Foto – Shutterstock

Ceļošana kļūst sakārtotāka 4

Pēdējos gados ceļošanas juridiskā puse kļuvusi nepārprotamāka. Slēdzot līgumus, tūristi paraksta dokumentu, kurā niansēti paredzētas ne tikai viņu tiesības saņemt ceļojuma aprakstam atbilstošus pakalpojumus, bet arī pienākumi, tostarp ievērot noteiktās prasības ierasties laikus norādītajās vietās un netraucēt citiem ceļabiedriem atpūsties.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
TV24
Ojārs Rubenis: “Tikai debilu cilvēku apziņā var būt tāda sajūta, ka mēs varam braukt pa tādiem ceļiem un tādām Rīgas ielām…”
Lasīt citas ziņas

“Protams, ne visi tūristi ir apmierināti ar mūsu ceļojumiem. To viņi pauž ne tikai aptaujas anketās, bet dažkārt arī ierodoties birojā. Taču pēdējā laikā neviena lieta līdz PTAC nav nonākusi,” skaidro tūrfirmas “Bulta Tūrs” biroja vadītāja Olga Sudņicka. “Saņemot pretenzijas, analizējam tās, lai saprastu, vai tā ir mūsu vai sadarbības partneru jeb pašu tūristu vaina, kuri nav rūpīgi līdz galam izlasījuši ceļojuma programmu, līgumu un ieteikumu sarakstu, ko pirms brauciena visiem izsniedzam. Īpaši agresīvi un uzmācīgi cilvēki nonāk mūsu melnajā sarakstā.”

Tūrfirmas pārstāve atzīst, ka ceļojumu, īpaši lētāko, izpildei “piekasīties” var vienmēr, bet tūristiem vajadzētu saprast, ka vispirms nekavējoties ar pretenzijām būtu jāvēršas pie grupas vadītāja, kas iespēju robežās risinās radušos problēmu, piemēram, viesnīcas istabiņas neatbilstību norādītajam standartam. “Patiesībā jau mēs pārdodam sapņus, un katrs cilvēks savā iztēlē konkrēto ceļojumu ir iztēlojies citādi, kas ne vienmēr sakrīt ar realitāti. Tādēļ pirms brauciena “Bulta Tūrs” cenšas saviem tūristiem iedot maksimāli daudz informācijas par gaidāmo ceļojumu, sākot ar secīgu un detalizētu programmas aprakstu un beidzot ar noderīgiem padomiem, kas jāņem vērā, ceļojot uz attiecīgo valsti. Vislielākās problēmas rodas tieši informācijas trūkuma dēļ, ar ko dažkārt grēko tūraģenti, kas pārdod mūsu ceļojumus,” teic O. Sudņicka.

Mazajiem trīskārt sāpīgi

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt mazajām tūrfirmām negodprātīgu tūristu rīcība draud gan ar finansiālām problēmām, gan iedragātu reputāciju. Kādas tūrfirmas vadītāja, kura vēlējās palikt anonīma, uzticēja man savu stāstu par laulāto pāri, kas viņas organizētā grupā bija devies uz Austriju.

“Nonākot kalnos, puisim sākās aritmija, kuras dēļ viņš trīs dienas atteicās doties ekskursijās un palika viesnīcā. Nelaimīgā kārtā atceļā pie Zalcburgas saplīsa autobuss, kas pielika punktu viņa ciešanām, sakot, ka mēs esam sabojājuši viņiem kāzu ceļojumu, bet pēc atgriešanās mājās pieprasīja kompensāciju par trim viesnīcā pavadītajām dienām.” Tūrfirmas vadītāja arī samaksājusi 130 eiro (trešo daļu no ceļazīmes cenas), jo baidījusies par iespējamo neslavu, kaut gan nejutās vainīga puiša likstās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.