Foto-Shutterstock

LIVA iesaka jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest pēc gada 1

Latvijas Izglītības vadītāju asociācija (LIVA) ir pārliecināta, ka darbs pie jaunā pedagogu darba samaksas modeļa vēl ir turpināms, tāpēc modelis būtu jāievieš nevis līdz ar jaunā mācību gada sākumu, kā tas bijis plānots līdz šim, bet ar 2016.gada 1.septembri.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Kā sarunā ar aģentūru LETA skaidroja LIVA viceprezidente Aija Melle, lai gan jau ir paveikts ļoti liels darbs, vēl aizvien pastāv neatbildēti jautājumi par to, kādā veidā tiks aprēķinātas pedagogu algas dažādās nozares jomās.

“Par kļūdām var nākties dārgi maksāt, tādēļ sākotnēji jānonāk skaidrībā par visiem jautājumiem,” sacīja Melle, turpinot, ka gadījumā, ja modelis tiks ieviests ar tādu steigu, var gadīties, ka tas tiks kritizēts tāpat, kā tas tiek darīts ar “Nauda seko skolēnam” modeli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Patlaban viss notiekot milzīgā steigā, un neesot skaidrs, kā līdz paredzētajam termiņam – 1.septembrim – katrā izglītības iestādē varētu tikt izstrādāti arī pedagogu amatu apraksti, ņemot vērā, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ik pēc laika piedāvā arvien jaunu pedagogu darba samaksas modeļa redakciju, norādīja Melle.

Ja IZM būs spējusi jaunajā redakcijā kliedēt visas bažas, tad LIVA, izvērtējot jauno piedāvājumu, varētu mainīt savu uzstādījumu saistībā ar modeļa ieviešanas laiku, papildināja Melle.

LIVA rezolūcijā pauž, ka tā pēc būtības piekrīt nepieciešamībai izstrādāt jauno modeli, tomēr uzskata, ka ir nekorekti visā valstī radīt priekšstatu, ka modelis ir izstrādāts un gatavs ieviešanai. LIVA norāda, ka diskusijā iestrēguši daudzi būtiski jautājumi, bet IZM izvairoties no diskusijām par neskaidrajiem jautājumiem. Ņemot vērā minēto, asociācija lūdz ministriju skaidrot arī plānoto finansējumu, konkrētus rīcības soļus jaunā modeļa ieviešanā un pedagogu algu palielināšanas grafiku ilgtermiņā.