Foto no LA arhīva

Traktora izmantošana zemā āra temperatūrā 0

Ziemas mēnešos temperatūra noslīd zem nulles un var sasniegt pat –30 grādu. Šādi apstākļi nav tie labākie ar dīzeļmotoriem aprīkotām iekārtām. Dīzeļdegviela motorā tiek aizdedzināta, izmantojot temperatūru, kas veidojas kompresijas takts laikā cilindrā. Zemā āra temperatūrā ar šo parādību nepietiek. Tāpēc ražotājs aprīko motorus ar priekšsildīšanas sistēmu – kvēlsvecēm mašīnām un vecākiem traktoriem un gaisa sildītājiem jaunākiem traktoriem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vācu ģenerālleitnants prognozē, vai un kad Krievija varētu būt gatava uzbrukt NATO valstīm
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Lasīt citas ziņas

Lai veiksmīgi iedarbinātu tehniku lielā salā, akumulatora baterijai ir jābūt labā darba kārtībā – uzlādētai. Vislabākais tests, protams, ir elektrolīta blīvums, bet moderniem akumulatoriem to nevar veikt konstrukcijas dēļ. Tāpēc atliek tikai pārbaudīt voltāžu. Pilnīgi uzlādētam 12 V akumulatoram, mērot ar voltmetru un noņemtām spailēm 20 grādu temperatūrā, jābūt 12,62 V. Ja AKB spriegums ir zem 12 V, tad diezgan droši var teikt, ka salā šāda baterija nespēs nodrošināt vajadzīgo enerģijas daudzumu motora iedarbināšanai.

Ziemas apstākļiem jāizvēlas atbilstoša degviela. Tai jābūt dzidrai un caurspīdīgai. Piemēram, vasaras dīzeļdegvielas krāsai būtu jābūt diezgan izteikti dzeltenīgai – kā alum. Tas liecina, ka degvielā ir daudz eļļojošo piedevu un tā nodrošina kvalitatīvu smērēšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zemai temperatūrai šāda degviela neder, jo tajā veidojas kristāliskas nogulsnes, kas aizdambē filtrus. Ziemas jeb arktiskajai degvielai jābūt dzidrai, gandrīz kā ūdenim (jo dzidrāka, jo lielākam salam domāta). Ziemas degvielu nedrīkst ilgi uzglabāt, jo tad degvielas vieglās frakcijas izgaro un degviela zaudē savas īpašības.

Noteikti nevajadzētu izmantot arktisko degvielu vasarā, jo šādai degvielai nav tik labu smērējošo īpašību. Elementārs tests – ielejiet degvielu, kas atrodas jūsu tehnikā, arī caurspīdīgā stikla traukā un nolieciet blakus tehnikai. Ja no rīta degvielā vērojamas nogulsnes, tad, visticamāk, arī jūsu tehnika pēc 10–15 minūšu darba nosprostos filtru.

Traktortehnika no rītiem obligāti jādarbina brīvgaitas apgriezienos vismaz 10 minūtes, jo hidrosistēma, pa kuru cirkulē eļļa, ir pastiprināti noslogota biezākas eļļas dēļ.

Ja traktors neuzsildīts tiek laists darbā, ir iespējami hidrosistēmas bojājumi (pārplēsti radiatori, caurules un pat sūkņu defekti). Motora apgriezienus vajadzētu celt, tam pakāpeniski uzsilstot, kamēr eļļa sasniedz vismaz 20 grādu.

Pat tad, ja traktors ir aprīkots ar motora elektrisko sildītāju, ir jāievēro iepriekšminētais, jo sildītājs tikai retos gadījumos silda arī transmisiju (daži ražotāji piedāvā atsevišķus sildītājus transmisijai).

Ieteicams aprīkot traktoru ar motora elektrisko priekšsildītāju, kas darbojas no elektriskā tīkla. Šāda ierīce atvieglo iedarbināšanu no rīta pat ar nepilnīgi uzlādētu akumulatoru.

Vairāk lasiet žurnālā Agro Tops

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.