Foto: 3Dmask/SHUTTERSTOCK

Jaunās tehnoloģijas maina medijus 0

Pēdējo gadu laikā gan jaunu tehnoloģiju rašanās, gan izmaiņas patērētāju uzvedībā un cerētā satura saņemšanā pilnībā pārveidojušas plašsaziņas līdzekļu vidi. Jaunuzņēmumi nemitīgi inovē un attīsta mediju vidi, bagātinot mediju lietošanas pieredzi.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Portāls “eu-startups.com” identificējis 10 jaunuzņēmumus, kuru pēdējā laikā veiksmīgi ieviestie jauninājumi attīstījuši tradicionālo nozari.

“Autheos”

Ticot, ka zīmola un produkta videoklipi uzlabo pārdošanas apjomus e-komercijas portālos, Amsterdamā bāzētais jaunuzņēmums “Autheos” ieviesis īpašu “inteliģento” videoplatformu, kas ļauj maksimāli efektīvā veidā klientiem demonstrēt tieši viņiem būtiskos video.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tajā pašā laikā “Autheos” analizē videomārketinga kampaņu ietekmi, kā arī izstrādā optimizācijas rīkus šīs ietekmes palielināšanai. “Autheos” lieto uzņēmumi “L’oreal”, “Lego”, “Blokker” un “Bol.com”.

“Beatgrid Media”

Nīderlandē mājo vēl viens mediju vidi mainošs uzņēmums. Tas ir 2013. gadā dibinātais “Beatgrid Media”, kas izstrādājis automātisko satura atpazīšanas tehnoloģiju, kas jebkuru mūzikas, video, TV vai audio skaņu var pārvērst datos, kas tālāk izmantojami produktu uzlabošanā.

Kompānijai ir divi produkti – pirmā ir lietojumprogramma “Media Monitor”, kuru izstrādātāji var izmantot, lai identificētu tiešsaistes straumēšanā un failos pārraidīto saturu. Savukārt “Mobile Sync” ļauj tieši satura auditorijai iesaistīties ar viņu iecienītākajos šovos un pārraidēs.

“Bidooh”

Lielbritānijas pilsētā Mančestrā bāzētā digitālo reklāmas paziņojumu platforma izmanto sejas atpazīšanas kameras, lai noteiktu reklāmu ietekmi uz garāmgājējiem. Iegūtā informācija attiecīgi tiek izmantota, lai palīdzētu platformas klientiem izveidot veiksmīgākas reklāmas. “Bidooh” klienti platformā var izveidot reklāmu, izvēlēties tās lokāciju. Klientiem vien jānosaka reklāmas budžets. Ar “Bidooh” klienti var norēķināties arī pēc sadarbības, turklāt to var izdarīt arī ar pašu “Bidooh” izstrādāto kriptovalūtu “DOOH Token”.

“Molotov”

Parīzē bāzēto “Molotov” 2015. gadā dibinājuši trīs Francijas mediju nozares pārstāvji – kino informācijas kompānijas “AlloCine” dibinātājs Žans Dāvids Blāns, kanāla “Canal+” dibinātājs Pjērs Leskūrs un TV kanāla “TF1” dibinātājs Žans Marks Denuāls. Trio izveidoja “Molotov”, lai TV auditorijai piedāvātu jauna veida platformu, kurā skatīties TV pieejamo saturu. Izveidotā straumēšanas platforma klientiem nodrošina tiešsaistes piekļuvi visiem TV kanāliem, ieskaitot tiešraides, iepriekš rādītajiem TV šoviem un pat gaidāmajām filmām. Platforma lietojama ar visām ierīcēm. Viena miljona klientu skaitu “Molotov” sasniedza vien deviņus mēnešus pēc dibināšanas.

