Publicitātes foto

Ieva Romanova: – Filmu par personības izaugsmi dažādās variācijās ir daudz. Pie jau minētajām varētu pieskaitīt kaut vai “Sēņotājus”, “Izlaiduma gadu”… Un tas nozīmē, ka samezglotas attiecības ar vecākiem, vientuļajām mātēm, skolu jaunajiem cilvēkiem sāp, viņi paši to visu ir pārdzīvojuši. Un šī plaisa starp pusaudžiem un cilvēkiem viņu tuvākajā sabiedrībā ir mūsu valsts ļoti nopietna problēma. Jaunie režisori cīnās, lai šīs attiecības uzlabotos, viņi savās ģimenēs vēlētos dzīvot citādi. 3

I. Romanova: – Negribu piekrist tik skarbam vērtējumam par estētisko kritēriju trūkumu. Piemēram, labāko īsmetrāžas spēlfilmu kategorijā nominētajā režisores Signes Birkovas filmā “Es atgriezīšos kā kvēlojoša roze” saskatāms gan šis estētiskais uzstādījums, gan emocionālā, vizuāli izteiksmīgā kino valoda. It kā pavisam vienkāršas strādnieku meitenes iekšējā sajūta atklāta ārkārtīgi izteiksmīgi. Un šī filma ir nominēta gan kā labākā īsmetrāžas filma, gan arī kā debija. Savā mākslinieciskajā uzstādījumā ļoti interesanta ir režisoru Laura Ābeles un Raita Ābeles filma “Kastrāts kuilis”. Es te varētu iekļaut arī režisores Ksenijas Zaķes “Zivi” un vēl daudzas filmas. Nedomāju, ka māk­slinieciski estētiskais uzstādījums izpaliek arī, piemēram, filmā “Modris”, kurā tās stils – atturīgais, vērojošais – ir perfekti izturēts. Vienkārši stils ir cits.

L. Ločmele: – Lūk, tieši šo cerību filmās nejūt! Režisori parāda esošo situāciju, taču filmu varoņi manī nerada sajūtu, ka viņi šo pasauli pārveidos. Nē, viņi grimst vēl dziļāk.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

Dzintars Dreibergs: – Kino lielākā vērtība ir spēja atklāt patiesas emocijas un izstāstīt īstus stāstus. Ja Aiks Karapetjans nācis no tādas vides, kāda atainota filmā “Cilvēki tur”, man tikai prieks, ka viņš to atklājis savā darbā. Ja Jānim Nordam interesē viņa filmas varoņa, nerātna puikas, bēdu stāsts, man prieks, ka viņš to atklāti parādījis. Tātad aizvadītajos divos gados šīs bijušas ļoti svarīgas tēmas mūsu dzīvē. Var jau būt, mums pienāks nevis treknie, bet sēņu gadi, kad visiem radīsies smieklīgie un asprātīgie stāsti – super, lai tā notiek! –, bet lai šie stāsti ir īsti, patiesi. Arī patlaban ir radīta komēdija “Džimlai rūdi rallalā”, un vienmēr būs tādi cilvēki, un viņi ir arī mūsu kino vidē, kā Grauba un Ēķis, kuriem gribas radīt lieluma sajūtu, jo ir svarīgi atklāt patriotiskās lietas. Piekrītu Agrim, ka, piemēram, filmā “Mammu, es tevi mīlu” bija arī ļoti daudz gaišuma.

A. Redovičs: – Problēma ir nevis filmu “drūmums” vai “optimisms”, bet cita. Mani mazliet nomāc estētisko kritēriju trūkums. Filmas ir tādā vispāreiropas stilā. Nav spēcīgu subjektīvu izpausmju un stingra estētiskā uzstādījuma. No jaunās paaudzes vienīgi Dāvim Sīmanim ir kaut kādi estētiskie kritēriji, kurus viņš izvirza, un līdz ar to šī režisora filmas ir pamanāmas un interesantas. Priecāties par Norda filmas “Mammu, es tevi mīlu” atzīmēšanu dažādos starptautiskos festivālos ir tāpat kā līksmot, ka mūsu slēpotāji olimpiskajās spēlēs ieņemtu septiņdesmit devīto vietu no simtu pieciem braucējiem. Uzslavas festivālos tikai apliecina režisora prasmi uztaisīt filmu, vispārīgu filmu.
I. Romanova: – Negribu piekrist tik skarbam vērtējumam par estētisko kritēriju trūkumu. Piemēram, labāko īsmetrāžas spēlfilmu kategorijā nominētajā režisores Signes Birkovas filmā “Es atgriezīšos kā kvēlojoša roze” saskatāms gan šis estētiskais uzstādījums, gan emocionālā, vizuāli izteiksmīgā kino valoda. It kā pavisam vienkāršas strādnieku meitenes iekšējā sajūta atklāta ārkārtīgi izteiksmīgi. Un šī filma ir nominēta gan kā labākā īsmetrāžas filma, gan arī kā debija. Savā mākslinieciskajā uzstādījumā ļoti interesanta ir režisoru Laura Ābeles un Raita Ābeles filma “Kastrāts kuilis”. Es te varētu iekļaut arī režisores Ksenijas Zaķes “Zivi” un vēl daudzas filmas. Nedomāju, ka māk­slinieciski estētiskais uzstādījums izpaliek arī, piemēram, filmā “Modris”, kurā tās stils – atturīgais, vērojošais – ir perfekti izturēts. Vienkārši stils ir cits.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.