Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

“Rimi Latvia” apstrīdēs tiesā PTAC noteikto sodu par patērētāju maldināšanu 0

Mazumtirgotājs “Rimi Latvia” tiesā apstrīdēs Patērētāju tiesību un aizsardzības centra (PTAC) lēmumu piemērot 20 000 eiro sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu uzlīmju kampaņā, kurā patērētāji tika aicināti krāt uzlīmes zīmola “Bosch” dažādu preču iegādei ar atlaidi, aģentūrai LETA teica uzņēmuma Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

“”Rimi Latvia” nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju – “Bosch”. Šī kampaņa, sadarbībā ar “Bosch”, ir tikusi realizēta daudzās valstīs, to vidū, piemēram, tādos pazīstamos tīklos kā “Rewe” un “Edeka” Vācijā. Uz šādiem pat principiem tā tika īstenota arī Latvijā,” uzsvēra Ciemīte.

Pēc viņas sacītā, “Rimi Latvia” tuvākajā laikā vērsīsies tiesā, lai apstrīdētu attiecīgo PTAC lēmumu, jo kategoriski nepiekrīt PTAC nostājai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau ziņots, ka PTAC piemērojis “Rimi Latvia” 20 000 eiro sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu uzlīmju kampaņā, kurā patērētāji tika aicināti krāt uzlīmes zīmola “Bosch” dažādu preču iegādei ar atlaidi, jo tajā patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties zīmola “Bosch” dažādas preces ar atlaidi līdz 62%, taču, atbilstoši PTAC rīcībā esošajai informācijai, piedāvājumā ietverto zīmola “Bosch” preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

PTAC uzskata, ka “Rimi Latvia”, reklamējot šo akciju, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo kompānijas reklāma maldināja par piedāvājuma izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis.

Piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām “Rimi” veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi.

PTAC uzsvēra, ka tādējādi “Rimi Latvia” rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus – veikalus, sociālos tīklus, tīmekļvietnes, norāda uz to, ka “Rimi Latvia” komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu, un tādējādi pārkāpums ir būtisks.

PTAC ir izlēmis “Rimi Latvia” aizliegt negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav sākta, bet ir paredzama, kā arī piemērot soda naudu 20 000 apmērā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Rimi Latvia” apgrozījums pērn bija 870,429 miljoni eiro, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2016.gadā, bet tā peļņa palielinājās par 27,3%, sasniedzot 40,847 miljonus eiro.

“Rimi Latvia” dibināta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljonu eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam “ICA Group” piederošais “Rimi Baltic”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.