Gata Šļūkas zīmējums

Lidmašīnu dēļ krīt ministrs un principi 0

“Esmu pieņēmusi lēmumu pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju. Tas ir saistīts ar valdības neinformēšanu par nacionālās aviokompānijas “Air Baltic” stratēģisko attīstību,” vakar preses konferencē demisijas pieprasījumu skaidroja Ministru prezidente Laimdota Straujuma (“Vienotība”). Viņasprāt, uzņēmuma uzraudzība esot veikta neapmierinoši un līdz ar to ministrs zaudējis valdības vadītājas uzticību. Vienlaikus gan premjere atzina, ka A. Matīss nav vainojams nekādā apzinātā ļaunprātībā un savas ministrēšanas laikā esot paveicis arī virkni labu darbu, piemēram, saistībā ar autoceļu sakārtošanu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
Lasīt citas ziņas

Aviokompānijas “Air Baltic” investoru meklējumi ir pretrunīgiem pavērsieniem bagāti. Septembrī valdība atteicās no “Air Baltic” konsultanta “Prudentia” pakalpojumiem. Taču šonedēļ ministri nolēma atbalstīt “Prudentia” piemeklēto vācu investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu. Lēmumprojektu bija sagatavojusi Satiksmes ministrija (SM), kaut arī ministrs A. Matīss vēl nesen bija apgalvojis, ka šis investors nebūtu vēlams nacionālās drošības apsvērumu dēļ.

Jautājums par Matīsa iespējamo demisiju aizkulisēs esot apspriests jau kādu laiku. Ministrs pats pirms divām nedēļām esot premjeri informējis, ka apsver iespēju pamest amatu. Līdzīgus vārdus viņš atkārtojis arī otrdien valdības sēdē, bet atlūgumu tā arī nav iesniedzis, tādēļ premjere to viņam pieprasījusi. Šāda rīcība pret partijas biedru pārsteigusi pat pieredzējušus politikas novērotājus. Vakar preses brīfingā A. Matīss atzina, ka daļēji jūtas pataisīts par grēkāzi, piebilstot, ka pašam arī būtu vajadzējis aktīvāk strādāt. Viņš skaidroja, ka ar nacionālās aviokompānijas investoru meklējumiem nodarbojās “Prudentia”, kura piedāvājusi tikai vienu iespējamo variantu. Satiksmes ministrija investoru meklējusi vien pēdējo mēnesi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc ministra amata atstāšanas A. Matīss plāno turpināt darbu Saeimā, kur tika ievēlēts no “Vienotības” Latgales saraksta. Savukārt satiksmes jomu līdz jauna ministra atrašanai pārraudzīs finanšu ministrs Jānis Reirs (“Vienotība”). Interesanti, ka pirms iesaistīšanās politikā Reirs bijis SIA “Prudentia” partneris un direktors.

Straujuma apgalvoja, ka “Vienotība” saglabās kontroli pār satiksmes nozari un meklēs ministra amata kandidātu no partijas biedru vidus. Līdzšinējā pieredze valdību sastādīšanā gan rāda, ka satiksmes ministra amats parasti ir viens no iekārojamākajiem. Tādēļ nav brīnums, ka kuluāros sāk klīst runas, par iespējamu tirgošanos un atbildības jomu pārdali pašreizējā valdībā. Saskaņā ar neformālo scenāriju Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) varētu atteikties no Aizsardzības ministrijas par labu “Vienotībai”, kas aizsardzības ministra amatam varētu virzīt savu līderi Solvitu Āboltiņu. Savukārt ZZS iegūtu SM, kuras vadību varētu uzticēt pašreizējai ekonomikas ministrei Danai Reizniecei-Ozolai.

ZZS Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis šīs runas nosauca par nepamatotām spekulācijām. “Mums ir strādājoša valdība, atbildības jomu sadalījums. Nekādā tirgošanās procesā neesam iesaistījušies. Jaunais satiksmes ministrs jāvirza “Vienotībai” un premjerei, un mēs šīs viņu tiesības respektēsim. Taču šis kandidāts būs ļoti rūpīgi jāizvērtē, jo nav jēgas iecelt amatā vēl vienu, kas netiks galā ar “Air Baltic” problēmām,” telefonsarunā pastāstīja Brigmanis. Pirmdien, 9. novembrī, ZZS valdes un frakcijas kopsēdē tiksies ar Straujumu un lūgs viņu izskaidrot gan Matīsa demisijas pieprasīšanu, gan situāciju saistībā ar nacionālo lidsabiedrību “Air Baltic”.

Savukārt Nacionālās apvienības (NA) līderis Raivis Dzintars pauda pārsteigumu par premjeres lēmumu. “Tas, ka “Vienotībā” pastāv iekšējas nesaskaņas, nav nekas jauns, bet negaidījām, ka tās sasniegušas šādus apmērus. Jautājumu pašreiz ir vairāk nekā atbilžu, tādēļ tuvākajā laikā tiksimies ar Ministru prezidenti,” teica Dzintars. Kad 2013. gadā A. Matīss pirmo reizi tika apstiprināts satiksmes ministra amatā, NA vienīgā no koalīcijas partijām balsoja pret viņu. Tobrīd nacionāļiem bija savs kandidāts – Valsts dzelzceļa administrācijas direktors Juris Iesalnieks. Šobrīd gan NA neesot ambīciju izmantot radušos situāciju, lai vēlreiz mēģinātu pārņemt satiksmes nozari.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.