Darījums. Ar “električku” no Daugavpils 7

Eiro par tonnu ietaupīs kravu pārvadātāji pa dzelzceļu no Baltkrievijas un Krievijas robežas līdz Šķirotavas stacijai, ja vien izdosies atrast vēl 172 miljonus eiro un elektrificēt līniju no Rēzeknes un Daugavpils līdz Rīgai. Valdība otrdien lēma pretēji auditorkompānijas “Ernst&Young Baltic” piedāvājumam par darbu secību. Elektrifikāciju no austrumu robežas “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) vispirms veiks uz Rīgu, nevis uz Ventspili. Pirmie darbi varētu sākties 2019. gadā, bet nav skaidrs, no kura gala.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Divas mašīnas pašvaldības policijas atbrauca” – Ogrē slēgts bērnu izveidotais dzērienu veikals
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 26
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
Lasīt citas ziņas

Liekas, ka tikai jāpagarina vadi tālāk par Aiz­kraukli. Patiesībā, vecie stabi neder un līnija jābūvē no jauna – no Rīgas. Pirmkārt, tāpēc, ka jāpāriet no esošās līdzstrāvas uz ekonomiskāko maiņstrāvu. Otrkārt, tāpēc, ka no esošā 3,3 kV sprieguma jāpāriet uz 2×25 kV spriegumu.

Vēl nav skaidrs, kur ņemt naudu projekta līdzfinansējumam no valsts puses, jo premjers Kučinskis noteicis budžetu neaiztikt. Rīgas virzienam nepieciešami 519 miljoni. Daļu – 347 miljonus – segtu no ES Kohēzijas fonda. Trūkstošos 172 miljonus ”LDz” varētu aizņemties Valsts kasē. Varētu izdiņģēt arī no ES Junkera plāna. Bet abos šajos variantos rodas jautājums: ja ne uz šā, tad uz kura gada budžetu gulsies valsts līdzdalības palielināšana VAS “LDz”?

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.