Beidzot man ir kārtīgs, stabils vīrietis, kurš nemēģina ievākties manā dzīvoklī vai aizņemties mašīnu…”
Šodienu tu gribētu ļoti mainīt, bet laiku pagriezt atpakaļ nav iespējams… Horoskopi 6.jūlijam
Tu vari cerēt uz veiksmi, kas ļaus īstenot kādu vispārdrošāko sapni! Horoskopi no 5. līdz 10. jūlijam
Andžs, Andžejs, Edīte un Esmeralda – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Trīs mēneši līdz vēlēšanām. “Pārsteigumi var būt ļoti nejauki” – intervija ar Arni Kaktiņu
Trešdien lietainākais laiks gaidāms Latgalē
Kāda būtu NATO tūlītēja atbilde, ja Krievija raidītu raķetes uz Baltijas valstīm? Komentē NBS kapteinis
“Atvainojamies par neērtībām!” Kāpēc tiek atcelti daudzi autobusu pārvadājumu reisi?
Britu laikraksti prognozē drūmu nākotni premjerministram Borisam Džonsonam
Vai zemeņu Latvijā šovasar pietiks visiem gribētājiem?
Bēgļi septembra gaidās – 1800 bēgļiem draud palikšana bez pajumtes
Nedēļas nogalē piekrastes pašvaldībās notiks Jūras svētki
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs
VIDEO. Rokeris Frīdis par homoseksuālām attiecībām: “Es viņus par pilnvērtīgiem cilvēkiem neuzskatu!”
09:55
Vai zemeņu Latvijā šovasar pietiks visiem gribētājiem?
09:47
Bēgļi septembra gaidās – 1800 bēgļiem draud palikšana bez pajumtes
09:43