“Printify” līdzdibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans: “Plānojam turpināt savu izaugsmi, ieejot jaunos tirgos.”
“Printify” līdzdibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans: “Plānojam turpināt savu izaugsmi, ieejot jaunos tirgos.”
Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijā aug otrs miljardu vērtais uzņēmums 25

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Latvijas pasūtījuma apdrukās jaunuzņēmums “Printify” piesaistījis 38 miljonus eiro investīcijas A sērijas investīciju posmā. Iegūtais finansējums ir viens no šī gada lielākajiem A investīciju raundiem Baltijā, kas uzņēmumam palīdzēs paplašināt noieta tirgus.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

“”Printify” misija ir pārveidot e-komerciju no masveida ražošanas uz ražošanu pēc pieprasījuma, un plānojam turpināt savu izaugsmi, ieejot jaunos tirgos un investējot Eiropas vistalantīgāko un mērķtiecīgāko cilvēku komandā,” norāda “Printify” līdzdibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans.

Uzņēmumā investējuši riska kapitāla fonds “Index Ventures”, apģērbu mazumtirdzniecības zīmolu grupa “H&M Group”, “Virgin Group”, kas pieder pazīstamajam miljardierim Ričardam Brensonam, aktierim Vilam Smitam piederošais riska kapitāla fonds “Dreamers VC”, kā arī vairāki tehnoloģiju uzņēmumi un privātie eņģeļinvestori. “Gan “Printify” redzējums, gan līdzšinējais veiksmes stāsts atspoguļo šo īpašo uzņēmējdarbības garu, kas savukārt ir radījis strauji augošu un spēcīgu e-komercijas platformu. “Printify” unikālais piedāvājums palīdz cilvēkiem veidot un tirgot savus zīmolus bez iepriekšējiem ieguldījumiem. Mēs esam priecīgi atbalstīt uzņēmuma izaugsmi nākamajos gados,” pēc darījuma sacīja Ričards Brensons.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmums savu vērtību pēc piesaistītajām investīcijām neatklāj, taču tehnoloģiju portāls “TechCrunch” lēš, ka uzņēmuma vērtība tagad pārsniedz 300 miljonus dolāru. Tas nozīmē, ka līdz ar nākamo investīciju raundu uzņēmuma vērtība, visticamāk, pārsniegs miljardu, uzņēmumam kļūstot par otro Latvijas jaunuzņēmumu – vienradzi. Maijā kā pirmais par tādu kļuva “Printify” tiešais konkurents “Printful”, kas savā investīciju raundā piesaistīja vairāk nekā 100 miljonus eiro. Atšķirībā no “Printful” uzņēmumam “Printify” savas ražošanas līnijas nav. Tas nodrošina platformu, kurā pārdevējs ar pircēju tiek savesti kopā, pēc pārdošanas darījuma noslēgšanas notiekot ražošanas procesam un produktam nonākot pa tiešo pie gala patērētāja. Platforma savieno tirgotājus ar drukas ražotājiem vairāk nekā 100 vietās visā pasaulē. Lielākais uzņēmuma tirgus ir ASV, bet šobrīd platformā ir jau vairāk nekā divi miljoni reģistrēto tirgotāju.

“Printify” jau 2019. gadā visiem uzņēmuma darbiniekiem piešķīra akciju opcijas, kaut gan tiesisko regulējumu Latvijā tam izveidoja vien šogad. Uzreiz pēc tam tieši “Index Ventures” Latviju atzina par jaunuzņēmumiem draudzīgāko valsti, uzsverot, ka akciju opciju regulējums ir labākais Eiropā.

“Laika gaitā, kad arvien vairāk ražotāju pievienosies tīklam un kļūs pieejamas jaunākas tehnoloģijas un ražošanas metodes, “Printify” ļaus ikvienam īstenot visdrosmīgākās produktu idejas,” cer “Index Ventures” direktors Dino Becirovičs, kurš uzsvēra, ka jaunuzņēmums novērsis visus šķēršļus produktu radīšanai, kas ļāvis vairāk nekā diviem miljoniem satura veidotāju sākt veiksmīgu preču biznesu. “Printify” savu apgrozījumu un peļņu neatklāj, taču nodarbina gandrīz 500 darbinieku no visas pasaules. Gada laikā darbinieku skaits ir dubultots, taču joprojām uzņēmuma vakanču skaits pārsniedz 70.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.