Šīs rotaļu vietas izveidi iedvesmojusi Leonardo da Vinči skice. Tā ietver gan fantāziju par lidojumu, gan par jūras braucienu.
Šīs rotaļu vietas izveidi iedvesmojusi Leonardo da Vinči skice. Tā ietver gan fantāziju par lidojumu, gan par jūras braucienu.
Publicitātes foto

“Jūrmalas Mežaparki” – uzņēmums ar Leonardo da Vinči iedvesmotu “gaisa skrūvi” 0

Anita Jaunbelzere, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 71
Lasīt citas ziņas

Ģimenes uzņēmums “Jūrmalas Mežaparki” ir vienīgais sertificētais rotaļu laukumu ražotājs Latvijā, kura produkcijas kvalitāte atbilst prasībām, kādas nepieciešamas sabiedriskās vietās. Lielākā daļa uzņēmuma klientu ir pašvaldības. Lielākais eksporta tirgus – Skandināvija. Par inovatīvu uzņēmējdarbību “Jūrmalas Mežaparki” saņēmuši meža nozares gada balvu “Zelta čiekurišu”.

Rotaļu laukumi – vieta, kur socializēties

CITI ŠOBRĪD LASA

Viens no visvairāk iztēli rosinošiem ģimenes izveidotajiem rotaļu laukumiem uzstādīts lidostā “Rīga” ar nosaukumu “Da Vinči”. Tas tapis, iedvesmojoties no Leonardo da Vinči skices, kurā redzama “gaisa skrūve”, ko varētu nosaukt arī par fantāziju ar kuģa un helikoptera elementiem.

Īpaši pamanāmi projekti ir arī “Zīmuļu parks” Jūrmalā; “Ligzda” Paraistinas salā Somijā, sporta un atpūtas parki Rīgā, Krišjāņa Barona ielā, un Imantā. Sajūtot radošo enerģiju, kas šajos projektos ielikta, jāsecina, ka sava “gaisa skrūve” piemīt visiem, kuri šajā firmā strādā.

SIA “Jūrmalas Mežaparki” par iepirkumiem, izmaksu aprēķiniem un, kā brāļi joko – produktu receptēm –, atbild Andris Čuda, bet to realizācija un tirgus analīze ir Mārtiņa Čudas ziņā.

Uzņēmums kā vienu no galvenajiem uzdevumiem izvirzījis savas identitātes nostiprināšanu. Mārtiņš: “Mēs gribam, lai mūs atpazīst kā inovatīvu uzņēmumu, nevis stagnējošu ražotāju, kas kopē konkurentus. Dizaina kopēšana ir ļoti izplatīta lieta. Mēs savukārt meklējam dizainiskus un tehnoloģiskus risinājumus, lai kopētājiem dzīvi padarītu grūtāku.”

Firmas komandā ir četri konstruktori dizaineri, kas rada jaunus, unikālus, kā arī pilnveido esošos produktus. Lai varētu iegūt sertifikātu ne tikai ražotnei, bet arī galaproduktam, kas tiks uzstādīts publiskajā vidē, materiāls laukumu elementiem tiek izvēlēts krietni dārgāks nekā tad, ja tas būtu domāts privātajam sektoram dažu gadu lietošanai.

Andris: “Privātais rotaļlaukums lielākoties sastāv no masīvkoka, saplākšņa un plastmasas furnitūras, kamēr publiskajā rotaļu laukumā izmantots nerūsējošais tērauds, iebetonēti pamati un izmantots ļoti daudz citu dārgu materiālu, kuri piemājas spēļu laukumā nav nepieciešami. Publiskajos rotaļu laukumos konstrukcijām jākalpo ilgi un jāiztur pavisam cita slodze. Rotaļu laukums ir arī dzīves skola, kurā socializēties, izaicināt sevi un atklāt jaunus apvāršņus.”

Reklāma
Reklāma

Kompetence – tā ir visa atslēga

Varētu šķist – kas var būt vēl skaistāks, kā radīt bērniem pasakai līdzīgu pasauli. Taču tik vienkārši tas nav. Mārtiņš atzīst, ka saskarsme ar pozitīvu vidi – tā ir tikai virspuse, jo nevienu objektu nav iespējams izveidot bez stresa. Mārtiņš: “Tajā brīdī, kad laukumu atklāj un visi ir priecīgi, ir jauki. Un tikai mēs zinām, ka vēl pirms dažām dienām šajā vietā cilvēki strādāja prožektoru gaismā. Mēs nevaram visu saplānot tā, ka montāža notiek precīzi darba laikā. Daudzu laukumu nodošana notiek vienlaikus, gadās, ka dienā jāuzmontē pat divi rotaļu laukumi. Sezonā četras montāžas brigādes strādā bez brīvdienām līdz tumsai.”

