Foto – Shutterstock

Noskaidrots, cik prasmīgi ir uzņēmumu vadītāji digitālā aprīkojuma lietošanā 0

Gada laikā mazliet uzlabojusies digitālā situācija Latvijas uzņēmumos, tomēr joprojām tehniskais nodrošinājums ir krietni bagātīgāks nekā pašu uzņēmumu un struktūrvienību vadītāju digitālās prasmes, liecina pētījuma “Vadītāja digitālais portrets” rezultāti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
VIDEO. “Ja es, uz veikalu braucot, iekāpju Teslā, nevis “zaporožecā”…” Daugaviņš izsakās par Kariņa skandālu 11
Lasīt citas ziņas

Tie arī rāda, ka īpašu digitalizācijas izrāvienu piedzīvojusi mežsaimniecības un kokrūpniecības nozare, apsteidzot visas pārējās.

Pētījumā izvērtējot uzņēmumu un struktūrvienību vadītāju digitālās prasmes, ieradumus un zināšanas, kā arī uzņēmumu tehnisko nodrošinājumu noskaidrots, ka vidējais vadītāju digitalizācijas līmenis ir 64% no simts iespējamajiem. Tas nozīmē, ka gada laikā vidējais rādītājs audzis par vienu procentpunktu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vislabākā situācija Latvijas uzņēmumos ir divās jomās – digitālā vide uzņēmumā un drošība. Tās novērtētas ar 73%. Arī tehniskais ekipējums saņēmis augstu atzīmi – 70%. Sliktāk klājas ar vadītāju tehnoloģiju lietošanas entuziasmu un zināšanām, kas novērtētas attiecīgi ar 54 un 51 procentu.

Arī pērn vislabākā situācija bija ar tehnisko aprīkojumu, bet sliktākā ar zināšanām. Tas nozīmē, ka daudzos uzņēmumos šā brīža nozīmīgākais izaicinājums ir apgūt un produktīvi pielietot jau rīcībā esošos risinājumus.

Visstraujāk zināšanas, ekipējums, digitālā vide, tehnoloģiju lietošanas entuziasms un digitālā drošība palielinājusies mežsaimniecības un kokrūpniecības nozarē. Ja pērn tā nebija starp piecām labākajām, tad šogad ieņem pārliecinošu pirmo vietu ar 82% atzīmi.

Otro vietu ar 70% saglabājusi informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare, bet mediji, sabiedriskās attiecības, reklāma un poligrāfija no pirmās atkāpusies uz trešo vietu ar 69% vērtējumu. Savukārt auto tirgotāji ar 66% noturējuši 4.vietu.

“Tildes Jumis” biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš norāda, ka pētījuma dati iezīmē divas būtiskas tendences.

Pirmkārt, digitālo risinājumu lietošana uzņēmumā ir ļoti cieši saistīta ar vadītāja entuziasmu un interesi par tehnoloģijām.

Kompānijās, kurās vadītājs pats labi orientējas programmās, iekārtās un datu drošības jautājumos, to pielietojums ir ievērojami augstāks nekā tajās, kurās vadītājs pats nelieto jaunākās iespējas.

Otrkārt, digitalizāciju būtiski ietekmē notikumi nozarē. Ja daži uzņēmumi uzlabo produktivitāti ar inovatīviem risinājumiem, pārējie seko to piemēram, lai neatpaliktu konkurences cīņā, liecina Slaidiņa novērojumi.

Reklāma
Reklāma

Pētījums “Vadītāja digitālais portrets” tapis ar Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas “Tildes Jumis” atbalstu, veicot zināšanu un uzņēmuma aprīkojuma testu 1725 respondentiem, no kuriem 708 bija uzņēmumu augstākā un vidējā līmeņa vadītāji.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.