Foto-Artis Drēziņš

– Cilvēki novērtē to, ko jūs darāt? 15

– Jā. Tikai daži protestē, ka jaucos viņu darīšanās. Tas nav mans bizness, ar to neko nepelnu, tikai tērēju savu laiku un nervus. Visjautrāk iet piektdienas vakaros un pilnmēness laikā, kad man komentētāji jākušina un šis tas rupjāks jāpadzēš ārā. Ceru, ka blēži saņem to, ko pelnījuši – labu mācību. Kaut gan ir arī tādi, kas nejūtas vainīgi un domā, ka krāpties nav nekas slikts.

Reklāma
Reklāma

– Kā pašai veicas ar biznesu?

7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
TV24
Ojārs Rubenis: “Tikai debilu cilvēku apziņā var būt tāda sajūta, ka mēs varam braukt pa tādiem ceļiem un tādām Rīgas ielām…”
Lasīt citas ziņas

– Labi. Uzņēmums interneta vidē man ir deviņus gadus, pēdējos trīs no tiem – “Facebook” mājas lapā “Ķiparu mode”. Tirgoju jaunus bērnu apģērbus un apavus. Pirmos divus gadus esmu strādājusi nejēgā, lai iegūtu vārdu un pastāvīgus klientus. Esmu ieguvusi vietu tirgū un īsti konkurentus sev neredzu. Braukāju arī pa gadatirgiem. Precei braucu pakaļ un iepērku to Polijā un Lietuvā, no Anglijas un Ķīnas man atsūta.

– Kā radās ideja par šādu uzņēmējdarbību?

CITI ŠOBRĪD LASA

– Sevis meklējumos. Pirms deviņiem gadiem kādā rītā septiņos pamodos un sapratu, ka gribu pelnīt naudu nevis citiem, bet sev. Tajā pašā dienā uzliku uz galda atlūgumu un pēc pāris dienām aizgāju uz Uzņēmumu reģistru reģistrēt savu SIA, pat vēl nezinot, ko iesākšu. Tikai vēlāk nodomāju: bērni ir dzimuši un dzims vienmēr, viņi vienmēr būs jāapģērbj, jāapauj. To biju izbaudījusi arī uz savas ādas. Man tad jau bija dēls, piedzima vēl viens.

Saraksts no “Facebook” saziņas vietnes “Krāpnieku saraksts tirgotājiem”*

* Ketrina Marija T. – dāvināto pārdod par naudu tālāk.

* Alina M. – preces apraksts neatbilst pārdotai precei.

* Kristina G. – preces apraksts neatbilst pārdotai precei.

* Ketija K. – neizsūta preci.

* Vineta P. – neizsūta preci.

* Natalija K. (Natalia Rou), viņa arī Brigita C. – lietotu pārdod kā jaunu.

* Alina P. – neizsūta preci, atgūt naudu var tikai draudot.

* Sintija B. – jau ir bijusi darīšana ar policiju.

* Sigita V. – lūdz palīdzību, bet neierodas uz tikšanos.

* Krista Kristy (internetveikals klingklang.lv) – netiek prece piegādāta laikā, solītais netiek izpildīts.

* Kristīne B. – neiesaka kā bērnu aukli.

* Irina S.-F. – paņemot samaksu, savu solīto nepilda.

* Andželika P. – vienu preci pārdod vairākiem.

* Lillija C. – neizsūta apmaksāto preci.

* Sannija R. – pieņem dāvinājumus, ko pēc tam tirgo tālāk par naudu.

* Santa P. – pārdod bojātu mantu un atpakaļ nepieņem, no vēstulēm izvairās.

* Santa B. – lietotu pārdod kā jaunu, naudu neatdod.

* Santa L. – neizsūta apmaksātās preces, pēc draudiem ar policiju atdod naudu daļēji.

* Gerda L. – saņem naudu un preci nesūta.

* Agita R. – preci ar defektiem pārdod kā preci bez defektiem.

* Laura K. – ieteikums: neielaisties nekādos darījumos.

