Foto – Valts Kleins

– Balss bija tavs pirmais instruments. Kurā brīdī parādījās oboja? 0

– Tā nu ir sanācis, ka oboja bija un vēl joprojām ir otrs instruments, kas reizēm tiek atstāts otrā plānā. Sākās viss gluži vienkārši: Doma kora skolā līdztekus obligātajām klavierēm bija iespēja izvēlēties vēl kādu instrumentu, fakultatīvi. Sākumā mazajās klasītēs spēlēju blokflautu, tad sapratu, ka vajadzētu ko nopietnāku, un izvēlējos oboju. Man paveicās, pirmais obojas skolotājs bija nelaiķis Vilnis Pelnēns, varēju iet pie viņa uz Dārziņskolu. Viņš ielika labu pamatu. Vēlāk klājās visādi, vidusskolā uz diviem gadiem oboju vispār biju nolicis malā – fakultatīvs priekšmets, visam nepietika laika. Jau toreiz bija nolēmis stāties akadēmijā džeza nodaļā. Bet tad notika pavērsiens. Uzreiz pēc izlaiduma salauzu kāju. Bet ko var darīt vasarā, ja kāja lauzta? Spēlēju oboju. Un tad māsa, kas pati jau studēja akadēmijā, ieminējās, ka es varētu stāties arī obojistos. Un notika tā, ka tiku uzņemts gan obojas klasē, gan džeza vokālā. Pats sev papildu grūtības sagādāju. Ja tu man jautātu, vai es vēlreiz tā darītu, visticamāk, teiktu, ka ne. Tomēr es nenožēloju.

Reklāma
Reklāma
TESTS. Izpildi testu un pārliecinies, vai zini latviešu valodas gramatiku tikpat labi, cik devītklasnieks
Kokteilis
Šo 5 vārdu īpašnieki liek sievietēm justies kā septītajās debesīs 10
TV24
“Kandidāts, kurš grib braukt uz Briseli, kaut ko “klārē” krieviski!” Timrots, Kampars un Upleja-Jegermane komentē debates krievu valodā
Lasīt citas ziņas

– Divi instrumenti – oboja un balss –, ko dod viens un ko otrs?

– Tā ir atšķirīga domāšana. Taču šie instrumenti viens otram palīdz. Instrumentālistiem parasti liek iztēloties, kā vokālists veido frāzi un skaņas plašumu, arī runājot par artistiskumu, tiek pieminēti vokālisti. No otras puses – gan dziedātājam, gan instrumentālistam fundaments ir elpa. Tiesa, atšķiras veidi, kā tu to elpu izmanto, spiediens, kas nepieciešams obojai, atšķiras no tā, ko vokālists saprot ar vārdiem “dziedāt uz elpas”, tomēr mijiedarbība pastāv, un ir labi, ja māki to izmantot.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Ieelpa un izelpa, pulss… Vai var teikt, ka mūzika strukturē laiku?

– Drīzāk, laiks strukturē mūziku. Ja nebūtu laika, mūzika būtu izplūdusi.

– Pie laika vēl atgriezīsimies. Bet tagad parunāsim par uzdrīkstēšanos. Es vienmēr esmu apbrīnojusi, cik riskantos pasākumos tu iesaisties. Dziedāt to, kas pirms tevis jau darīts, turklāt darīts izcili, ir liela atbildība. Piemēram, titulloma Zigmara Liepiņā “Lāčplēsī”. Kādas bija sajūtas?

– Vienmēr ir jārēķinās ar salīdzinājuma iespēju. Bet tas reizē ir arī izaicinājums. Ne tikai Lāčplēsis, arī Kvazimodo…

– Gan Igo, gan Nikam balsī ir tāda elektrība, ko nav iespējams atdarināt.

– Jā, taču es nekad neesmu domājis, ka man būtu jāvar vismaz tikpat labi. Es vienkārši zināju, ka gribu to izdarīt. Man bija sajūta, ka šo lomu un mūziku es gribētu izdzīvot. Ne tā, ka par katru cenu, bet, ja man to piedāvā, kāpēc gan ne?

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.