
Lasītājs iesaka būvēt upes ledlauzi 4
“Latvijas Avīzei” atrakstījis Uldis Priede
“Daugavas radītie pārsteigumi pavasarī ledus iešanas laikā bija, ir un būs. Tos nenovērsīs dažāda ranga darbinieku sanāksmes un dambju veidošana uz privātās zemes. Vajadzīgs oriģināls risinājums turpmākajiem 30 līdz 40 gadiem – upes ledlauzis.
Upes ledlauža pamatā varētu būt samazināti klasiskā ledlauža izmēri, bet ievēroti ledlauža principi – gluds, noapaļots priekšgals un divas dzenskrūves aizmugurē. Kuģa priekšgalā novietots dīzeļmotors un līdzstrāvas ģenerators. Aizmugurē – divi regulējami motori dzenskrūvju piedziņai. Ar atsevišķo dzenskrūvju apgriezienu skaita regulējumu maina kuģa kustības virzienu un pagriež gaitai pretējā virzienā.
Upes ledlauža projektu varētu izstrādāt Latvijas Jūras akadēmija un to uzbūvēt “Rīgas kuģu būvētava”. Pirmajam eksemplāram jābūt kvalitatīvam, tas jāpatentē un jāreklamē. Tad varēs pieņemt pasūtījumus no citurienes. Pirmā upes ledlauža izgatavošana būs dārga. Sērijveida produkcija lētāka.
Vērosim, kam vairāk rūp Daugavas vidusposma labā un kreisā krasta iedzīvotāju labklājība, likumdevējam vai izpildvarai.”