Reklāma
Reklāma

“Narrativa”

Uzņēmums dibināts Spānijā 2015. gadā cerībā automātiskā, gudrā un mērogojamā veidā pārveidot datus tekstā. “Narrativa” mērķa sasniegšanai izstrādājis īpašu mākslīgā intelekta tehnoloģiju, kas izmanto sarežģītas datu kopas, tās pārveidojot viegli saprotamos vēstījumos cilvēkiem. “Narrativa” kopš dibināšanas palīdzējis mediju un e-komercijas uzņēmumiem ar ziņu pārskatu, ieņēmumu pārskatu, produktu aprakstu sagatavošanu. Nesen “Narrativa” sāka sadarboties arī ar sporta un finanšu nozares uzņēmumiem, piedaloties sporta datu analīzes kompānijas “Sportradar” akselerācijas programmā un “Plug and Play” investoru un akselerācijas platformas “fintech” platformā.

“Newsadoo”

2017. gadā Austrijā dibināto “Newsadoo” dēvē par ziņu “Spotify” – tas ir personalizēts ikdienas ziņu patērēšanas risinājums, kuru var lietot jebkurā ziņu patērētājam ērtā ierīcē. Jaunuzņēmums izmanto mākslīgā intelekta algoritmus, kuri analizē ziņu saturu un patērētāja uzvedību. Ievāktie dati ļauj piedāvāt lasītāju interesēm atbilstošāko saturu. Līdzko patērētājs pabeidzis lasīt publikāciju, platforma viņam automātiski piedāvā turpināt lasīt tāda paša temata ziņas, bet jau no citiem medijiem. Tā arī “Newsadoo” ieguva salīdzinājumu ar populāro mūzikas straumēšanas platformu “Spotify”.

“Roq.ad”

Vācijā 2015. gadā dibinātā “dati kā pakalpojums” platforma domāta reklāmdevējiem, plašsaziņas līdzekļu aģentūrām, izdevējiem un “adtech” uzņēmumiem. Piemēram, reklāmdevējiem “Roq.ad” ļauj veikt starpierīču attiecinājumu modelēšanu, analītiku un lietotāju mērķplānošanu ar dažādām lietotāju ierīcēm. “Roq.ad” rīku jau lieto kompānijas “Amazon”, “Adobe”, “Bayer”, “Unilever”, “Vodafone”, “Red Bull” u. c.

“Signal”

Lielbritānijas jaunuzņēmums maina veidu, kādā cilvēki patērē ziņas un informāciju. “Signal” izmanto mašīnmācīšanos, lai iedalītu kategorijās, tulkotu un iegūtu informāciju no gandrīz trim miljoniem tiešsaistes ziņu portālu, drukātās preses izdevumu, televīzijas un radio kanāliem u. c. avotiem 200 pasaules valstīs. “Signal” mērķis ir radīt klientiem ieskatu mediju monitoringā un reputācijas pārvaldībā, lai klienti varētu koncentrēties uz viņiem svarīgo. “Signal” pakalpojumus izmanto “Allen & Overy”, “Amnesty International”, “British Airways”, “E.ON”, “TalkTalk”.

“Stereosense”

Vīnē bāzētais jaunuzņēmums piedāvā izdevējdarbības un satura pārvaldības sistēmu vizualizēšanu virtuālajā realitātē. Uzņēmuma radītā platforma ļauj lietotājiem izveidot viņu pārstāvēto zīmolu lietotnes, kas darbosies visu veidu virtuālās realitātes ierīcēs un vidēs, ieskaitot “Daydream”, “Samsung Gear VR”, “Oculus”, “Vive”, “iOS”, “Android” u. c. Turklāt platforma lietotni ļauj izveidot tikai pāris minūšu laikā, kas nozīmē, ka kļuvis iespējams ātri, viegli un lēti izveidot virtuālās realitātes lietotnes, kuras spēj sasniegt lielu auditoriju.

“Main Streaming”

Milānā bāzētā mākoņplatforma ļauj raidorganizācijām, plašsaziņas līdzekļiem un dažādiem uzņēmumiem nodrošināt sava satura straumēšanu tiešsaistē visā pasaulē augstā kvalitātē, drošībā, kā arī lielā ātrumā. Pavisam nesen “Main Streaming” piesaistīja 5,5 miljonu eiro investīcijas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.