Publicitātes foto

Kravu pārvadājumi – kā tehnoloģijas maina loģistikas nozari? 1

Tehnoloģiju attīstība arvien vairāk palīdz padarīt efektīvākus dažādus ražošanas un pakalpojumu sniegšanas procesus. Daudzas no jaunajām tehnoloģijām ir noderīgas un kļūst arvien plašāk izmantojamas arī loģistikas un kravu pārvadājumu nozarē. Procesu automatizācija, mākslīgais intelekts, robotika un citas tehnoloģijas, palielinot darba efektivitāti un samazinot izmaksas, turpina attīstīties, ietekmēt piegādes ķēžu darbību un mainīt loģistikas nozari.

140 stundu darba un vēl 50 000 eiro – tik vērtas ir 10 olas. Kāpēc tiesnesis piesprieda tik bargu sodu vīrietim, kurš it kā tikai supoja?
VIDEO. “Latvijai ir nākotne!” Trīs latviešu puikas pārsteidz ar savu radošumu, izgudrojot unikālu braucamrīku 7
Vai ir taisnība, ka ar vienu raķeti Krievija var “noslaucīt” vairākas valstis? Slaidiņš par krievu kodolarsenāla jaudu
Lasīt citas ziņas

Mākslīgais intelekts

Mākslīgais intelekts (MI) –  ir nozare, kas pēta mašīnu saprātīgu izturēšanos un pielāgošanos. Sistēma, analizējot dažādus datus un mācoties no tiem, uzlabo savu darbību un attīsta spēju veikt nepieciešamos uzdevumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mākslīgais intelekts jeb MI ir būtiski ietekmējis pasauli un ir viena no revolucionārākajām tehnoloģijām ar bieži lietotām lietojumprogrammām un produktiem. Sākot ar tādām nozarēm kā veselības aprūpe un turpinot ar drošību un vadības procesiem, mākslīgais intelekts ir liela vērtība arī loģistikā, kad jāveic kravu pārvadājumi. Tas var veikt gan efektīvu produktu pārvietošanas, gan uzskaites, uzglabāšanas un komplektēšanas procesu izpildi.

Automatizētas kravas automašīnas

Viena no svarīgākajām sastāvdaļām, kad tiek veikti sauszemes kravu pārvadājumi, ir kravas automašīna. Katrs no mums ir dzirdējis par automatizētajām automašīnām, kuru vadīšanai nebūs vajadzīgs šoferis. Pateicoties tehnoloģiju attīstībai un mākslīgajam intelektam, loģistikas industrija arī attīstās un varēs izmantot robotizētas mašīnas. Taču šeit tas nenorobežosies tikai ar “pašbraucošiem” auto – tos varēs izmantot arī gadījumos, kad jāveic kravu pārvadājumi, piemēram, kravas busiņos un kravas automašīnās, kā arī noliktavas tehnoloģijās. Kaut gan pagaidām uz ceļiem autonomas mašīnas atrasties vēl nedrīkst, tā noteikti ir drīza nākotne.

Autonomie transportlīdzekļi būs liels ieguvums loģistikas nozarē. Uzņēmumi varēs algot mazāk darbinieku, samazināt izmaksas, samazināt piegāžu laiku, jo nebūs jāievēro noteiktais stundu skaits, kuras šoferis bez atpūtas var atrasties pie stūres.

Noliktavu pakalpojumi

Lai gūtu panākumus jebkurā ar loģistiku saistītā nozarē, noliktavas darbības optimizācija ir nozīmīgs faktors. Efektīvi organizējot savus biznesa procesus un darba plūsmu, uzņēmumi var ietaupīt daudz līdzekļu ne tikai tad, kad jāveic kravu pārvadājumi, bet arī tad, kad preces jāuzglabā noliktavā. Viens no svarīgākajiem, kā arī dārgākajiem noliktavu pakalpojumiem ir pasūtījumu komplektēšana. To precīzi izpildot, klients saņems nepieciešamo produktu bez jebkādiem bojājumiem, noteiktajā laikā un nepieciešamajā daudzumā.

