Foto – Shutterstock

Tūristi izspiedēji: prasa kompensāciju par sliktu laiku 4

Pierasta lieta, ka dažkārt ceļotāji lielākā vai mazākā mērā nav apmierināti ar sniegto tūrisma pakalpojumu kvalitāti. Taču mēdz gadīties arī negodīgi tūristi, kuri cītīgi seko līdzi tūrfirmu organizatoriskā darba niansēm, gaidot mirkli, kad kaut kas noies greizi, lai izvirzītu mantiskas pretenzijas pakalpojumu sniedzējam. Šādu gadījumu nav daudz, tomēr gandrīz katrā lielākā tūristu grupā atrodas viens vai vairāki cilvēki, kam nekas nav pa prātam.

Reklāma
Reklāma
“Ja man “Swedbank” būtu nauda, es to pārskaitītu uz citu banku!” Sabiedrību satricina 17 gadus ilga krāpniecība 55
Traģēdija Brunavas pagastā: advokāts skaidro Modra Konovalova suņu nošaušanas tiesisko aspektu 1
Kokteilis
Četri zīlnieki izteica vienu un to pašu biedējošo prognozi par 2025. gada beigām
Lasīt citas ziņas

Naudas izspiedēji vai pašlabuma meklētāji

“Pirms gadiem desmit piecpadsmit diezgan regulāri saskārāmies ar tūristu mēģinājumiem atgūt daļu iemaksātās naudas par it kā neizdevušos braucienu. Lielākoties pretenzijām nebija juridiska pamata, taču tādi precedenti bija samērā bieži,” atceras bijušās tūrfirmas “Relaks Tūre” darbiniece Evita Grāvīte. Tolaik tādu tūristu rīcību lielā mērā rosināja arī tūrfirmu nekompetence, jo ne vienmēr bija precīzi sarēķināti attālumi starp apskates objektiem, nebija ņemta vērā stāvēšana uz robežām un ceļojuma programmas apraksti bija pārāk vispārīgi un jūsmīgi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vadot tūristu grupu, arī man nācās saskarties ar līdzīgu situāciju, kad pēc Marokas ceļojuma kāds vīrietis vērsās tūrfirmā ar iesniegumu kompensēt ceļojuma laikā it kā nenodrošinātos pakalpojumus. Sarakstā bija vairāk nekā desmit dažādi punkti, tostarp – firma nav nodrošinājusi saulainu laiku tajās dienās, kad bija paredzēts atpūsties pie jūras un viesnīca atradusies 300 metrus no pludmales, nevis jūras krastā, kā solīts. Zinot patieso situāciju, pārmetumi bija tik absurdi, ka tos atspēkot nenācās grūti. Taču pēc tam vīrietis izmēģināja laimi arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), kas arī atzina viņa pieprasījumu par nepamatotu.

Vēlāk, pārrunājot šo gadījumu ar kolēģiem, atklājās iemesls, kas tūristu pamudinājis apšaubīt tūrisma firmas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Izrādījās, pirms tam no kādas citas tūrfirmas viņš, uzrakstot līdzīgu iesniegumu, tomēr saņēmis daļēju naudas atmaksu, jo acīmredzot strīdīgā situācijā kolēģi vēlējušies ātrāk no viņa tikt vaļā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.