Ledus Daugavā pie Pļaviņām. Foto – LETA

Lasītājs iesaka būvēt upes ledlauzi 4

“Latvijas Avīzei” atrakstījis Uldis Priede

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 531
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

“Daugavas radītie pārsteigumi pavasarī ledus iešanas laikā bija, ir un būs. Tos nenovērsīs dažāda ranga darbinieku sanāksmes un dambju veidošana uz privātās zemes. Vajadzīgs oriģināls risinājums turpmākajiem 30 līdz 40 gadiem – upes ledlauzis.

Upes ledlauža pamatā varētu būt samazināti klasiskā ledlauža izmēri, bet ievēroti ledlauža principi – gluds, noapaļots priekšgals un divas dzenskrūves aizmugurē. Kuģa priekšgalā novietots dīzeļmotors un līdzstrāvas ģenerators. Aizmugurē – divi regulējami motori dzenskrūvju piedziņai. Ar atsevišķo dzenskrūvju apgriezienu skaita regulējumu maina kuģa kustības virzienu un pagriež gaitai pretējā virzienā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Upes ledlauža projektu varētu izstrādāt Latvijas Jūras akadēmija un to uzbūvēt “Rīgas kuģu būvētava”. Pirmajam eksemplāram jābūt kvalitatīvam, tas jāpatentē un jāreklamē. Tad varēs pieņemt pasūtījumus no citurienes. Pirmā upes ledlauža izgatavošana būs dārga. Sērijveida produkcija lētāka.

Vērosim, kam vairāk rūp Daugavas vidusposma labā un kreisā krasta iedzīvotāju labklājība, likumdevējam vai izpildvarai.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.