Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Valdis Semjonovs

No 20.maija Rīgā būs jauna atkritumu apsaimniekošanas kārtība 0

Ieviešot jaunu atkritumu apsaimniekošanas kārtību galvaspilsētā, divu gadu laikā tiks izveidoti 1050 šķiroto atkritumu savākšanas punkti, savukārt pašvaldība tuvāko gadu laikā izveidos vismaz astoņus šķiroto atkritumu pieņemšanas laukumus, trešdien preses konferencē pastāstīja pašvaldības pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas
No 20.maija Rīgā būs jauna atkritumu apsaimniekošanas kārtība, un turpmāk pilsēta būs sadalīta četrās zonās,

kurās pakalpojumus nodrošinās uzņēmumi SIA “Clean R”, SIA “Eco Baltia vide” un pilnsabiedrība “Lautus vide”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunie līgumi par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu līdz 19.maijam būs jānoslēdz visu nekustamo īpašumu īpašniekiem, pilnvarotajām personām, pārvaldniekiem un apsaimniekotājiem, kā arī valsts un pašvaldību iestādēm. Līgumus par atkritumu apsaimniekošanu daudzdzīvokļu namos slēgs māju apsaimniekotāji.

Uzņēmums “Clean R” nodrošinās sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu 1.zonā un 2.zonā – Centra rajona un Latgales priekšpilsētas administratīvajā teritorijā, kā arī Kurzemes rajona administratīvajā teritorijā.

Uzņēmums “Eco Baltia vide” šos pakalpojumus sniegs 4.zonā – Vidzemes priekšpilsētas un Ziemeļu rajona administratīvajā teritorijā, savukārt personu apvienība “Lautus” un “Pilsētvides serviss” apsaimniekos 3.zonu – Zemgales priekšpilsētas administratīvajā teritoriju.

Saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, maksa par sadzīves nešķiroto atkritumu apsaimniekošanu 1.zonā būs 16,14 eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) par kubikmetru, 2.zonā – 16,43 eiro ar PVN, 3.zonā 12,12 eiro ar PVN, bet 4.zonā – 16,53 eiro ar PVN par kubikmetru.

Lai noskaidrotu savu atkritumu apsaimniekošanas zonu un pakalpojuma sniedzēju, pašvaldība aicina apmeklēt Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta mājaslapu vai sazināties ar zvanu centru pa tālruni 67 47 47 00. Departamenta mājaslapā ir atrodama informācija gan par zonu sadalījumu, gan jauno apsaimniekotāju kontaktinformācija.

Zvanīt var darba laikā, pirmdienās no plkst.8.30 līdz 18, otrdienās, trešdienās un ceturtdienās no plkst.8.30 līdz 17 un piektdienās no plkst.8.30 līdz 16. Tāpat jautājumus var uzdot, rakstot tos uz e-pasta adresi “[email protected]”.

Reklāma
Reklāma

Līgumu slēgšanu ar savas zonas atkritumu apsaimniekotāju iespējama gan elektroniski, izmantojot e-pakalpojumus, gan klātienē uzņēmumu klientu apkalpošanas centros.

Slēdzot līgumus, iedzīvotājiem būs iespēja izvēlēties sev piemērotāko atkritumu konteineru un nepieciešamo izvešanas biežumu,

nodrošinot regulāru atkritumu izvešanu, ņemot vērā īpašumā radīto atkritumu daudzumu.

Individuālajām dzīvojamām mājām atkritumi būs jāizved ne retāk kā reizi četrās nedēļās, ja dzīvojamā mājā dzīvesvietu deklarējušas ne vairāk kā divas personas un izvesto atkritumu daudzums mēnesī ir 120 litri neatkarīgi no atkritumu savākšanas veida, vai arī reizi divās nedēļās, ja dzīvojamā mājā dzīvesvietu deklarējušas vairāk nekā divas personas.

Daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām atkritumi jāizved ne retāk kā reizi nedēļā, bet nedzīvojamām ēkām, kurās tiek veikta saimnieciskā darbība – biroji, skolas, stacijas un citas tamlīdzīgas ēkas – vismaz reizi četrās nedēļās.

Saimnieciskās darbības veicējam, kura darbība ir saistīta ar pārtikas preču tirdzniecību, sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu vai kas nodarbojas ar pārtikas produkcijas ražošanu vai apstrādi, atkritumi jāizved vismaz reizi četrās nedēļās.

Pašvaldībā skaidro, ka

esošie konteineri tiks saglabāti un laika gaitā nomainīti, ja tas būs nepieciešams.

Papildus sadzīves nešķiroto atkritumu konteineriem, atkarībā no atkritumu apjoma vai sezonas, atkritumu apsaimniekotāji nodrošinās atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu, izmantojot atkritumu savākšanas maisus. To tilpumi būs vismaz 60 litri, maisi būs speciāli marķēti, ūdens necaurlaidīgi, ar celtspēju vismaz 10 kilogrami.

Maisu cena būs atbilstoša noteiktajai atkritumu apsaimniekošanas maksai. Iegādājoties šos maisus, atkritumu apsaimniekotājs maisus savāks vienlaikus ar konteinera iztukšošanu, ja tie būs novietoti blakus konteineram, un par maisa savākšanu netiks piemērota papildus maksa. Sezonālajiem klientiem, kuri izmantos tikai maisus bez konteineriem, to izvešana būs iepriekš jāpiesaka.

No pakalpojuma sākšanas brīža visi atkritumu apsaimniekotāji nodrošinās arī bioloģiski noārdāmo atkritumu dalīto vākšanu par atsevišķu maksu, kas ir zemāka nekā nešķiroto sadzīves atkritumu apsaimniekošanai.

1.zonā šis tarifs bus 9,36 eiro ar PVN par kubikmetru, 2.zonā – 9,68 eiro ar PVN, 3.zonā – 7,26 eiro ar PVN, bet 4.zonā – 12,57 eiro ar PVN par kubikmetru.

Starp Rīgas pašvaldību un atkritumu apsaimniekotājiem noslēgtie līgumi paredz, ka divu gadu laikā Rīgā tiks izveidoti aptuveni 1050 dalīti vākto jeb šķiroto atkritumu savākšanas punkti, kā arī Rīgas pašvaldība tuvāko gadu laikā izveidos vismaz astoņus šķiroto atkritumu pieņemšanas laukumus.

Noteikumi paredz, ka uz 700 iedzīvotājiem jābūt vismaz vienam dalīti vākto atkritumu šķirošanas punktam. No 2025.gada plānots nodrošināt arī tekstilizstrādājumu vākšanu.

Saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas likumu ikviena iedzīvotāja pienākums ir iesaistīties pašvaldības organizētajā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmā, noslēdzot līgumu ar pašvaldības izvēlētajiem atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma sniedzējiem, norāda pašvaldībā.

Atkritumu apsaimniekotāji aicina rīdziniekus nekavēties ar jauno līgumu pārslēgšanu

Atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumi aicina rīdziniekus nekavēties un savlaicīgi pārslēgt jaunos sadarbības līgumus, šodien Rīgas domē notikušajā preses konferencē sacīja uzņēmumu pārstāvji.

SIA “Clean R” valdes priekšsēdētājs valdes loceklis Guntars Levics aicināja iedzīvotājus jaunos līgumus pārslēgt līdz 30.aprīlim, jo katras adreses iekļaušanai maršrutā un citām tehniskām lietām nepieciešamas vairākas dienas.

“Ja līgums tiks noslēgts pēdējā dienā, nav izslēgts, ka var būt kādas aizķeršanās,” sacīja Levics. Viņš norādīja, ka visērtāk līgumus ir pārslēgt, izmantojot uzņēmuma mājaslapu, kur attiecīgi līguma noslēgšanai var autorizēties ar internetbankas starpniecību.

