5

Pircējs maldināts

Tomēr tiesa secināja, ka veikals komercpraksē nepamatoti lietojis jēdzienu “pērles”, jo prece ir izgatavota no pērļu imitācijām. “Tiesas ieskatā terminu “pērles” vidusmēra patērētājs uztver kā identisku apzīmējumu terminam “dabiskās pērles”. Vērtējot, vai patērētājiem tika sniegta patiesa un pilnīga informācija par preci, ir jāņem vērā apstāklis, ka vidusmēra patērētājam nav speciālu zināšanu par pērļu iedalījumu un pērļu imitācijām. No iepriekš minētā tiesa secina, ka patērētājam pirkuma veikšanas brīdī sniegta maldinoša informācija par preci,” rakstīts spriedumā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Dzimšanas gada pēdējā ciparā slēpjas svarīgs vēstījums – piederība stihijai
TV24
Tavars: “Bailēs no militāriem draudiem pietiekoši situētas ģimenes pieņem lēmumu pārcelties tālāk no iespējamās frontes līnijas”
Dārzs
11 pamata lietas, kas jāzina katram dārzniekam
Lasīt citas ziņas

PTAC aicina strīdus risināt ārpus tiesas zāles

• Patērētāju tiesību aizsardzības centra rīcībā nav informācijas, cik patērētāju vēršas tiesā, lai meklētu taisnību gadījumos, kad radies strīds ar komersantu par preču kvalitāti vai atbilstību. Kopš 2016. gada 1. janvāra stājušās spēkā jaunas normatīvo aktu normas un PTAC individuālās lietās neizdod administratīvus lēmumus, tādēļ esot grūti aplēst, cik cilvēku pēc taisnības patērētāju strīdos vēršas tiesā.

CITI ŠOBRĪD LASA

• Taču PTAC pakalpojumi tiek izmantoti aizvien aktīvāk, lai risinātu strīdus. 2016. gadā PTAC saņemti 1232 patērētāju iesniegumi, no kuriem 447 gadījumos (36,3%) strīdi tika atrisināti, 281 gadījumā (22,8%) patērētāji informēti par tiesībām turpināt strīdu risināt Patērētāju strīdu komisijā vai vērsties tiesā, 363 gadījumos (29,5%) patērētājiem sniegts skaidrojums par turpmāko iespējamo rīcību (nav pareizi uzsākta lietas risināšana, komersanta maksātnespēja, cits ārpustiesas risinātājs).

• PTAC aicina patērētājus, risinot strīdus, izmantot tā piedāvātos beztiesas strīdu risināšanas mehānismus, kam gan parasti ir rekomendējoši lēmumi, tomēr tiem ir citas priekšrocības: bezmaksas process (izņemot pierādījumu iegūšanu); ātrāks un efektīvāks process salīdzinājumā ar tiesvedību; rekomendējošs raksturs (nav piespiedu izpildes process); uzticamība (komisijas sastāvā ir pensionēts tiesnesis un patērētāju un komersantu biedrības pārstāvis); komersantu “Melnais saraksts” – ja nepilda lēmumu, informāciju ievieto šajā sarakstā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.