Ekonomika
Bizness

Lidosta “Rīga” uz krīzes laiku “iesaldējas”0

Foto: Paula Čurkste/LETA

Latvijā noteiktās ārkārtējās situācijas dēļ gandrīz pilnībā apturētā aviosatiksme ir likusi lidostas “Rīga” valdei apstiprināt ārkārtējus budžeta taupīšanas pasākumus – par 85% tiks samazināti visi investīciju projekti, par 60% – saimnieciskās darbības izmaksas un par 40% – personāla izmaksas.

“Diemžēl valde ir spiesta pieņemt šādus lēmumus, jo lidostas ieņēmumi ir kritiski zemā līmenī – kopš krīzes sākuma ieņēmumu kritums ir sasniedzis 98%. Turklāt pēc ekspertu prognozēm aviācijas nozares atgūšanās notiks ļoti lēni un pakāpeniski. Līdz šim ierastās ceļošanas iespējas tik ātri neatgriezīsies gan vienkāršas piesardzības, gan pārvietošanās ierobežojumu, gan arī krīzes ekonomisko seku dēļ,” norāda lidostas “Rīga” valde.

Lidostas vadība uzsver, ka kapitālsabiedrības pagājušā gada un šī gada sākuma pozitīvie finanšu rezultāti īstermiņā ļauj pilnībā segt darbinieku algas un operatīvās izmaksas. Uzņēmums kopš krīzes sākuma ir operatīvi optimizējis procesus un samazinājis izmaksas, taču pesimistiskās prognozes par aviācijas nozares atkopšanos Eiropā pēc krīzes beigām liek pieņemt vēl smagākus lēmumus. Tādēļ būtiskas izmaiņas skars arī lidostas “Rīga” personāla politiku.

Jau patlaban vairāk nekā 500 darbiniekiem ir noteikta dīkstāve, saglabājot darba samaksu, līdz valstī izsludinātā ārkārtas stāvokļa pašreizējam termiņam – 14.aprīlim.

Tomēr aplēses liecina, ka uzņēmumam līdz jūnijam nāksies būtiski samazināt darbinieku skaitu, par kura apjomu valde lems, pārskatot nepieciešamos resursus un darbinieku noslodzes atbilstoši esošajai situācijai, kā arī paredzot optimālu rezervi uzņēmuma pakāpeniskai atjaunošanai pēc krīzes beigām. Šim nolūkam ir uzsāktas konsultācijas ar Latvijas Republikas Lidostu darbinieku arodbiedrību.

Lai darbinieku skaita samazināšana skartu iespējami mazāku cilvēku skaitu un nebūtu jāsamazina amatalgas, uzņēmuma valde, saskaņojot ar arodbiedrību, no 18.marta līdz šā gada beigām ir apturējusi visus lidostas Koplīgumā paredzētos papildu pabalstus un piemaksas darbiniekiem. Pēc krīzes beigām, pie pozitīvas uzņēmuma izaugsmes, valde patur iespēju kompensēt darbiniekiem neizmaksātās piemaksas un pabalstus par šo periodu.

“Pēdējos gados lidosta “Rīga” bija viens no straujāk augošajiem aviosatiksmes mezgliem Eiropā. Šāds radikāls lēmums – būtiska darbinieku skaita samazināšana – ir pieņemts tikai pēc tam, kad visas citas izdevumu samazināšanas iespējas ir izsmeltas. Taču esošajā bezprecedenta situācijā valdes mērķis ir saglabāt uzņēmuma darbību tādā līmenī, kas, krīzei beidzoties, ļautu operatīvi atjaunot lidostas darbu. Mēs esam pārliecināti, ka tad varēsim aicināt atgriezties darbā,” uzsver lidostas valde.

Saistītie raksti

Lidosta “Rīga” arī atkārtoti aicina iekļaut ar lidostas darbību saistītās nozares īpaši atbalstāmo nozaru sarakstā, kā arī lemt par valsta atbalsta piešķiršanu, lai lidostai pietiktu resursu nodrošināt darbību šajā periodā, kā arī atjaunot darbību pilnā apjomā, krīzei noslēdzoties. Uzņēmuma valde atgādina, ka lidosta “Rīga” ir stratēģiski svarīgs transporta mezgls, kuram ir būtiska nozīme un ietekme uz valsts ekonomiku kopumā, un ir svarīgi nodrošināt uzņēmuma spēju atjaunot darbību pēc krīzes beigām.

Jau ziņots, ka saskaņā ar izsludināto ārkārtējo situāciju Latvijā ir aizliegti starptautiskie pasažieru lidojumi un līdz ar to lidosta “Rīga” strādā minimālā apjomā – notiek vien atsevišķi kravu lidojumi un repatriācijas reisi lai Latvijā atgriestos cilvēki.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
Rīgā un Tallinā palielinās benzīna cenas
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
“Lielbritānija iesaldē 300 miljonus, mēs 346 – kaut kas neiet kopā!” Liepnieks izgaismo Finanšu izlūkošanas dienesta darbu 4
1 diena
LE
LETA
Ekonomika
“Apturi Covid” jau pirmajā dienā kļūst par Latvijā populārāko lietotni 5
1 diena

Lasītākie

KO
kokteilis.lv
Kokteilis
Ministrs Edgars Rinkēvičs: Ir izgudrota velnišķīga aplikācija, kas izsekos visu, ko darām un nedarām
46 minūtes
IB
Ivars Bušmanis
Ekonomika
“Pandēmija parādīja, ka attīstāmies nepareizi.” Intervija ar Arni Putniņu
54 minūtes
LE
LETA
Latvijā
SKDS noskaidrojusi cilvēku viedokli par administratīvi teritoriālo reformu. Nekā glaimojoša
2 minūtes
AJ
Atis Jansons
Ekonomika
Kā tad tās riepas deldējam? Droša braukšana un nedaudz tehnisku zināšanu
42 minūtes
LE
LETA
Veselam
Latvijā atklāts viens jauns Covid-19 inficēšanās gadījums. Izcēlās Garkalne
4 stundas