
Saulkrastiem vajadzēja nosaukt sēkli Klūnija vārdā 0
Slavenību izmantošanai pilsētmārketingā ir milzīgs potenciāls, bet Latvijas pašvaldības neizmanto šīs retās, unikālās iespējas nest savu vārdu pasaulē, secina aģentūras SIA “Mooz!” radošais direktors un valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks.
Biznesa portāls “Nozare.lv” par Latvijas reklāmas guru dēvēto Stendzenieku uzrunāja, minot piemērus ar pasaules mēroga slavenībām, aktieriem Džekiju Čanu, kas Jelgavā aprīlī uzņēma filmu, un Džordžu Klūniju, kas reklāmā pieminēja Saulkrastu vārdu.
“Ne jau tāpat vien filmu industrija šiem cilvēkiem maksā desmitus un pat simtus miljonus. Viens un tas pats scenārijs ar Džoniju Depu var nest simt miljonus peļņu, bet bez Džonija Depa – simt miljonus zaudējumu. Holivudā nesēž idioti, vismaz ne finanšu departamentā. Ja pašvaldības to neizmanto, tad ir vai nu neiedomājami augstprātīgas, vai neiedomājami, kā maigāk teikt – netālredzīgas. Plaši atpazīstamu cilvēku izmantošanai pilsētas mārketingā ir milzīgs potenciāls,” skaidroja reklāmas speciālists.
Jelgava pilsētas pašvaldības preses sekretāre Egita Veinberga biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja, ka laikā, kad Jelgavā viesojās un Jelgavas vēja tunelī strādāja Čans, Jelgavas pašvaldība izmantoja iespēju popularizēt pilsētu dažādos masu medijos. Nekādas papildu aktivitātes pašvaldībā gan vairs nav plānotas.
Savukārt Jelgavā esošās viesnīcas, kurā, viesojoties Latvijā, uzturējās Čans, “Hotel Jelgava” pārstāvji atbildēja, ka viesnīcai nav bijušas un nav arī plānotas nekādas mārketinga aktivitātes, kurās tiktu iekļauts vai izmantots fakts, ka viesnīcā ir uzturējies plaši atpazīstamais aktieris Čans. Viesnīcas pārstāvji to skaidroja ar “Hotel Jelgava” klientu politiku, kas paredz, ka viesnīca nekādās publiskās aktivitātēs nedrīkst izmantot klientu informāciju.
Aģentūras “Mooz!” klientu servisa vadītāja Vita Gaisma norādīja – tas, ka Čans ir izmantojis kādas viesnīcas pakalpojumus, protams, nedod tiesības šai viesnīcai izmantot viņa tēlu savā komunikācijā, jo par to noteikti ir jāvienojas atsevišķi. Taču, ja, piemēram, viesnīcas pārstāvji būtu gribējuši kaut kādā veidā izmantot šo faktu viesnīcas popularizēšanai, viņiem noteikti būtu izdevies vienoties ar Čana aģentiem. “Un tā noteikti nebūtu pirmā reize, kad Čanam vai viņa aģentiem kaut ko tādu piedāvā. Gan jau arī atbilde būtu gatava uzreiz.”
Uz jautājumu, vai Saulkrastu pašvaldība plāno pilsētas mārketingā kaut kā apspēlēt AS “DNB bankas” reklāmu, kurā Klūnijs plāno iegādāties nekustamo īpašumu Saulkrastos, pilsētas novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Marika Grasmane paskaidroja, ka, lai arī reklāmā ar populārā aktiera piedalīšanos Saulkrastu vārds izskanēja pozitīvā nozīmē, un tas ir labs piemērs, kā popularizēt kādas apdzīvotas vietas vārdu, tomēr pašvaldība nav plānojusi ne Klūnija, ne arī kādas citas slavenības vārdu kaut kādā veidā izmantot pilsētas vai novada popularizēšanai. Vismaz ne tuvākajā nākotnē.
“Saulkrastiem uzreiz vajadzēja piedāvāt Klūnijam atlaidi ēkai, uzrakstīt oficiālu vēstuli, aicināt deklarēties, nosaukt sēkli Klūnija vārdā – miljons iespēju, kā tikt nacionālās un starptautiskās ziņās. Tur nav jābūt reklāmistam, pietiek likt lietā mazliet izdomas. Esmu drošs, ka, piemēram, Lembergs to nebūtu laidis garām,” komentējot Saulkrastu pašvaldības nostāju šajā jautājumā, teica Stendzenieks.
Savukārt vietējie uzņēmēji gan bijuši aktīvāki. Piemēram, Saulkrastos esošā kluba “Katrīnbāde” pārstāve Madara Briede stāstīja, ka kluba pārstāvji bijuši vieni no pirmajiem, kas pamanīja reklāmu ar Klūniju un izdomāja pasūtīt T-kreklus ar apdruku, kurā redzams animēts Klūnija portrets, virs kura ir uzraksts – “Saulkrasti-iespējams labākā pilsēta pasaulē!”, bet apakšpusē – “Approved by George Clooney!” (“Apstiprinājis Džordžs Klūnijs!”). Kopā suvenīru un apdrukas uzņēmumā “Uzvelckreklu.lv” pasūtīti septiņi krekli kluba bārmeņiem un bārmenēm.
“DNB bankas” reklāma uz nekustamā īpašuma cenām Saulkrastos iespaidu neesot radījusi. Nekustamā īpašuma kompānijas “Arco Real Estate” Saulkrastu filiāles vadītāja Jana Semerikova norādīja, ka patlaban nekustamā īpašuma cenas Saulkrastos neesot mainījušās. “Tāpat pēc reklāmas ar Klūniju Saulkrastos nav vērojams nekustamā īpašuma pārdošanas apjomu pieaugums. Gan cenas, gan pārdošanu tomēr nosaka nekustamā īpašuma tirgus, banku kreditēšana un cilvēku maksātspēja, nevis reklāmas ar slavenībām.”
Jau ziņots, ka no 18.aprīļa līdz 2.maijam Jelgavā “Aerodium” vēja tunelī notika Čana jaunākās filmas epizožu uzņemšana. Čana viesošanās laikā tuneļa teritoriju kuplā skaitā apmeklēja filmzvaigznes fani. Ar viņu tikās ar Latvijas premjers Valdis Dombrovskis (V), uzdāvinot suvenīru – Lāčplēša cepuri Latvijas karoga krāsās.
Savukārt Norvēģijas lielākās finanšu grupas “DNB” reklāma ar Klūniju, kas tiekot izmantot jau krietni sen, Latvijas tirgus vajadzībām tikusi adaptēta šī gada oktobra beigās.