Foto – LETA

Minimālā alga un likme 0

Pievieno LA.LV

Minimālā mēneša darba alga valstī no nākamā gada 1. janvāra būs 320 eiro (225 lati). Precizētas arī minimālās stundas tarifu likmes.

 

Kokteilis
Ja esi viena no šīm 5 zodiaka zīmēm, izlasi līdz galam – tev priekšā interesants laiks
Biežākie klupšanas akmeņi, sveštautiešiem apgūstot latviešu valodu – mums pašiem tas ir pat smieklīgi vienkārši
Vīrieši pagriezīs galvas! 5 smaržas, kas padara sievieti neprātīgi iekārojamu un neaizmirstamu 1
Lasīt citas ziņas

To paredz valdībā apstiprinātās izmaiņas Ministru kabineta “Noteikumos par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi”.

Minimālā darba alga ir pati zemākā mēneša atlīdzība, kuru darbinieks regulāri saņem par paveikto darbu, strādājot pilnu darba dienu (astoņas stundas dienā, 40 stundas nedēļā). To nosaka, lai aizsargātu darbiniekus ar zemāko kvalifikācijas līmeni un darba ražīgumu. Šogad minimālā alga ir 200 latu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nolemts, ka arī minimālā stundas tarifa likme 2014. gadā kļūs lielāka – no 1,203 latiem līdz 1,933 eiro (1,359 latiem). Savukārt pusaudžiem un cilvēkiem, kuri pakļauti īpašam riskam, tā paaugstināsies no 1,375 latiem līdz 2,209 eiro (1,554 latiem), jo viņiem saskaņā ar “Darba likumu” ir atļauts strādāt tikai septiņas stundas dienā un 35 stundas nedēļā.

Atgādinām, ka minimālo stundas tarifa likmi normāla darba laika ietvaros aprēķina, bruto minimālo mēneša darba algu dalot ar vidējo darba stundu skaitu mēnesī. Savukārt vidējo darba stundu skaitu mēnesī aprēķina pēc īpašas formulas. Atbilstoši tam nākamgad aprēķinātas 1987 darba stundas, kas, dalot ar 12 mēnešiem, ir 165,58 stundas mēnesī, bet tiem, kuri strādā saīsinātu darba laiku, nākamgad būs 1738 darba stundas un 144,83 stundas mēnesī.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.