Ņemot vērā tehnoloģiju attīstību un uz izaugsmi tendētos uzņēmumus, loģistikas pakalpojumu klienti vēlas saņemt ātru kravas piegādi, kas izpildīta kvalitatīvi. Tā rezultātā loģistikas uzņēmumi tiek pakļauti spiedienam paātrināt pasūtījumu komplektēšanas procesus, vienlaicīgi samazinot izmaksas. Līdz šim bijām pieraduši, ka darbiniekiem manuāli jāmeklē katrs produkts un jāpārvietojas pa noliktavu, lai atrastu klienta vajadzībām piemēroto preci. Tas ir sarežģīts un laikietilpīgs process. Manuālais darbs rada lielāku risku pieļaut kļūdas cilvēcīgā faktora dēļ, tāpēc laba alternatīva ir tehnoloģiju ieviešana arī noliktavas procesu organizēšanā.

Noliktavu darbībā mākslīgais intelekts var tikt izmantots dažādiem nolūkiem – tas var aprēķināt pieprasījuma apjomu, analizēt pasūtījumus, kā arī saglabāt informāciju par atlikumu daudzumu. Viena no tehnoloģijām, kas nodrošina efektīvāku noliktavas darbību ir paplašinātās realitātes programmatūra (AR). Atkarībā no virtuālās realitātes, kas reālo pasauli aizvieto ar pilnīgi mākslīgu simulāciju, paplašinātā realitāte reālo vidi tikai papildina ar datorā veidotiem elementiem – video, skaņas un citiem grafiskiem elementiem.

Piemēram, sporta spēles rezultāts mača laikā televīzijā. Tāpat tā strādā arī noliktavā. Kad operatoram pienāk informācija par plānoto piegādi, darbinieks ar viedo ierīci ieiet noliktavā, un tiek noteikti nepieciešamie svītrkodi. Manuālais darbs – preču meklēšana – tiek aizstāta ar svītrkoda skenēšanu un vizuālām norādēm viedajā ierīcē. Darbinieks ātrāk un vienkāršāk var orientēties noliktavas izkārtojumā un preču klāstā. Pēc pasūtījuma komplektēšanas pabeigšanas informācija automātiski tiek saglabāta, lai atvieglotu turpmākos procesus.

Paplašinātā realitātes programmatūrai ir priekšrocības arī gadījumos, kad nepieciešams plānot noliktavas izkārtojumu un dizainu. Pateicoties paplašinātajai realitātei, kas reālo telpu spēj papildināt ar grafiskiem elementiem, mēs varam radīt digitālus un interaktīvus 3D noliktavas plānus, tādējādi eksperimentējot ar esošo izkārtojumu. Noliktavas vadītāji un darbinieki var izvērtēt, vai plānotais izkārtojums būs piemērots, veicot vairākus izmēģinājumus ar dažādiem darba modeļiem.

“Gudrie ceļi”

Kravu pārvadājumi tiks būtiski mainīti ar “gudro ceļu” ieviešanu. Arī “gudrie ceļi” ir viena no mākslīgā intelekta tehnoloģijām. Daudz uzņēmumu strādā pie to izveides, lai ar mākslīgā intelekta palīdzību radītu ceļus, kuri būs aprīkoti ar saules paneļiem un LED gaismām. Pateicoties saules paneļiem, tiks ražota elektrība, kas ceļus sildīs, līdz ar to tie nebūs apledojuši. Savukārt gaismas brīdinās šoferus par ceļa seguma stāvokli un laikapstākļu ietekmi uz tiem. Kravu pārvadājumi kļūs vēl drošāki.

Darbinieku apmācīšana

Moderno tehnoloģiju ieviešana ir noderīga arī jautājumā par darbinieku apmācīšanu. Tas uzņēmumiem ir laikietilpīgs un dārgs process. Tehnoloģiju izmantošana ļauj nepieciešamo informāciju apkopot vienuviet un izveidot interaktīvus materiālus, lai darbinieki varētu patstāvīgi praktizēties viņiem ērtākā laikā.