Mājaslapā iespējams arī izdrukāt pieteikuma veidlapu, to aizpildīt un nosūtīt uzņēmumam. Tāpat 1.zonā dzīvojošie līgumus var doties pārslēgt klātienē uz klientu apkalpošanas centru Vietalvas iela 5, bet 2.zonā dzīvojošie – uz centru Mellužu ielā 17.

Viņš norādīja, ka uzņēmums nodrošinās visu tam noteikumos paredzēto atkritumu izvešanu un šķirošanu. Runājot par bioloģiski noārdāmajiem atkritumiem, viņš gan aicināja iedzīvotājus vasarā organizēt to izvešanu ne retāk kā reizi trīs dienās tīri sanitāru iemeslu dēļ.

Levics pauda viedokli, ka daudzdzīvokļu namiem sevišķi lielas izmaiņas atkritumu šķirošanā, visticamāk, nebūs, taču privātmāju īpašnieki varēs saņemt gan šķirošanas somas, gan individuālus konteinerus. Viņš arī norādīja, ka privātmāju īpašnieki, apvienojoties vismaz pieciem īpašniekiem, varēt pieteikt individuāla šķirošanas punkta izveidi.

Arī “Eco Baltia vide” valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts mudināja savlaicīgi pārslēgt līgumus, sevišķi izmantojot iespēju to darīt caur uzņēmuma mājaslapu.

Viņš norādīja, ka savā zonā uzņēmums plāno nodrošināt vēl plašākas šķirošanas iespējas, nekā to pieprasa dome, tādēļ Vidzemes priekšpilsētas un Ziemeļu rajona administratīvajā teritorijā plānots izveidot aptuveni 400 publiskos šķirošanas laukumus.

Tāpat Aizbalts pastāstīja, ka, lai gan tekstilšķirošana būtu jānodrošina no 2025.gada, viņu apsaimniekotajā zonā šāda iespēja būs jau no šī gada maija. Vēl uzņēmums izstrādājis mobilo aplikāciju, kurā klienti varēs redzēt atkritumu izvešanas grafiku, norēķinu kārtību un citas lietas. Patlaban aplikācija pieejama tikai “Android” operētājsistēmas lietotājiem, bet no 1.jūlija šāda iespēja būšot arī “iOS” sistēmas izmantotājiem.

“Eco Baltia vide” vasarā sāks izmantot arī piecas jaunas mašīnas, kuras pārvietosies kā degvielu izmantojot saspiesto dabasgāzi, un laika gaitā šo autoparku plānots paplašināt.

Arī pilnsabiedrības “Lautus Vide” valdes loceklis Jurģis Ugors aicināja iedzīvotājus neatlikt uz pēdējo brīdi līgumu slēgšanu, norādot, ka to var izdarīt gan apmeklētāju centrā Uzvaras bulvārī 10, gan ar mājaslapas starpniecību. Viņš arī norādīja, ka tieši tāpat kā pārējie komersanti arī “Lautus Vide” nodrošinās dažādas šķirošanas iespējas un pārējo aprīkojumu.

Taujāti, kādēļ vērojamas tarifu atšķirības starp zonām, uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka katrai zonai tika izstrādāts individuāls pieteikums, kura aprēķini balstījās uz iepirkuma prasībām, iedzīvotāju blīvumu konkrētajā zonā, daudzdzīvokļu namu skaitu un citiem faktoriem.

“Lautus Vide” būs zemākais tarifs starp zonām un uzņēmuma pārstāvis Ugors pastāstīja, ka galvenokārt tik konkurētspējīgu tarifu izdevies piedāvāt tādēļ, ka, apvienojoties “Lautus” un “Pilsētvides serviss”, izdevies ietaupīt uz virkni iekšējo uzņēmuma resursu.

“Apvienojoties spējām atrast vietas, kur ieekonomēt un kā optimizēt mūsu darbu,” pauda Ugors.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.