Šovs ļauj uzzināt, kā izskatās dažādi randiņi, tas var būt kā iluzors randiņu ceļvedis, kas neuzliek nekādus pienākumus.
Šovs ļauj uzzināt, kā izskatās dažādi randiņi, tas var būt kā iluzors randiņu ceļvedis, kas neuzliek nekādus pienākumus.
Ekrānuzņēmums no tv3play.skaties.lv

Kāpēc cilvēki vēlas piedzīvot publisku randiņu un piedalās TV šovā? Vērtē Anda Rožukalne 1

Anda Rožukalne, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Aizpildīt piecu jautājumu anketu! Piekrist, ka kāds tev piemeklē aklā randiņa partneri. Izturēt citu organizētas izklaides patīkamos apstākļos. Tas ir TV3 aklo randiņu šovs “Nākamā pietura: Mīlestība”. Kāpēc to skatās jau otro mēnesi? Kāpēc tik daudzi piedalās? Esat to sev un citiem jautājuši?

Tas ir viens no daudziem līdzīgiem “parasto cilvēku” šoviem, kuri uzmanības piesaistīšanai izmanto dažādu formu randiņu: aklus, kailus, ar neparastiem dalībniekiem, skaistās vietās un ar lielākām vai mazākām balvām. TV3 jaunais šovs “Nākamā pietura: Mīlestība” nepiedāvā balvas, tajā gūstama tikai pieredze

CITI ŠOBRĪD LASA
. Par laimi, visticamāk, tajā nenotiek citās valstīs piedzīvotas manipulācijas, kad šova producenti veido dalībnieku “Tinder” profilus, viņiem to nezinot, vai sūta uz randiņiem profesionālus aktierus.

Pilnīgi normāli cilvēki

Šova formāts radīts pagājušajā gadā Vācijā un nav kļuvis populārs. To var saprast, jo šovs ir vienveidīgs un garlaicīgs. Katrā raidījumā piedalās trīs dažādi pāri. Skatītāji var izsekot, kā pilnīgi vienādā veidā seši cilvēki satiekas, pieklājīgi parunājas viena sponsora mašīnā, ierodas pie cita sponsora pavadīt laiku un atvadās.

Materiāls atgādina katras sevi cienošas spa viesnīcas vai autofirmas veicināšanas video ar it kā parastiem cilvēkiem, kas izbauda dažādas preces un pakalpojumus.

Dalībnieki piemeklēti katram vienkāršam TV skatītāju segmentam: dažādās vecuma grupās, ar un bez bērniem, šķirteņi un bez nopietnu attiecību pieredzes, augsta līmeņa profesionāļi un cilvēki, kas mūžam meklē sevi vilinošu iespēju krustcelēs. Visi ir pavisam normāli cilvēki. Jauki un patīkami. Izglītoti un pieklājīgi. Asprātīgi un enerģiski. Ar plašām interesēm un neparastiem hobijiem.

Kā šie cilvēki spēj saglabāt pašcieņu, humora izjūtu, reaģēt uz negaidītiem pārsteigumiem un vieglām provokācijām (norādi doties peldēties, pamasēt muguru), lai gan viņiem jāizpilda šova producentu uzdevumi? Šovā pret dalībniekiem izturas ar cieņu, saprotoši, iejūtīgi. Šī nebūs pieredze, pēc kuras nāksies atlabt ilgāku laiku.

Skatītāji var gan identificēties, ieraudzīt savas iespējas tādā šovā un iedomātā randiņā, gan iepazīt cilvēkus, kurus ikdienā diezin vai satiktu.

Līdzīgas izklaides var vērot katru dienu, ja seko nepazīstamu vai mazpazīstamu cilvēku ikdienai sociālās tīklošanās platformās. Tur iegūstams saturs, ko kāds nolēmis padarīt publisku, visu kontrolējot un mazliet izliekoties, ka tā ir dzīve. Iespējams, kļūst jautrāk, ja šovā piedalās kāds jums pazīstams cilvēks. Tad varat uzzināt, kā viņš izturas pieklājīgā sarunā ar svešinieku, zinot, ka tiek nepārtraukti filmēts.

