“Olainfarm” padomes priekšsēdētājs Juris Bundulis: “Esam izvirzījuši mērķi nodrošināt vismaz desmit jaunu produktu izstrādi gadā.” Fonā – jaunā, divus miljonus eiro vērtā zāļu pakošanas iekārta.
“Olainfarm” padomes priekšsēdētājs Juris Bundulis: “Esam izvirzījuši mērķi nodrošināt vismaz desmit jaunu produktu izstrādi gadā.” Fonā – jaunā, divus miljonus eiro vērtā zāļu pakošanas iekārta.
Foto: Timurs Subhankulovs

Plāns – desmit jauni produkti gadā 0

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

“Olainfarm” agresīvi attīstības plāni un spēcīga vadības komanda, bet vai plānu īstenošanai pietiks līdzekļu – pagaidām nav skaidrs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

Pagājušajā nedēļā AS “Olainfarm” iepazīstināja ar saviem attīstības plāniem, kas paredz strauju ražojamo medikamentu klāsta paplašinājumu un nostiprināšanos Centrālās un Austrumeiropas tirgos. Šādā veidā piecu gadu laikā investējot 100 miljonu eiro un izstrādājot desmit jaunus produktus ik gadu, AS “Olainfarm” plāno iekļūt desmit lielāko Centrālās un Austrumeiropas farmācijas uzņēmumu sarakstā.

“Olainfarm” plāno nostiprināties Centrālās un Austrumeiropas tirgos
CITI ŠOBRĪD LASA

“”Olainfarm” 50. darbības gadu uzsākam labā formā (ar to domāta nozīmīgu parādu neesamība) un ar ambicioziem plāniem. Uzņēmuma komanda ir mobilizējusi spēkus jaunu produktu izstrādei un stratēģiskai jaunu tirgu apguvei, vienlaikus efektivizējot uzņēmuma darbu un strādājot pie investīciju piesaistes,” par uzņēmuma stāvokli un prioritātēm izteicās “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs Jānis Buks. “Olainfarm” šī gada pirmajā pusgadā strādājusi ar 66,671 miljonu eiro lielu apgrozījumu un 7,668 miljonu eiro peļņu.

Labi veicies pārdošanā – uzņēmuma medicīnas produktu mārketinga modelis, kas darbojas jau 15 valstīs, ir devis 10% pārdošanas pieaugumu, tajā skaitā, piemēram, Krievijā izaugsme šā gada astoņos mēnešos bijusi 19%, bet Ukrainā – 20%,” stāstīja “Olainfarm” valdes locekle un pārdošanas vadītāja Elena Bušberga, starp citu, bijusī farmācijas koncerna “Abbott” pārdošanas vadītāja Krievijā un NVS valstīs. Viņa piebilda, ka būtiskākajos noieta tirgos – Latvijā, Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā, Uzbekistānā un Kazahstānā – un nozīmīgākajās gatavo zāļu formu produktu grupās “Olainfarm” uzrādījis par 11% labākus darbības rādītājus nekā vidējā tirgus izaugsme.

Savukārt aktīvo farmaceitisko vielu un ķīmisko sastāvdaļu piegādes apjomus par 17% izdevies audzēt, piesaistot vērtīgus sadarbības partnerus Itālijā, ASV, Vācijā, Japānā un citur. “Vēl straujāka “Olainfarm” izaugsme būs iespējama, tikai mērķtiecīgi paplašinot produktu portfeli. Šobrīd, aizpildot pēdējo gadu produktu izstrādes plaisu, dažādās plānošanas un izstrādes fāzēs jau ir apstiprināti 23 jauni produkti,” atklāja uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Juris Bundulis.

“Esam izvirzījuši mērķi nodrošināt vismaz desmit jaunu produktu izstrādi gadā.” Jāpiebilst, ka šobrīd “Olainfarm” portfelī ir 60 gatavo zāļu formas un aktīvās farmaceitiskās vielas.

Šos agresīvos plānus gan var apdraudēt līdzekļu pieejamības problēma. Lai gan tiek apgalvots par 100 miljonu eiro investīcijām piecu gadu laikā, publiski demonstrētais investīciju plāns periodam līdz 2027. gadam, tātad sešiem gadiem, liecināja, ka plānotas 37,5 miljonu eiro lielas investīcijas ražošanas infrastruktūrā un 30 miljoni eiro pētījumos un attīstībā, tātad tikai 67,5 miljoni. Turklāt tieši pēdējā sadaļa – pētījumi un attīstība – rada visvairāk jautājumu.

Kaut gan “Olainfarm” ir plāni Eiropas Savienības līdzfinansējuma piesaistē un tie, visticamāk, sekmēsies, nav skaidrs, vai ar 30 miljoniem pašu naudas un vēl dažiem miljoniem ES līdzfinansējuma varētu pietikt 50 jaunu produktu radīšanai vai iegūšanai piecu gadu laikā. Runa noteikti nevar būt par oriģinālpreparātiem, jo “Latvijas Biznesa” saruna ar J. Buku apliecināja, ka nepieciešamās investīcijas pētījumos viena oriģinālpreparāta reģistrācijai Rietumu tirgos ir apmēram 25 miljoni eiro un prasa apmēram astoņus gadus.

Arī uzņēmuma valdes locekle E. Bušberga apliecināja, ka uzņēmuma stratēģija jaunu Rietumu tirgu apguvē balstās galvenokārt uz aktīvo farmaceitisko vielu ražošanu un pārdošanu. Savukārt “Olainfarm” padomes priekšsēdētājs J. Bundulis apstiprināja, ka uzņēmuma investīciju plāni šobrīd balstoties tikai uz paša uzņēmuma resursiem, kā arī tiekot meklētas iespējas piesaistīt papildu līdzekļus. Tātad pagaidām uzņēmums nerēķinās ar jaunā lielākā akcionāra – “Repharm” grupas – solījumiem ieguldīt “Olainfarm” 100 miljonus eiro. Jāpiebilst, ka farmācijas un veselības uzņēmuma grupa “Repharm” nedēļu iepriekš paziņoja par investora meklējumiem, publiski gan to saistot tikai ar paplašināšanās plāniem reģionā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.