Uzņēmuma vadītāji uzsver, ka rotaļu laukums ne tikai jāuztaisa atbilstoši standartiem, bet atbilstoši noteikumiem arī jāuzmontē. Tāpēc profesionalitātei un iemaņām jābūt visos līmeņos. Te nu visa atslēga ir kompetence.

Andris: “Ja sekojam montāžas instrukcijām, tad viss ir labi, ja kāds uzskata, ka var arī citādi, tad vairs nav labi.”

Runājot par tirgu, Mārtiņš saka, ka situācija, kāda šobrīd ir pasaulē, ietekmē pasūtījumu struktūru. Mārtiņš: “Lai iesaldētu savu cenu, pasūtītāji eksporta tirgos pērk uzkrājumus. Pasūtītājs par šodienas cenu gatavs nopirkt simt smilšu kastes. Ir mazinājies lielu un grandiozu projektu īpatsvars. Palielinājies nelielu projektu daudzums, kuros ir trīs četri elementi un viss.

Līdztekus rotaļu laukumiem bērniem uzņēmums izstrādājis ar savu no nerūsējoša tērauda izgatavotu vingrošanas iekārtu līniju, kas domāta uzstādīšanai ārā.”

Mārtiņš (no kreisās) un Andris Čudas.
Foto: Anda Krauze

Arī rotaļu laukumos mode mainās

“Jūrmalas Mežaparku” mērķis ir kļūt par lielāko ražotāju Baltijas valstīs un atpazīstamu uzņēmumu Eiropā. Andris: “Rotaļu laukumi ir patēriņa prece, tāpēc mode mainās arī šajā sektorā. Šodien tā demonstrē klimata neitralitāti, slāpekļa pēdas samazinājumu. Rotaļu konstrukcijām jābūt interesantām, bet tajā pašā laikā neuzkrītoši jāiekļaujas apkārtējā vidē. Mēs to esam uztvēruši, un skandināvu klienti to novērtē augstu.”

Kamēr citi spītīgi turas pie pulvera krāsām, “Jūrmalas Mežaparki” no tā atsakās, izvēloties uz silikona bāzes izgatavotu mērcējamu materiālu, kas iesūcas kokā, kas pēc šādas apstrādes izskatās dabisks. Rotaļu laukumus, kuros kā krāsa izmantots zaļais impregnants, Skandināvijā vairs nedrīkst būvēt, jo tur to uzskata par videi kaitīgu.

Andris norāda: “Uz katras virsmas mēs varam radīt, izfrēzēt jebko, kas ir noderīgs bērnu izglītībai. Kaut vai pilsētas ģerboni vai viesu nama logotipu. Iefrēzēti uzraksti ir ilgmūžīgāki par jebkuru uzkrāsoto. “Jūrmalas Mežaparki” ir Latvijā vienīgie, kas ražo sertificētu produktu. Pārējie uzņēmumi, kas piedalās publiskās telpas aprīkošanā, pie mums ienāk no Polijas, Skandināvijas un citām Eiropas valstīm. Konkurence ir liela.”

Mārtiņš: “Lielajiem Eiropas ražotājiem mājas tirgi ir ļoti spēcīgi. Mēs augam konkurences izdedzinātā zemē un mazā tirgū. Mums ir jācīnās ar tiem, kas nokopējuši lielāko ražotāju dizainus un spiežas ar tiem šeit iekšā. Tas liek mums meklēt vēl radošākus risinājumus. Es katru dienu sāku ar domu – ko varētu tādu interesantu izdomāt? Uzrakstīt pavadzīmi un importēt mantiņas – to var jebkurš pamatskolēns.”

“Jūrmalas Mežaparki”

* SIA “Jūrmalas Mežaparki” dibināta 2000. gadā.

* Ražo bērnu rotaļu laukumus.

* Nodarbina 35 cilvēkus.

* Pērn apgrozīja 2,7 milj. eiro.

* Uzņēmumu vada brāļi Andris un Mārtiņš Čudas.

Publikācija tapusi sadarbībā ar Meža attīstības fondu

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.