Labi tas vai slikti? 1


Uldis Rolis, SIA “Rolis” (auto remonts un apkopes) valdes loceklis: “Vakar vēl jauna auto cenas kritums šodien un rīt – tas ir fenomens, uz kuru trūcīgā valstī nevar būt citas atbildes kā lietoto importa pieaugums. Un tas pats par sevi nav slikti. Arī es pats droši vien labāk pirktu gadu vai divus vecu augstākas klases auto, nevis jaunu zemākas. Problēma cita – cik reāls ir pārdevēja, importētāja uzrādītais auto iepriekšējais veikums? Cik regulāras un pareizas bijušas apkopes? Briesmas pircējam rada nevis lietota auto pirkums pats par sevi, bet dažādas šmaukšanās, kuras diemžēl ir visai izplatītas.”

Reklāma
Reklāma
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 42
VIDEO. “Gudrīši!” Aivars Lembergs ar vienkāršu piemēru nodemonstrē, kā sankcijas ietekmējušas Krieviju
Krievija konfiscē itāļiem rūpnīcas. Itālijas atbildes gājiens ir filigrāns 32
Lasīt citas ziņas

Te atļaujos pievienot mazu stāstiņu “iz dzīves”. Kolēģe bija sadomājusi pirkt jauku 2006. gadā ražotu “Mini”. Prasīja manu padomu. Padomājis piespēlēju viņai vecu draugu, kurš kādreiz strādāja šīs firmas servisā. Ar topošo saimnieci un “Mini” šie visi trīs tika līdz datoram, kurš padomājis paziņoja – auto īstenībā ir būvēts divus gadus agrāk. Un nobraucis nevis 120, bet 210 tūkstošus…

Morāle – lietotu auto pērkot, svarīgākās ir nevis skrambiņas vai sīki grabulīši gaitā, kurus iespējams atklāt apskatē un mazā testa braucienā, bet prasme atrast un izvēlēties godīgu pārdevēju, kompetentu konsultantu piedevām.

Cik vecu? “VW” vai “BMW”?

CITI ŠOBRĪD LASA

Importa kvantitāti noskaidrojām. Nu mēģinām papētīt struktūru. Visas 2014. gada tabulas (ap pusmiljonu rūtiņu) apstrāde prasītu pārāk daudz spēka. Ņemam decembri – sk. tab. Nr. 2. Lai secinājumos nekļūdītos, papētīju arī gada ražīgāko mēnesi jūliju – īpašas atšķirības neatradu.

Vecuma grupu proporcijas priecē. Varētu, protams, vēlēties, lai aile “labi” būtu vēl treknāka. Taču sadalījums jau tagad ir labāks nekā krīzes laikā, kad vecāki par 10 gadiem bija 41% importa. Tagad ir 29.

Neapšaubāmi interesanta ir tabulas otrā rinda. Lūžņi uz laukiem? Zināmā mērā – jā. Kā redzams, no vecākās grupas Rīga nepaņem ne ceturtdaļu. No jaunākās toties – gandrīz pusi.

Var slavēt dzinēju izvēli (3. rindiņa). Veci dīzeļi neapšaubāmi mēdz būt kaprīzi aukstā laikā, var kategoriski pieprasīt kapitālu remontu, kura izmaksas var sasniegt pat visa auto iegādes vērtību.

Dalījums pa markām. Atkal vārds ekspertiem.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.