Londona.
Londona.
Foto: AFP/LETA

Londonas mērs cīnās pret gaisa piesārņojumu pilsētā 0

Britu politiķiem nododoties breksita cīņām un politiskajai gaisotnei bīstami sabiezējot, Londonas mērs Sadiks Hans pievērsies piesārņojuma mazināšanai Britānijas galvaspilsētā, ievērojami paplašinot ļoti zemu izmešu joslu (ULEZ) pilsētas centrā. ULEZ ieviešanas pirmais posms būs no šā gada aprīļa līdz 2021. gada oktobrim Londonas centrālajā daļā. No 2021. gada ULEZ tiks paplašināta, ietverot vēl virkni tuvējo pilsētas rajonu.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

Londonas augstskolas “King’s College” 2010. gadā veiktais pētījums liecina, ka aptuveni 5900 pilsētas iedzīvotāju pāragri miruši no slimībām, ilgstoši uzturoties izplūdes gāzu piesārņotā vidē.

Londonas mērs Sadiks Hans, pats būdams astmas slimnieks, apņēmies uzlabot gaisa tīrību pilsētā.
CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunieviestie stingrākie noteikumi stājās spēkā vakar, 8.aprīlī, un tie attiecas uz visiem transporta līdzekļiem, tajā skaitā motocikliem un skūteriem, un darbojas visu diennakti 365 dienas gadā. Līdz ar jau pastāvošo sastrēguma nodokli vecāka ražojuma automobiļiem un spēkratiem ar dīzeļmotoru būs papildus jāmaksā 12,5 mārciņas (14,5 eiro) dienā par iebraukšanu ULEZ.

Par pirmo pārkāpumu paredzēts rakstisks brīdinājums, bet turpmāk sods par nodokļa nemaksāšanu ir 160 mārciņas, kas var tikt samazināts līdz 80 mārciņām, ja samaksāts 14 dienu laikā. ULEZ nebūs jāmaksā par iebraukšanu ar automobiļiem, kas atbilst Eiropā noteiktajiem izplūdes gāzu standartiem. Minimālais standarts auto ar benzīna dzinēju ir “Euro4”, bet auto ar dīzeļdzinēju – “Euro6”. Braucēji var pārbaudīt, kāds standarts ir viņu auto modelim, tīmekļa vietnē “Google” vai sazinoties ar ražotāju.

Londonas transporta sistēmas (TfL) darbinieki atgādina, ka automobiļa ražošanas gads ne vienmēr ir apliecinājums, ka izmešu līmenis atbilst standartam.

ULEZ nodeva tiks iekasēta atbilstoši automobiļa tehniskajos datos deklarētajam izplūdes gāzu līmenim, nevis ražošanas gadam.

Britu mediji atzīmē, ka šis ir viens no radikālākajiem pasākumiem pret gaisa piesārņojumu kādā no pasaules lielpilsētām. Plāna pamatā ir principa “piesārņotājam jāmaksā” ieviešana. Pēc TfL aprēķiniem, jaunie noteikumi skars aptuveni 40 000 vieglo auto dienā, kā arī 19 000 autofurgonu, 2000 smago kravas auto un 700 autobusu. Eksperti uzskata, ka stingrākie noteikumi pamudinās braucējus plašāk izmantot elektriskos un hibrīdauto.