Mākslīgais intelekts atvieglo loģistikas procesus vairākos veidos:

  • Pateicoties ievāktajiem datiem un statistikai, jūs varat izdarīt izvēli, kas būs racionāla un balstīta uz saņemto informāciju un pieredzi.
  • Samazinās pieļauto kļūdu apjoms, jo daudzi procesi tiek automatizēti.
  • Palielinās darba drošība tiem darbiniekiem, kuriem bieži jākāpj augstu pa trepēm, lai aizsniegtu augšējos plauktus.
  • Tehnoloģijas ļauj izmantot datus no dažādām atrašanās vietām, kā arī ievākt informāciju par situāciju uz ceļiem, laikapstākļiem un citiem faktoriem visā pasaulē, tāpēc iespējama maršrutu optimizācija – tiks patērēts mazāk degvielas, kā arī, pateicoties laikapstākļu prognozei, kravu pārvadājumi tiks veikti vēl drošāk.
  • Automatizētas ierīces palielina produktivitāti un pamana problēmas pirms tās ir radušās.
  • Automatizētas noliktavas nodrošina efektīvāku pasūtījumu apstrādi, kā arī ir drošākas darbiniekiem.

Automatizācija un attīstība, ko nodrošina tehnoloģiju algoritmi ievērojami samazina visu loģistikas nozares un piegāžu ķēžu izmaksas, kā arī uzlabo dažādu procesu darbību un klientu servisu. Ņemot vērā daudzās priekšrocības, ko tehnoloģijas var sniegt, varam noprast, ka nākotnē tās tiks izmantotas vēl vairāk, tādējādi atvieglojot daudz loģistikas procesus un samazinot piegādes izmaksas.