Vai tas ir interesanti? Ne pārāk. Lai gan daži jautājumi, kas ir svarīgi un agri vai vēlu radīsies jebkurā attiecību stadijā, šovā tiek apspriesti, pateicoties atsevišķu dalībnieku drosmei jautāt un drosmei atbildēt. Kādi? Piemēram, ko tu pa īstam gribi savā dzīvē? Ko domā par mīlestību?

Reklāma
Reklāma

Vairāk vai mazāk zināms, kāpēc cilvēki skatās randiņu šovus. Daudzi vēlas ticēt, ka iespējama tāda nejauša mīlestība. Daudzi ir vientuļi un meklē atbildes uz jautājumiem, kā iepazīties ar pievilcīgu cilvēku. Šovs ļauj uzzināt, kā izskatās dažādi randiņi, un it kā iegūt pieredzi, uzzināt, kā jāuzvedas un kādas situācijas var gadīties, ja esi kopā ar svešinieku.

Tas var būt kā iluzors randiņu ceļvedis, kas neuzliek nekādus pienākumus, jo izklaidē.

Tomēr interesanti, ka komerctelevīziju saturā katru gadu rodas ne tikai jauni randiņu šovi un veiksmīgākajiem ir daudzi skatītāji, bet pieaug arī šovu dalībnieku pieteikumu skaits. Kāpēc cilvēki vēlas piedzīvot publisku randiņu un piedalās TV šovā?

Rituāls, kas palīdz mainīt dzīvi

Randiņi kā ļoti izplatīts divu svešu cilvēku satikšanās un iepazīšanās modelis pieder pie rituāliem, kas izmaina cilvēka dzīvi, pārceļ indivīdu jaunā kvalitātē. Tātad TV šovs ir dzīves izmaiņu nodrošinātājs, šova veidotāji iejaucas cilvēku dzīvē un uzņemas tās pārveidošanu. Iespējams, visiem zināmā un svarīgā rituāla vārdā ar randiņu šovu palīdzību it kā piekrītam skatīties pilnīgi vienādu procedūru un būtībā ļoti līdzīgu saturu.

Pētījumu par randiņu šovu dalībniekiem ir ļoti maz. Dažus no retajiem veikuši nīderlandiešu pētnieki Belēzs Boross un Stīns Reinderss, kas strādā Erasmus universitātē Roterdamā.

Pēc abu autoru secinātā, skaidra šova struktūra un uzdevumi veicina to izpildi, jo autoritatīva televīzijas komandas uzvedība rada dalībniekos pārliecību, ka televīzija viņu dzīvi tiešām izmainīs.

Skaidras instrukcijas daļai dalībnieku dod pārliecību, ka viņi piedalās satura veidošanā, sajūtu, ka viņu personiskā pieredze ir nozīmīga. Visiem zināmā atbilde, ka cilvēki, kas piedalās šovā, vēlas pievērst uzmanību, ir pareiza, bet precizējama. Galvenais iemesls ir būt novērtētiem, atzītiem par randiņa un skaistu attiecību vērtiem.

Introvertie šova laikā cer iepazīties ar cilvēkiem, kas neietilpst viņu pierastajā lokā.

Daļa šova laikā saprot, ka jāpārskata savas gaidas un prasības pret nākotnes partneri. Tikšanās ar realitāti cita dalībnieka izskatā, publiski vērtējumi par piemērotību, ieskatīšanās sevī randiņu laikā liek nonākt pie nozīmīgiem secinājumiem.

Kas ir randiņu šova ieguvējs?

“Nākamā pietura: Mīlestība” būtībā ir randiņš pie šova producentu biznesa partnera, paplašinot randiņu vietu karti. Tam pietrūkst randiņu šovu neizbēgamā solījuma un vilinājuma – laimīgu beigu, pārsteidzošu stāstu. Domājams, ka veidotāji ikreiz atviegloti nopūšas, kad dalībnieki apsola vēl kādreiz tikties bez televīzijas klātbūtnes. Tā tiek sniegta labā iznākuma ilūzija.

TV3 šovā būtu jāšaubās par iespēju kaut ko vērtīgu iemācīties par randiņiem, jo tajā sniegta vien autentiskuma ilūzija. Tie nav dabiski un īsti randiņi, tie ir TV randiņi, kas drīzāk palīdz sagatavoties dalībai šovos, kad tevi komandē un publiski novērtē, nevis randiņiem.