
Līgo svētkiem plānotie tēriņi – no 21 līdz 60 eiro 0
Gandrīz 39% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju Līgo svētku svinībām plāno tērēt 21-40 eiro, 22% respondentu svētkiem atvēlēs līdz 20 eiro, tikpat daudz jeb 22% plāno tērēt 41-60 eiro, bet 17% svētkiem iecerējuši tērēt vairāk nekā 61 eiro, liecina “Maxima Latvija” veiktā aptauja.
Aptaujas dalībnieki minēja, ka teju katram svētku galdā būs siers, šašliks, pīrādziņi, dārzeņi un augļi, bet no dzērieniem – alus, kvass un sulas. Teju piektdaļa respondentu norādīja, ka svētkos dzeršot bezalkoholisko alu.
Lielākā daļa jeb 79% iedzīvotāju svētkiem visu nepieciešamo plāno iegādāties dažas dienas pirms svētkiem, 13% iepirkšanos atliks uz Līgo dienu, 5% jau lielāko daļu svētkiem iegādājušies pagājušajā nedēļas nogalē, bet vēl 3% respondentu norādīja, ka iepirkšanos veiks tad, kad tam būs laiks.
“Jau kopš pagājušās nedēļas veikalos varam novērot, ka iedzīvotāji pamazām sāk gatavoties svētkiem, jo iepirkumu groziņos biežāk tiek likti dažādi grila piederumi, teltis, piepūšamie matrači. Savukārt šonedēļ iedzīvotāji arvien vairāk sāk iegādāties svētkos ierastos pārtikas produktus, kā sieru un alu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, prognozējam, ka vislielākais pārdošanas apjomu pieaugums sagaidāms dienu pirms svētkiem – ceturtdienas pēcpusdienā -, kad pēc darba iedzīvotāji dosies uz veikaliem, lai iegādātos visu svētkiem nepieciešamo, kā arī 23.jūnija dienas pirmajā pusē,” novērojumos dalās “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.
Tāpat veikala pārstāve informēja, ka šogad jūnijā, salīdzinot ar jūniju pērn, alus pārdošanas apjomi ir nedaudz pieauguši, taču vislielākie pārdošanas apjomu rekordi būs rīt un parīt, kad iedzīvotāji steidz iegādāties svētkiem raksturīgos dzērienus. Vispopulārākais alus “Maxima Latvija” veikalos jūnijā ir gaišais “Tērvetes” alus. Bezalkoholiskā alus pārdošanas apjomi jūnijā, salīdzinot ar pērno jūniju ir pieauguši par 13%. “Lai gan Jāņu siers šobrīd ir tikai trešais populārākais “Maxima Latvija” veikalos, prognozējams, ka sākot no šodienas šis tops ievērojami mainīsies un tas iekļūs topa pirmajā vietā,” piebilst Z.Kaktiņa.
Savukārt šašlika pārdošanas apjomi “Maxima Latvija” veikalos šogad jūnijā, salīdzinot ar pērnā gada jūniju, pieauguši par 4%. Vairākus gadus vispopulārākais šašliks “Maxima Latvija” veikalos ir “Meistara Markas” cūkgaļas šašliks ar majonēzi. Savukārt cepamdesiņu pārdošanas apjomi šogad jūnijā, salīdzinājuma ar pagājušā gada tādu pašu laika periodu, ir pieauguši par 9%.
“Internetveikala e-maxima.lv klienti jūnijā šašliku ir iegādājušies teju četras reizes vairāk nekā pērn šajā laika posmā, par 17% vairāk iegādājušies svaigu gaļu, bet par 30% – cepamdesiņas. Tā kā internetveikalā pasūtījumus var veikt no jebkuras pasaules valsts, šo iespēju tieši pirms svētkiem arvien aktīvāk izmanto tie tautieši, kas dzīvo un strādā ārzemēs, bet vēlas iepriecināt savus radiniekus un draugus dzimtenē. Tādējādi ar internetveikala e-maxima.lv palīdzību viņi iepriecina savus mīļos ar gardiem pārsteigumiem,” norāda internetveikala vadītāja S.Bērziņa.
Veiala pārstāves arī sacīja, ka šogad jūnijā, salīdzinājumā ar pērnā gada jūniju, teju par 168% pieauguši pārdošanas apjomi malkai un briketēm, 22% – grila oglēm, bet degšķidrumiem par 17%. Toties internetveikalā e-maxima.lv klienti šogad jūnijā iegādājušies teju divas reizes vairāk grilu, par 242% – vairāk grila ogļu, bet par 106% – degšķidrumu. Lai gan tādu Līgo svētkos iecienītu preču kā lietusmētelīšu un kabatas lukturīšu pārdošanas apjomi šogad jūnijā, salīdzinājuma ar pērnā gada jūniju, ir nedaudz samazinājušies, tomēr prezervatīvu pārdošanas apjomi “Maxima Latvija” veikalos un internetveikalā e-maxima.lv ir pieauguši gandrīz par 45%.
Aptauja par svētku svinēšanas paradumiem bija izvietota “Maxima Latvija” mājas lapā laika posmā no 8.jūnija līdz 20.jūnijam, un tajā kopumā piedalījās 1539 respondenti.