Foto – LETA

Padomi, kā sagatavot auto ziemai 0

Uzsnidzis pirmais sniegs, gaisa temperatūra naktī un arī dienā noslīd zem nulles grādu atzīmes, tāpēc ir pēdējais brīdis sagatavot savus spēkratus ziemai, ne tikai uzliekot ziemas riepas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

“Pirms lielākajām salnām vajadzētu izdarīt trīs vienkāršas lietas – apskatīt akumulatoru, pārbaudīt šķidrumus un nodrošināt labu redzamību,” klāsta “Peugeot” automobiļu importētājs Baltijas valstīs, “KW Bruun Baltic” pēcpārdošanas vadītājs Andruss Seavers. “Pirms lielākajām salnām vajadzētu izdarīt trīs vienkāršas lietas – apskatīt akumulatoru, pārbaudīt šķidrumus un nodrošināt labu redzamību.”

Lai novērstu problēmas ar iedarbināšanu, varētu iebraukt dīleru autoservisā un pārbaudīt akumulatoru. Tas ir nedaudz apgrūtinoši un prasa laiku, taču nepatīkamāk un dārgāk ir palikt uz ceļa un pasūtīt iedarbināšanas vai vilcēja palīdzību. Jaunākajiem automobiļiem pie akumulatora skavām atrodas arī elektronika, turklāt no akumulatora ir atkarīga visa automobiļa elektronikas sistēma, tādēļ vajadzētu izvairīties no akumulatora noņemšanas pašam un uzlādes laikā rūpīgi sekot lietotāja pamācības norādījumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Svarīgāka par citiem šķidrumiem ir degviela, un, pienākot pirmajam aukstajam laikam, automobiļu ar dīzeļdzinējiem īpašniekiem ir vērts būt uzmanīgiem. Lai gan degvielas uzpildes staciju tīkli bija sagādājuši pārejas laika degvielu, arī šogad oktobra beigās daudzas automašīnas palika uz ceļa, īpaši jaunākās. Jaunie dīzeļa automobiļi patērē maz degvielas, pat mazāk nekā četrus litrus uz simts kilometriem, un degvielas tvertnes ir kļuvušas lielākas, ietilpinot jau 55-60 litrus. Tādējādi oktobra pēdējā nedēļā ceļmalā stāvošo automobiļu degvielas tvertnēs bija septembrī uzpildītais vasaras dīzelis.

Papildus vasaras dīzelim problēmas un tēriņus var radīt arī vasaras mazgāšanas šķidruma izmantošana stiklu tīrīšanas tvertnē. Ja šķidrums ir jau sasalis, spēkratam būtu jāatrod vieta, kur tas kādu laiku varētu uzsilt. Ja arī pēc stāvēšanas siltākā vietā stiklu mazgāšana nedarbojas, būtu jāpārbauda atbilstošais drošinātājs drošinātāju kārbā. Ar sasalšanu saistās arī risks, ka ir cietis stikla mazgāšanas šķidruma sūknis, šādā gadījumā palīdzība jau ir jālūdz darbnīcā.

Seavers stāsta, ka pēdējā vienkāršā un svarīgā lieta -, lai sagatavotos ziemai, ir labas redzamības nodrošināšana. Vējstikla tīrītāji būtu jānomaina katru gadu un jau rudenī, kad satiksmē ir ļoti svarīgi būt redzamam un redzēt. Turklāt transportlīdzeklī būtu jābūt ledus skrāpim, sniega birstei un citiem praktiskiem palīglīdzekļiem, piemēram, īpašiem ledus atkausētājiem, kas palīdzēs atkausēt arī apsalušus priekšējos lukturus. Tiem, kas pārvietojas ārpus lielākām pilsētām, automobilī varētu būt arī kāda mazizmēra sniega lāpsta.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.