Foto-LETA

Rīgas lidostas pasažieru termināli par 15,937 miljoniem paplašinās “Skonto būve” 1

Starptautiskās lidostas “Rīga” konkursā par pasažieru termināla Ziemeļu piestātnes pirmās kārtas būvniecību uzvarējusi būvkompānija “Skonto būve”, pavēstīja lidostas sabiedrisko attiecību vecākā speciāliste Santa Auguste.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Kokteilis
Izplatītas frāzes, ko vedeklām labāk neteikt vīramātēm 1
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka “Skonto būves” piedāvājums atzīts par saimnieciski izdevīgāko. Konkursā bija pieteikušies pieci pretendenti – pārējie piedāvājumu iesniedzēji bija piegādātāju apvienība “FCC, “Selva būve” un “Principale Energy””, piegādātāju apvienība “”HOCHTIEF Solutions”, ACB”, kā arī būvkompānijas “Arčers” un “Re&Re”.

Pēc Augustes teiktā, esošā termināla kapacitāte spēj kvalitatīvi apkalpot 3,5 miljonus pasažieru gadā, taču jau šobrīd lidostas apkalpoto pasažieru skaits gadā sasniedz 4,7 miljonus. Pie šāda apmēra ir nepieciešama lidostas paplašināšana, lai nodrošinātu atbilstošu servisu aviokompānijām, kā arī ērtus apstākļus un kvalitatīvu apkalpošanu pasažieriem. Viņa pauda pārliecību, ka lidosta ne vēlāk kā 2017.gadā apkalpos vairāk nekā piecus miljonus pasažieru gadā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Lidostas termināla attīstība paredz ne-Šengenas zonas paplašināšanu un papildus četrus jaunus iekāpšanas sektorus, tādējādi uzlabojot lidostas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Turklāt jaunajā piestātnes ēkā būs iespējams apkalpot arī lielākus gaisa kuģus, kas palielinās lidostas kapacitāti. Tajā tiks izvietoti jauni komercobjekti, kuri sniegs iespēju pasažieriem izmantot plašāku pakalpojumu klāstu,” sacīja Auguste.

Viņa minēja, ka termināla paplašināšana ir būtiska arī Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” sekmīgai attīstībai, jo lidsabiedrība lidostu “Rīga” izmanto kā tranzītmezglu, piedāvājot lidojumus ar pārsēšanos.

“Lidosta realizēs šo projektu savas saimnieciskās darbības ietvaros, finansējot to no saviem ieņēmumiem un uz izdevīgiem nosacījumiem piesaistītiem kredītlīdzekļiem,” piebilda Auguste.

Informācija lidostas mājaslapā liecina, ka “Skonto būves” piedāvātā līgumcena ir 15,937 miljoni eiro. Projekta īstenošanai lidosta bija arī izsludinājusi konkursu par 18,167 miljonu eiro aizdevuma piesaisti – tajā uzvarēja banka “Pohjola Banka” ar piedāvāto nosacīto cenu 1,244 miljoni eiro.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka iepriekš lidosta pārtrauca divus iepirkuma konkursus par pasažieru termināla ziemeļu piestātnes būvniecības pirmo kārtu – pirmajā reizē to uzdeva Iepirkumu uzraudzības birojs pēc komersantu sūdzībām, bet otrajā reizē lidosta vēlējās izdarīt izmaiņas nolikumā, kas saistītas ar pretendentu kvalifikācijas prasībām.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Lidostas vienīgais īpašnieks ir valsts.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.