Publicitātes foto

“Krāpnieki ir ieguvuši pieeju jūsu internetbankai!” Publicēta īsta saruna ar noziedznieku 57

Turpinot brīdināt sabiedrību par telefonkrāpniekiem, policija publicējusi īstu telefonsarunu ar noziedznieku, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Neskatoties uz nepārtrauktiem brīdinājumiem un aicinājumiem uzmanīties no krāpniekiem, policija joprojām saņem iesniegumus par izkrāptiem finanšu līdzekļiem. Pēdējā laikā uzskatāmi ir parādījusies shēma, kad krāpnieki zvana iedzīvotājiem un uzdodas par banku darbiniekiem.

Krāpnieki telefonsarunas laikā informē par it kā aizdomīgām darbībām personas bankas kontā, pieprasa nekavējoties sadarboties un nosaukt personīga rakstura informāciju, piemēram, bankas kartes numuru, CSV kodu, kas atrodas bankas kartes aizmugurē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lielākoties visi krāpnieki darbojas pēc līdzīgas shēmas. Zvanītājs uzdodas par bankas pārstāvi un informē par kādu konstatētu problēmu bankas kontā. Piemēram, ka ir veikts aizdomīgs pārskaitījums vai pirkums.

Tad krāpnieks izteikti un ar lielu entuziasmu vēlas palīdzēt, tādā veidā mēģinot iegūt personas labvēlību un uzticēšanos.

Komunicējot krāpnieks cenšas iegūt dažāda rakstura personīgu informāciju. Tāpat krāpnieks steidzina pieņemt nepārdomātus lēmumus, kā arī nedod iespēju pārliecināties, ka zvanītājs ir tas, par ko uzdodas.

Vēlāk krāpnieks piedāvā pāriet uz it kā drošāku saziņu lietotnē “Whatsapp”, “Viber” vai citur.

Ja persona tomēr atsakās sadarboties, tad krāpnieks sāk draudēt un iebiedēt. Viņš brīdina par sekām, kas it kā var iestāties, ja persona atteiksies sadarboties.

Lai pasargātu sevi no krāpniekiem, policija piedāvā iespēju noklausīties īstu telefonsarunu ar krāpnieku. Sarunu iespējams noklausīties šeit:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.