SIA Vervo ir transporta un loģistikas uzņēmums, kas piedāvā pilna spektra loģistikas pakalpojumus – tajā skaitā arī noliktavu pakalpojumus. SIA Vervo tiek piedāvāti ne tikai izdevīgi kravu pārvadājumi, bet tiks atrasts piemērotākais risinājums kravas uzglabāšanai. Vervo grupas uzņēmumi Polijā, Igaunijā un Apvienotajos Arābu Emirātos, un sadarbība ar partneriem visā pasaulē ļauj piedāvāt izdevīgākos risinājumus un izvēlēties no plašā noliktavu pakalpojumu klāsta un noliktavas veida atbilstoši katra klienta kravai.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
140 stundu darba un vēl 50 000 eiro – tik vērtas ir 10 olas. Kāpēc tiesnesis piesprieda tik bargu sodu vīrietim, kurš it kā tikai supoja?
VIDEO. “Latvijai ir nākotne!” Trīs latviešu puikas pārsteidz ar savu radošumu, izgudrojot unikālu braucamrīku
Vai ir taisnība, ka ar vienu raķeti Krievija var “noslaucīt” vairākas valstis? Slaidiņš par krievu kodolarsenāla jaudu
“Vairāk guļu un sēžu, ārā netieku…” Izcilā Latvijas basketboliste Uļjana Semjonova nesūdzas par savām likstām, tomēr balsī jaušams izmisums
Nenokārtojot obligāto valsts valodas prasmes pārbaudi, Krievijas pilsoņus varēs arī piespiedu kārtā nogādāt uz robežu
Lasīt citas ziņas
Brīvprātīgajiem Valsts aizsardzības dienesta beidzējiem valsts varētu apmaksāt studijas. Cik cilvēku ik gadu izvēlētos šo piedāvājumu?
Latgalē kāds “veikls” policists par samaksu iedzīvotājiem nodrošinājis piekļuvi aizliegtām TV programmām
“Zītari LZ” apgalvo, ka atkāpšanās no NBS līguma uzņēmumam draud ar 1,1 miljona eiro līgumsodu
140 stundu darba un vēl 50 000 eiro – tik vērtas ir 10 olas. Kāpēc tiesnesis piesprieda tik bargu sodu vīrietim, kurš it kā tikai supoja?
Centrāltirgus paviljoniem un kanālmalai steidzami nepieciešami būtiski ieguldījumi
23:11
Juris Lorencs: Atmiņas ir dzīvas, tās mainās līdzi laikam, un katra paaudze pagātni uzver citādi
22:40
Volgogradas “iniciatīvu grupa” vēlas pilsētai veco nosaukumu – Staļingrada
22:06
FOTO. “Grīdas lupata uz galvas!” Elīna Didrihsone tiek pie “sirmiem matiem”, vīrs un fani pamatīgi izbrīnīti
FOTO, VIDEO. Izskatīgā latviešu aktrise Lelde Dreimane pastāsta, kāpēc izlēma piedalīties erotiskā fotosesijā vīriešu žurnālā
Austrālija tik ļoti mīl savus ķengurus, ka ikgadējā kvota to izšaušanai ir – daudzi miljoni
“Normālais” stereotips par darbiniekiem – vecums. Kvalifikācija ir, pieredze ir un ir cilvēkam gadi.. Vai pieņemt jaunāko?
Nenokārtojot obligāto valsts valodas prasmes pārbaudi, Krievijas pilsoņus varēs arī piespiedu kārtā nogādāt uz robežu
Latvijas vēsture skolās – pabērna lomā? Par ārvalstīm skolēniem veidojas priekšstats no filmām un “Youtube”, bet par procesiem Latvijā..
Māris Antonevičs: Psiholoģiskie ieroči strādā, bet ir blefs. Putina vājprāts ar gatavību sarīkot trešo pasaules karu ir uzspēlēts
FOTO. Jaunais “Škoda Vagonka” elektrovilciens kritis grafiti zīmētāju nežēlastībā
Parīzē darbu atsāk atkritumu savācēji. Pilsētās ielās esošo atkritumu svars esot pielīdzināms Eifeļa tornim
Skotijas jaunais premjers, musulmanis Humza Jusufs, nodevis amata zvērestu
“Air Baltic” iegādājies elektroautomašīnas 100 000 eiro vērtībā katru; ministrs pieprasīs skaidrojumu
Ašeradens: Ar esošajiem nodokļiem nepietiek visām vajadzībām; pārvērtēsism visus 14 nodokļus
“Apgalvojumi par aplokšņu algu izmaksām man šķiet absurdi”. Plaude-Rēlingere noliedz apsūdzību krimināllietā
Latvijai strauji tuvojas nokrišņu zona – valsts lielāko daļu pārklās sniegs
VIDEO. Latvijas futbola fani satricina tribīnes Velsā
Medijs: “Wizards” pārrunā ar Porziņģi ilgtermiņa līgumu. Kādas ir nākamās opcijas un līguma summas?
Publicists: Kariņš ir persona, kas nekad ne par ko neuzņemas atbildību
Valsts Valodas centrs īpašā akcijā apbalvo kvalitatīvas latviešu valodas laureātus masu mediju nozarē
Avdijivkā krievu karaspēks pielietojis gāzes granātas, kuru izmantošanu aizliedz konvencija
Vai ir taisnība, ka ar vienu raķeti Krievija var “noslaucīt” vairākas valstis? Slaidiņš par krievu kodolarsenāla jaudu
Somija soļa attālumā no NATO: robeža ar Krieviju kļūs teju divreiz garāka
TEKSTA TIEŠRAIDE. Karš Ukrainā. Ķīna piedāvā Putinam bloķēt “YouTube” Krievijā
Juris Lorencs: Atmiņas ir dzīvas, tās mainās līdzi laikam, un katra paaudze pagātni uzver citādi
SPECIĀLIZLAIDUMS. Aktuālais par karadarbību Ukrainā