Apsūdzētais bijušais “Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis pirms tiesas sēdes Limbažu rajona tiesā, kur sāks izskatīt viņa un Igaunijas miljonāra uzņēmēja Oļega Osinovska kukuļošanas lietu 2018.gada septembrī. Foto – LETA

Tiesa skatīs bijušā “LDz” vadītāja Magoņa kukuļošanas lietu 0

Vidzemes rajona tiesa Limbažos šodien plkst.10 turpinās skatīt krimināllietu, kurā par kukuļošanu apsūdzēts bijušais VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis un Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis, noskaidroja aģentūra LETA.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas
Šodienas tiesas sēdē paredzēts pratināt vēl divus aizstāvības lieciniekus, kā arī risināt tehniskos jautājumus.

Jau ziņots, ka saskaņā ar apsūdzību 2015.gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar “LDz ritošā sastāva servisa” daudzmiljonu iepirkumu – vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma “Skinest Rail”. Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā liecina tiesas rīcībā esošie lietas materiāli, 2014.gada augustā ar Osinovski saistītā “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” (DLRR) uzņēmumam “LDz Cargo” un “LDz ritošā sastāva serviss” bija nosūtījusi vēstuli ar savu piedāvājumu par septiņu lokomotīvju piegādi.

Tiesas sēdē 2018.gada 6.aprīlī DLRR valdes locekle Natālija Petrova liecināja, ka DLRR 2014.gadā lūdza Magoņa palīdzību noslēgt sadarbības līgumu ar ”Krievijas dzelzceļu”. Viņa skaidroja, ka 2014. un 2015.gadā DLRR finansiālā situācija bija “slikta līdz ļoti slikta”, jo ”Krievijas dzelzceļš”, ar kuru kopš PSRS laikiem DLRR bija slēdzis sadarbības līgumus par lokomotīvju remontdarbiem, atteicās noslēgt jaunu līgumu. Petrova norādīja, ka uzņēmums noslēdza 2014.gadu ar aptuveni 1,3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Viņa gan norādīja, ka līgums tāpat netika noslēgts un DLRR attiecības ar “Krievijas dzelzceļu” strauji pasliktinājās 2015.gadā, pēc Magoņa aresta.

Jau vēstīts, ka 2018.gada 26.martā sēdē bijusī “LDz ritošā sastāva serviss” priekšsēdētāja Svetlana Berga liecināja, ka lokomotīvju iegāde atbildusi visām LDz koncerna interesēm, jo tas bijis ekonomiski izdevīgi visiem koncerna dalībniekiem.

Savukārt 2018.gada 19.marta tiesas sēdē bijušais “LDz Cargo” vadītājs Guntis Mačs liecināja, ka Magonis nav ietekmējis “LDz Cargo” vadību par konkrētu vilcienu nomu. Mačam nekas neesot zināms par Magoņa iespējamo ietekmi uz LDz investīciju padomi un LDz prezidentu padomi, bez kuru lēmuma “LDz ritošā sastāva serviss” nemaz nevarētu no “Skinest Rail” iegādāties lokomotīves, ko piedāvāts nomāt pārvadātājam “LDz Cargo” un citiem pārvadātājiem Latvijā un ārpus Latvijas.

Kādreizējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu.

Rīgas rajona tiesa 2015.gada 8.augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu, bet vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu.

Limbažu rajona tiesa 2018.gada 15.janvāra tiesas sēdē atcēla Magonim noteiktais aizliegums izbraukt no valsts, kā arī atsevišķi izdalīja un nodeva Igaunijas tiesai “Skinest Rail” lietas daļu. Prokurore Evita Masule aģentūrai LETA norādīja, ka juridiskas personas ir jātiesā valstīs, kur tās ir reģistrētas, un nav pamata bažām, ka Igaunijas tiesā uzņēmumam varētu draudēt mazāka atbildība.

Žurnāls “Ir” iepriekš vēstīja, ka apsūdzībā neprecizētā laikā no 2014.gada beigām līdz 2015.gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro lielu kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās “Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas” pārstāvju tikšanos ar toreizējo “Krievijas dzelzceļa” vadītāju Vladimiru Jakuņinu, skaidrots apsūdzībā.

Reklāma
Reklāma

Daugavpils rūpnīca 2014.gadā bija nosūtījusi vēstuli LDz “Ritošā sastāva serviss” un “LDz Cargo”, piedāvājot septiņas lietotas “2TE116” sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014.gadā “Skinest Rail” bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts. Savukārt 2015.gada sākumā “LDz Cargo” tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras “2TE116” tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai “Skinest Rail”, taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu, norādīts apsūdzībā.

Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis ieradās pie Magoņa, lūdzot samazināt kukuļa summu. Abi vienojās par pusmiljonu eiro, rakstīja “Ir”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.