“Latvijas Dzelzceļš” sarīko vērienīgas avārijas mācības Līvbērzē 0

Vakar Jelgavas novadā pie Līvbērzes stacijas uz 4. ceļa plkst. 13 dzelzceļa sastāva cisternai radās plaisas un vairākās vietās ar ātrumu 80 – 90 litri minūtē sāka izplūst šķidrums ar asu smaku, divi tukši vagoni nogāja no sliedēm un apgāzās, izcēlās ugunsgrēks, bija vairāki cietušie un viens mirušais… 


Reklāma
Reklāma

 

Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
Lasīt citas ziņas

Paldies Dievam, tas notika VAS “Latvijas dzelzceļš” rīkotajās mācībās, kurās līdzās pašu dzelzceļnieku ugunsdzēsības un avārijas grupām, Jelgavas stacijas personālam un palīdzības vilcienam piedalījās SIA “LDz Cargo”, SIA “LDz Apsardze” darbinieki un tehnika, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, valsts un pašvaldības policija, Vides dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Latvijas armijas ķīmiskā bataljona karavīri un gaisa spēku helikopters.

{source}
<iframe width=”640″ height=”360″ src=”//www.youtube.com/embed/fz0RueXNzNE” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

CITI ŠOBRĪD LASA

Mācību galvenais uzdevums bija konstatēt, cik dažādas struktūras gatavas sadarboties nopietna apdraudējuma gadījumā gan notikuma vietā, gan koordinācijas līmenī un atklāt sadarbības vājās vietas. Secinājumus vēl pāragri izdarīt, bet vismaz mācību laikā izskatījās, ka viss notika raiti, ja neskaita, ka helikoptera saceltais vējš appūta žurnālistus ar ugunsdzēšanas putām… Protams, jāsaprot, ka tās ir tikai mācības pēc sagatavota scenārija, turklāt viss notika pietiekami labā vietā, diennakts stundā un laika apstākļos.

Glābēji veikli appūta no cisternas izplūstošo šķidrumu ar putām, ar speciāliem magnētiem (tādi esot tikai dzelzceļniekiem) aiztaisīja cisternas caurumus, buldozers sastūma zemes aizsargvalni. Dzelzceļa ceļamkrāns pacēla un nolika uz sliedēm vagonus. Helikopters veda un gāza uz degošajām cisternām ūdeni no trosēs iekārta savācējmaisa. Dažādas traumas guvušos (tos tēloja topošie glābēji) apkopa un savāca Neatliekamā medicīniskā palīdzība. Tā bija avārijas redzamā daļa, bet kopumā, lai tiktu galā ar avāriju, bija nepieciešams veikt aptuveni divdesmit pasākumu.

Kā pēc mācību aktīvās daļas uzsvēra “Latvijas dzelzceļa” prezidents Uģis Magonis, neviens nekur pasaulē nevar garantēt, ka uz dzelzceļa nenotiks avārijas: tās iespējamas gan cilvēcisku, gan tehnisku faktoru dēļ. Tāpēc jāstrādā tik profesionāli, lai avāriju risks būtu pēc iespējas mazāks, bet, ja tomēr notiek nelāgas lietas, visām struktūrām jādarbojas tā, lai sekas būtu iespējami mazākas.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss piebilda, ka jau runājis ar aizsardzības ministru Arti Pabriku par to, kas jāuzlabo koordinācijas ziņā. A. Pabriks uzslavējis mācību labo organizāciju un uzsvēris “Latvijas dzelzceļa” stratēģisko nozīmību mūsu valstī.

{gallery id=”2215″}

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.