Franču preskannā kafija netiek vārīta, bet aplieta ar karstu ūdeni un biezumi nospiesti kannas dibenā. – Ja, virzot filtru uz leju, ir liela pretestība, kafiju grūti nopresēt, tas nozīmē, ka ir pārāk smalks malums. Izmantojot šo kafijas gatavošanas veidu, malumam jābūt diezgan rupjam, – skaidro Andris Petkēvičs. Metodes priekšrocība – kafiju var ātri pagatavot, tā ievelkas ne ilgāk par piecām minūtēm, kanna maksā samērā lēti; trūkumi – kafijas garša nav piesātināta, ūdens jāvāra atsevišķā traukā, neuzmanīgi nospiežot presi, kafija var izšļākties no trauka.
Franču preskannā kafija netiek vārīta, bet aplieta ar karstu ūdeni un biezumi nospiesti kannas dibenā. – Ja, virzot filtru uz leju, ir liela pretestība, kafiju grūti nopresēt, tas nozīmē, ka ir pārāk smalks malums. Izmantojot šo kafijas gatavošanas veidu, malumam jābūt diezgan rupjam, – skaidro Andris Petkēvičs. Metodes priekšrocība – kafiju var ātri pagatavot, tā ievelkas ne ilgāk par piecām minūtēm, kanna maksā samērā lēti; trūkumi – kafijas garša nav piesātināta, ūdens jāvāra atsevišķā traukā, neuzmanīgi nospiežot presi, kafija var izšļākties no trauka.
Foto – Anda Krauze

Latvijā kafiju dzer biežāk nekā Lietuvā un Igaunijā 0

Latvijas iedzīvotāji dienā izdzer vairāk kafijas, nekā Lietuvā un Igaunijā, liecina Baltijas lielākā kafijas ražotāja “Melnā Kafija” veiktā aptauja par kafijas lietošanas paradumiem Baltijas valstīs. Latvijā arī ir vismazākais to cilvēku īpatsvars, kuri ikdienā kafiju nelieto.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Šī gada oktobrī veiktā aptauja rāda, ka Latvija ir lielākā kafijas patērētāja Baltijā – 75% aptaujāto kafijas lietotāju Latvijā dienā izdzer vismaz divas tasītes kafijas, visbiežāk izvēloties krūzītē aplietu kafiju vai profesionāli pagatavotu kafiju, piemēram, kafejnīcās . Līdzīgi ir arī Lietuvā – vismaz divas tasītes dienā izdzer gandrīz 3/4 aptaujāto kafijas mīļotāju, taču lielāku priekšroku dodot krūzītē aplietai kafijai. Mazāk kafiju dzer Igaunijā – tur attiecīgo daudzumu dienā patērē vien 2/3 aptaujāto, taču Igaunijā ir lielāks skaits tādu, kuri ikdienā izdzer pat 4-6 kafijas tasītes. To, ka kafiju nedzer, biežāk norāda vīrieši (21%), kā arī gados jaunākie iedzīvotāji (18-29).

Katrā valstī ir arī atšķirīgi kafijas lietošanas paradumi – piemēram, kamēr Lietuvā un Latvijā cieņā ir kafija, kas pagatavota, to uzreiz aplejot krūzītē, igauņi ir iecienījuši kafijas aparātā un franču presē pagatavotu kafiju. Igaunijā 55% aptaujāto labprātāk izvēlas dzert kafiju ar pienu, turpretī Lietuvā 59% izvēlas tieši melnu kafiju. “Kafijas lietotāji Latvijā arī biežāk izvēlas baudīt melnu kafiju – 48%, taču gandrīz tikpat bieži dzer arī kafiju ar pienu – 39%. Latvijā un Igaunijā kafiju vairāk lieto vīrieši, bet Lietuvā sievietes, taču kopumā šīs atšķirības starp dzimumiem nav pārāk lielas,” stāsta SIA “Melnā Kafija” ģenerāldirektors Mārtiņš Čakste.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ņemot vērā to, ka vietas, kur nopirkt kafiju līdzi ņemšanai ir teju ik uz soļa, tomēr visās valstīs šāds paradums ir tikai 5% aptaujāto. Visbiežāk kafija tiek dzerta mājās pirms došanās ikdienas gaitās. Latvijā un Igaunijā šāds paradums ir 63% un 66% aptaujāto kafijas patērētāju, bet Lietuvā 51%. Cilvēki itin bieži kafiju bauda arī savās darba vietās, ko Lietuvā apstiprina 31% aptaujāto, Latvijā 24%, bet Igaunijā 18%.

“Aptaujas dati ļauj secināt, ka lielākajai daļai iedzīvotāju kafija ir ikdienas sastāvdaļa un dienas pirmā rīta tasīte visbiežāk tiek izdzerta mājās, ko apgalvo 60% no respondentiem, vai arī darbā (24%), savukārt pa dienu labprātāk vietās, kur var iegādāties profesionāļu pagatavotu kafiju. Tikai 5% respondentu kafiju mēdz iegādāties pa ceļam, līdzņemšanai. Lai gan kafiju Latvijā ir iecienījusi ievērojama sabiedrības daļa, tā tiek patērēta bez pārmērībām – visbiežāk tiek izdzertas ne vairāk kā 1-3 kafijas tasītes dienā (88%),” atklāj Mārtiņš Čakste.
Kafijas lietotāji iepērkoties ir lojāli noteiktai kafijas šķirnei. Visās trīs Baltijas valstīs šis ir svarīgākais faktors, izvēloties kafiju. Domas dalās starp valstīm par nākamo būtiskāko faktoru, kas ietekmē kafijas pirkumu: Lietuvā un Igaunijā tā ir cena (35% un 40%), savukārt Latvijā zīmols (37%)

Interneta aptauju 2015. gada oktobrī veica Baltijā lielākais kafijas ražotājs “Melnā Kafija” sadarbībā ar mediju aģentūru “Mindshare”. Aptauja tika veikta visās Baltijas valstīs, tajā piedalījās 1400 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.