Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“LA.lv” testē motociklus: “Triumph Scrambler 1200 XE” uz Latvijas ceļiem un neceļiem0


“Triumph Scrambler 1200 XE” – patiešām jaunums Latvijas motociklu tirgū.
“Triumph Scrambler 1200 XE” – patiešām jaunums Latvijas motociklu tirgū.
Foto: Artis Drēziņš

“Triumph Scrambler 1200 XE” – patiešām jaunums Latvijas motociklu tirgū. Skramblera tipa motocikls, kuri pēdējos gados ir modē un populāri. Tie mēdz būt dažādi un visādas jaudas, lielākoties gan domāti pilsētai un piepilsētai. Bet ir arī šādi – kā jaunais no triumfa apcirkņiem, kas jau stipri velk uz smagā ceļojumu, bezceļa enduro pusi.

Patiesībā, ja šo apkārtu ar bagāžas kastēm un priekšā uzliktu stiklu, enduro kas enduro, tikai benzīna bāka pamaza (16 litri) – grūti būs tālos braucienos. Prātīgi braucot, gan degvielas patēriņš tikai nedaudz virs pieciem litriem uz simts kilometriem, tā kā tomēr līdz 300 kilometriem aizvilkt var. Patiesība arī tā, ka līdzīgi, kā tas ir ar automobiļiem, atšķirības starp motociklu tipiem bieži ir izplūdušas.

"LA.lv" testē motociklus: "Triumph Scrambler 1200 XE" uz Latvijas ceļiem un neceļiem

Tāpat ražotājs bieži atstāj īpašniekam iespēju pašam pārveidot un piekomplektēt motociklu savām vajadzībām. Neesmu inženieris, bet arī “Triumph Scrambler 1200 XE” no skata izskatās “papliks”, līdz ar ko mehāniķim – entuziastam – iespējams radoši izpausties. Ir motocikli – kaut vai tie paši triumfa enduro, kuri ir konstruktīvi tik pilnīgi, ka, manuprāt, pārtaisot vai liekot ko klāt, var tikai sabojāt.

Bet nu paliksim pie “Triumph Scrambler 1200 XE” kā konkursa “Latvijas Gada motocikls” viena no kandidātiem.

Domāts īstiem vīriem

Man ar šo motociklu bija iespēja izbraukt pa maršrutu Rīga – Liepāja – Pāvilosta – Kuldīga – Irlava – Džūkste – Rīga. 700 kilometri pa dažāda lieluma un kvalitātes asfalta un zemes ceļiem.

Protams, ne absolūts triumfs starp visiem motocikliem, ar kuriem esmu braucis šādos apstākļos, bet tiešām ļoti labi. Arī pats ražotājs neslēpj, ka šis motocikls domāts asfaltam, gruntij, smiltij un dubļiem. Neraugoties uz savu augstumu, labi tur uz asfalta, un šis augstums nodrošina arī labu amortizāciju un caurgājamību bezceļos.

Es gan ar bezceļiem īpaši neaizrāvos, jo diemžēl mans 174 centimetru augums īsti neļauj izpausties – tikai ar pirkstgaliem aizsniedzu zemi, kas nozīmē, ka vajag vai nu lielāku meistarību vai lielāku augumu. Arī tirgotāju pārstāvis Arnis Blodons norāda, ka šis motocikls domāts vidēja un gara auguma cilvēkiem. Tādiem kā es un īsākiem labāk vajadzētu izvēlēties šī motocikla vienkāršāko variantu XC, kas ir dažus centimetrus zemāks.

Bet visādi citādi pa vispārējas nozīmes ceļiem braukt prieks un bauda. Moderns, 90 zirgspēku 1200 kubikcentimetru šķidrumdzeses divcilindru dzinējs ļauj daudz nedomāt par ātrumu pārslēgšanu un kādu arī izlaist. Nevibrē un lieliski ne tikai velk, bet arī skan.

Ripo jauki

No braukšanas viedokļa ideāls priekšējās riepas izmērs – 21 collas, kartera aizsargs. Izskatīgs, skramblera stilam atbilstošs un augsti nolikts izpūtējs – te gan inženieriem jāpadomā,ka pasargāt labo kāju, jo caur pašreizējo aizsargu liels jūt izpūtēja karstumu, īpaši stāvot krustojumos, kad kreisai kājai jābūt uz ātruma pārslēga, bet labā ir pie zemes un izstieptā veidā skaras klāt izpūtēja sargam – vismaz mana izmēra vīrietim. Ērts sēdeklis. Saprotamas un ērtas podziņas uz stūres. Seši elektroniski regulējami braukšanas režīmi un cita elektronika, kas piederas pie šo laiku šīs klases motocikliem. Lieliskas bremzes. ABS un kruīzkontrole. Ērta un pārskatāma rādītāju ciparnīca, kuru var saslēgt ar mobilo telefonu.

Rudenī būšot iespēja šajā ciparnīcā dabūt iekšā arī navigācijas sistēmu – pie tā tagad inženieri strādājot. LED gaismas. Augsta detaļu kvalitāte. Bezatslēgas iedarbināšana. Tas gan izbojātu skramblera stilu, bet gribētos priekšējo stiklu: braucot ātri un taisni sēžot, milzīgs pretvējš.

Angļu stilā

Saistītie raksti

Izskats sportisks un harizmātisks ar akcentu uz retro, piemēram, degvielas bākas dizains. Liela uzmanība pievērsta detaļām. Tāds kā angļu minimālisms, bet spilgts, piemēram, konkrētajam testējamajam motociklam zila bāka un zelta krāsas priekšējā dakša. Neapšaubāmi oriģināls motocikls.

“Ideāls stila un praktiskuma apvienojums Latvijas ceļiem un attālumiem,” mans saka triumfu tirgotāju mūsu valstī SIA “SDK pārstāvis Arnis Blodons. Grūti nepiekrist. Tikai priekšējo stiklu gan uzliktu, ja pirktu. Cena: 14 900 eiro. Normāla šādas klases un jaudas motocikliem.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
Valdība nosaka, kad inficēšanos ar Covid-19 uzskatīs par nelaimes gadījumu darbā
1 diena
LE
LETA
Ekonomika
Cietums par 147 000 000 eiro nevar būt prioritāte! Ģirģens uzskaita nozares, kur nauda vajadzīga daudz vairāk
1 diena
SD
Sandra Dieziņa
Ekonomika
Seniorus Latvijā iesaista jauna superprodukta radīšanā
1 diena

Lasītākie

ĢK
Ģirts Kasparāns
Latvijā
“Es no darba nebaidos.” Saruna ar Guntaru Raču par krīzi, mūziku un dārzkopību 2
Intervija 2 stundas
LE
LETA
Latvijā
“Iveta, izslēdziet cirku, Pampāļu teātri, un, lūdzu, bez grimasēm!” Saeimas sēdi pārtrauc asa kritika 4
3 stundas
LA
LA.LV
Pasaulē
Politologs Viņķelis par armiju ASV ielās, Trampu kā autoritāru vadoni un “klusējošajiem republikāņiem”
56 minūtes
LE
LETA
Latvijā
Covid-19 apkarošanas likums pieņemts. Vai tas palīdzēs arī izkļūt no krīzes?
2 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Cik pērn nopelnīja finanšu izlūkošanas dienesta priekšniece Ilze Znotiņa? 5
6 stundas