“4SmartStreets” izpilddirektors Kaspars Egliņš sola ar videokameras palīdzību nolasīt, cik attiecīgajā vietā ir brīvu stāvvietu.
“4SmartStreets” izpilddirektors Kaspars Egliņš sola ar videokameras palīdzību nolasīt, cik attiecīgajā vietā ir brīvu stāvvietu.
Publicitātes foto

Mākslīgais intelekts Rīgā meklēs brīvās stāvvietas 0

Pulkstenis tikko pārlēcis pāri astoņiem no rīta, esi izdzēris ikrīta kafiju, aplicis šalli un ieritinājies jakā. Tālāk jau jākāpj auto un jādodas uz darbu. Taču nelaimīgā kārtā darbs ir pašā Rīgas centrā, kur stāvvietu it kā ir daudz, taču vēl vairāk ir mašīnu, kas tās aizņēmušas. Kur lai noliek spēkratu? Riņķot pusstundu pa Rīgas ielām, piesārņot gaisu un tukšot savu maku? “Latvijas Mobilā telefona” gādībā un mašīnredzes tehnoloģiju uzņēmuma “4SmartStreets” rokām izdevies radīt mākslīgā intelekta prototipu, kas autovadītājiem ļaus tiešsaistē atrast brīvu stāvvietu. Abas kompānijas gan glābj vārds “prototips”, jo līdz reālai pakalpojuma ieviešanai, šķiet, jānoiet vēl tāls un bedrains Rīgas ielu ceļš.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas

“4SmartStreets” izpild­di­rektors Kaspars Egliņš stāsta, ka tehnoloģija nepavisam nav sarežģīta. “Ar videokameras palīdzību, kas izvietota virs stāvvietas, ar īpašiem algoritmiem nolasīsim, cik attiecīgajā laukumā ir brīvas vietas. Tehnoloģija būs tiktāl automatizēta, ka speciālā lietotnē tam visam varēs sekot līdzi,” sacīja kompānijas pārstāvis, uzsverot, ka nepieciešamas pašas tradicionālākās novērošanas kameras, kuras padarītas nedaudz gudrākas.

Viņš arī nodemonstrēja jau šobrīd darbojošos kameru, kas novietota pie Kaņepes kultūras centra, kas novēro stāvvietu uz Skolas ielas, pie Skolas un Lāčplēša ielas krustojuma. Līdz ko automašīna novietota, tiešsaistē autostāvvieta tiek apzīmēta sarkanā krāsā – aizņemta, kamēr zila krāsa norāda uz tukšu stāvvietu. Izklausās patiesi lieliski.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr ir vairākas jautājuma zīmes. Pirmkārt, ko darīt, ja brauciena laikā autostāvvieta tiek aizņemta? Otrkārt, kā mainīt cilvēku domāšanu, lai autostāvvietas netiktu aizņemtas, par tām nesamaksājot? Treškārt, cik ilgā laikā pakalpojums varētu pārņemt vismaz vērā ņemamu Rīgas centra daļu, cik dārgi tas izmaksās? Tie ir tikai daži no jautājumiem, uz kuriem nedz “4SmartStreets”, nedz LMT pārstāvji vēl nebija sagatavojuši atbildes. Idejas esot, bet tās vēl ir jāpiepilda. Piemēram, iespēja tehnoloģiju piedāvāt kopā ar navigācijas lietotni “Waze” – mirklī, kad ievadi galamērķi, ja nepieciešams, lietotne piedāvās ceļu līdz galamērķim tuvākajai brīvajai stāvvietai, kā arī braucienu koriģēs, ja stāvvieta tiks aizņemta.

Diemžēl uz preses pasākumu, nebija ieradies neviens no, iespējams, vissvarīgākās institūcijas – Rīgas domes, kamēr pasākumā varēja manīt trīs citus mēra kandidātus – Mārtiņu Bondaru, Baibu Broku un Vilni Ķirsi. Skaidrs, ka bez Rīgas vadības atbalsta ideju var jau šobrīd ja ne izmest miskastē, tad vismaz nogrūst aizkrāsnē. Uz ko norādīja arī klātesošais mobilo maksājumu pakalpojumu sniedzēja “Mobilly” izpilddirektors Ģirts Slotiņš. “Ideja ir lieliska, un mēs noteikti vēlamies iesaistīties tās realizācijā. Taču teikšu no pieredzes – varbūt idejas autoriem vajadzētu apdomāt, vai ir vērts sākt ar Rīgu. Latvijā ir vēl citas pilsētas, kas labprāt pieņemtu tehnoloģisko risinājumu,” ironiski sacīja Ģ. Slotiņš.

Runājot par laiku un dārdzību, LMT viceprezidents mārketinga un biznesa jautājumos Ingmārs Pūķis sacīja, ka pakalpojums varētu startēt jau pēc gada. Tomēr nav skaidrs, cik liela teritorija pēc gada būtu nosegta. Tikmēr “Vienotības” mēra amata kandidāts V. Ķirsis problēmu ar nemaksātājiem ieteica risināt, kamerām iemācot atpazīt numurzīmes.

Reklāma
Reklāma

Prieks, ka privāti uzņēmumi nāk ar savām idejām pilsētu attīstībai ātrāk nekā pati pilsēta, taču šoreiz būtu vēlams visām pusēm apsēsties pie apaļā galda, izrunāt un novērst visas iespējamās problēmas, kas varētu gadīties potenciālā produkta ceļā.