* pārdevēju pilni vārdi atrodami attiecīgajā “Facebook” vietnē

Reklāma
Reklāma

Pieredze

Daži stāsti no vietnes

Sigita Silvjane (1. jūlijs): “Vēlējos pabrīdināt par negodīgo pārdevēju Brigitu C*. Aizsūtīju viņai ziņu, ka vēlos pirkt vairākas drēbītes par kopējo summu 10 eiro, viņa piedāvāja papildus vēl dažas drēbes un apavus arī par 10 eiro. Piedāvātās preces mani īpaši neinteresēja, izņemot “Puma” botas un Minnijas kedas ar lampiņām, tāpēc nolēmu pirkt arī otru piedāvājumu. Nekādas aizdomas neradās arī tad, kad viņa atsūtīja konta numuru ar Natālijas K. vārdu, jo teica, ka viņa esot pie mammas, lai sūtu naudu uz viņas konta numuru. Kad atnāca paciņa, saņēmu atvainošanās vēstuli, ko varat apskatīt foto. Tā kā summas nav milzīgas, nolēmu ar viņu nekarot. Jāpiemin, ka Minnijas kedām lampiņas nedarbojās, kaut vēstulē rakstīja, ka tās deg, baltai blūzei bija neizmazgājami traipi, vestei taukains pleķis utt. Viņas profils arī ir interesants ar bezpersonisku bildi un vienu draugu. Izrādās, ka Natālija K. ir krāpnieku sarakstā, par ko es tikai šodien uzzināju, un gan jau tā pati Brigita C. vien ir. Rakstu šo ziņu, jo botiņas ar caurumu (kā viņa pati rakstīja) viņa turpina vēl tirgot. Šodien viņu uzrunāja mana draudzene, Brigita atbildēja, ka botas pieejamas un nekādu defektu neesot.”

Inguna Rudzīte (4. jūlijs): “Brīdinu par Santas B. negodīgu rīcību. Pirku no viņas “pilnīgi jaunas” baltas “Converse” kedas. Saņēmu mazgātas, pleķainas kedas. Piedāvāju atdot man atpakaļ naudu, bet meitene atsakās to darīt.”

Gunita Fjodorova (15. jūlijs): ” Lilijai C. nedrīkst ticēt! Nopirku no viņas bērnu ziemas kombinezonu, bet nesaņēmu. Tad esot meita sūtījusi, tad pati esot slimnīcā utt.! Naudu arī neatdod.”

Anna (23. jūnijs): “Jelgavniekiem un tās apkārtnē dzīvojošiem no sirds iesaku neielaisties nekādos darījumos ar Santu P. Atsaucos uz sludinājumu, kurā šī persona pārdeva TV. Vēstulēs runājām par tehnisko stāvokli: teica, ka viss strādā, bet nav strāvas vada. Tad nu nopirkām no viņas TV, vēlāk arī vadu. TV bez dzīvības pazīmēm. Piedāvāju meitenei atdot preci pret naudu, bet uz vēstulēm viņa vairs nereaģē. Uzdarbojas Jelgavas sludinājumu dēlī.”

Laura Aļošina (13. jūlijs): “Vēlos brīdināt par meiteni Gerdu L., kas neizsūta preci, kā arī neatdod naudu. Sākumā rezervēju pie viņas kurpītes līdz konkrētam datumam, pienāca noteiktā diena, veicu pārskaitījumu un sāku gaidīt paciņu. Sazinājos ar pakomātu tīklu “Omniva”, tur apstiprināja, ka paciņa uz manu telefonu nav nosūtīta. Nu jebkurā gadījumā manā pieredzē pirmais tāds gadījums – sūtu daudz, tāpat kā saņemu. Visas sarakstes man ir saglabātas. Paliku bez naudas (17,60 eiro) un kurpēm. Nu lai jau viņai tiek, tāpat viss kādreiz nāks atpakaļ. Dusmas jau pārgājušas, bet brīdināt vēlējos.”

Kristine Skovirko (3. aprīlis): “Mana draudzene iegādājās no Sandas K. it kā dūnu jaku, kas nemaz nebija dūnu, jaka bija nemazgāta, paduses smirdēja pēc sviedriem un uzpūstām smaržām pa virsu. Nu cūcība, bet meitene draudzenei neko neatbildēja, bet, kad es uzrakstīju, ka gribu kaut ko pirkt no viņas, man, protams atbildēja. Kad jautāju, vai labi mānīt cilvēkus un atsūtīt tik smirdīgu jaku, meitene taču nevar būt tik cūcīga, viņa man atbildēja, ka mums tad jāiepērkas “Armani” veikala, tur nekas nesmirdēšot…”

Laura Saule (15. aprīlis): “Mincis Incis (segvārdi tiek mainīti ik pa laikam) jeb Andželika P. 8. aprīlī viņa ielika sludinājumu Andelemandele Kids, ka pārdod jaunu bērna kombinezonu, kas atvests no UK. Man “palaimējās”, un tika dota iespēja pārskaitīt viņai naudu, lai viņa man kombīti atsūta ar “Omniva” nākamajā dienā! Diemžēl viņa pazuda un uz maniem epastiem neatbildēja, vēl joprojām neesmu nevienu ziņu caur “Facebook” saņēmusi. “Omniva” saka, ka uz manu numuru neviena paciņa nav nosūtīta. Bija vēl citas mammas, kas bija neapmierinātas ar šīs personas tirgošanos. Profila bilde ņemta no kādas krievu lapas, tā nebija īsta. Pēc trača sacelšanas man nauda momentā tika atskaitīta atpakaļ.”

* pārdevēju pilni vārdi atrodami attiecīgajā “Facebook” vietnē

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.