Foto – Anda Krauze

Satiksmes ministriju – 
 uz Daugavpili!
 2

Jaunups novērojis, ka politiķi paziņo par Latgales programmai piešķirtajiem miljoniem, bet ar sīkiem ikdienas lēmumiem faktiski pārsvītro šo prioritāti: “Piemēram, valsts papildus ceļu būves pamatprogrammām atrod par iespējamu pielikt klāt finansējumu. Pamatprogrammām pielikti klāt deviņi kilometri asfaltēta ceļa, bet vienam pašam Ventspils novadam – 33 kilometri. Šie mazie lēmumi summējoties bieži vien savāc vairāk nekā prioritārie virzieni. Konkrētā programma Latgales atbalstam ir tikai skaisti nosaukta.” Lai izlīdzinātāk saņemtu ES fondu līdzekļus, viņš ierosina Latviju sadalīt, minimums, divos plānošanas reģionos, tāpat kā to izdarīja lieluma ziņā līdzīgās Slovākija un Slovēnija. “Par reģionālo attīstību varēs runāt tikai tad, kad nacionālie politiķi kādu reģionu noteiks par faktisko prioritāti, nevis deklaratīvu kā pašlaik. Reāli par to liecinās tikai tad, ja vienu ministriju fiziski pārcels uz Daugavpili. Piemēram, VARAM vai Satiksmes ministriju.”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Vācu ģenerālleitnants prognozē, vai un kad Krievija varētu būt gatava uzbrukt NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Ministrs Naudiņš gan tūdaļ bilda, ka strādājot pie savas ministrijas funkciju pārnešanas uz plānošanas reģioniem. “Tie cilvēki, kas ministrijā atbild par pašvaldībām, varētu uz tiem pārcelties,” pieļāva ministrs, bet “katram loģiski domājošam cilvēkam ir skaidrs, ka fiziski pārcelt VARAM vienu divu gadu laikā nav lietderīgi. Mūsu ministrijā puse darbinieku ņēmuši kredītus dzīvokļiem. Drīzāk var runāt par Kultūras ministrijas pakāpenisku pārcelšanu uz Cēsīm.” Edgars Jaunups pie šiem vārdiem uzsprāga: “Nesaprotu, kāpēc rīdzinieki nevarēs izbraukāt uz darbu Daugavpilī, bet latgalieši uz darbu Rīgā var izbraukāt! Tas ir politiskās gribas jautājums. Ja darīsim tāpat, tikai intensīvāk, pēc četriem gadiem nebūs nekādu rezultātu. Ja grib lūzumu, lai kaut kas mainās, nepieciešami nestandarta risinājumi.”

Aldis Adamovičs bija pieļāvīgāks: “Ja kādu pārceļ, tad Satiksmes ministriju, jo Daugavpilī ir lielākais dzelzceļa mezgls un “Latvijas dzelzceļā” strādā 5000 latgaliešu. Taču svarīgāk par ministriju pārcelšanu ir kadru samazināšana tajās.”

CITI ŠOBRĪD LASA
“Reāli valsts attīstībai naudas nav. Esam noteikuši, ka aizsardzībai jādod 2% no budžeta. Kāpēc ar likumu nevar noteikt, ka no budžeta 2% jādod Latgales attīstībai? Bet šī valdībai to nenoteiks,” bezcerīgi ar roku atmeta Jānis Jurkāns (“Vienoti Latvijai”).
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.