Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Ieva Lūka/LETA

Pētījums: Lasītākie preses izdevumi ir “MK Latvija”, “Ieva” un “Privātā dzīve” 0

Šoruden lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū bija laikraksts “MK Latvija” krievu valodā, žurnāls “Ieva” un žurnāls “Privātā dzīve”, liecina pētījumu kompānijas “Kantar” 2019.gada rudenī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Vidēji 83,5% jeb 1,302 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem.

MK Latvija lasījuši 162 000

Nedēļas laikrakstu krievu valodā “MK Latvija” vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 10,4% jeb 162 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, nedēļas žurnālu “Ieva” – 9,2% jeb 144 000 lasītāju, bet žurnālu “Privātā dzīve” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 6,8% jeb 105 000 lasītāju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū ir arī žurnāls “Kas jauns” ar 6,6% jeb 104 000 lasītāju, “MK Latvija” pielikums krievu valodā “Televizor” ar 5,8% jeb 91 000 lasītāju, žurnāls “Ievas stāsti” ar 5,5% jeb 85 000 lasītāju, žurnāls “Ilustrētā pasaules vēsture” ar 4,7% jeb 73 000 lasītāju, žurnāls “Ilustrētā zinātne” ar 4,5% jeb 71 000 lasītāju, žurnāls “Ievas virtuve” ar 4% jeb 62 000 lasītāju un žurnāls “Ievas dārzs”, kuram vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 3,8% jeb 60 000 lasītāju.

Joki, aktualitātes un receptes

“Salīdzinot divus pēdējos pētījuma periodus, desmit lasītāko preses izdevumu sarindojumā ir nelielas svārstības, taču tās nav statistiski nozīmīgas. Šā gada pavasara un rudens periodā lasītāji visvairāk ir atzīmējuši, ka lasa anekdotes un jokus, aktuālus notikumus Latvijā un pasaulē, un arī caurskata receptes ēdienu gatavošanai.

Savukārt vismazāk lasītāji lasījuši rakstus par ekonomiku un biznesu, rubrikas par bērniem un bērnu audzināšanu, kā arī tēmas par automašīnām,” komentēja mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga.

Uzziņa:

Pētījumā apkopota informācija par 186 drukāto preses izdevumu auditoriju.

“Kantar” Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara posma aptauja veikta no 2019.gada 14.augusta līdz 20.oktobrim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā aptaujāts 3041 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.