Foto – LETA

Trīs govis – 50 eiro nodoklī 18

Pievieno LA.LV

Piektdienas, 30. maija, “Lasītāju balsīs” zvanu slejā publicējām Sarmītes Kalniņas ar lielu vilšanos  sacīto: “Negribu sēdēt uz gultas malas un vaimanāt, gribu strādāt, tāpēc aprūpēju trīs gotiņas. Nesen pie manis ieradās lauksaimniecības dienesta konsultante, lai brīdinātu, ka no nākamā gada par trim govīm būs jāmaksā 50 eiro ienākuma nodoklis. Par to, ka eju uz kūti, neko netirgoju, bet apgādāju sevi ar pārtiku!”

Kokteilis
“Jau no pirmā mirkļa, kad ieraudzījām viens otru…” Anna Kulberga vīram velta mīlestības pārpilnus vārdus
TV24
“Tad, kad “Maximas” kasiere saņems pienācīgu atalgojumu, tad viņai nebūs jautājumu par deputātu algām!” Zivtiņš atklāti par naudu Saeimā 12
Kokteilis
Ja esi viena no šīm 5 zodiaka zīmēm, izlasi līdz galam – tev priekšā interesants laiks
Lasīt citas ziņas

No Zemkopības ministrijas (ZM) esam saņēmuši skaidrojumu Sarmītes Kalniņas jautājumā. Tajā uzsvērts – ja jūs neesat reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicēja, tad iedzīvotāju ienākuma nodoklis 50 eiro apmērā jums nebūs jāmaksā. Tomēr aicinām painteresēties Valsts ieņēmumu dienestā, vai jūs esat vai neesat reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicēja, norāda ZM sabiedrisko attiecību speciāliste Viktorija Kalniņa. Ja tomēr esat reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicēja, bet saimniecisko darbību neveicat, tad aicinām izvērtēt, vai jums nevajadzētu izbeigt saimniecisko darbību, jo saskaņā ar likuma 2.3 daļu iedzīvotāju ienākuma nodoklis 50 eiro apmērā nav jāmaksā par gadu, kurā izbeigta saimnieciskā darbība vai pabeigts likvidācijas process.

Likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” (turpmāk – likums) 19. panta 2.1 daļa nosaka, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātājiem, kas ir reģistrēti kā saimnieciskās darbības veicēji, ne vēlāk kā 15 dienu laikā no deklarācijas iesniegšanas dienas (saskaņā ar likuma 19. panta piekto daļu deklarācija ar tai pievienotajiem dokumentiem iesniedzama Valsts ieņēmumu dienestam taksācijas gadam sekojošajā gadā no 1. marta līdz 1. jūnijam) būs jāiemaksā budžetā 50 eiro, ja taksācijas gadā nav gūts ar nodokli apliekams ienākums no saimnieciskās darbības vai ja aprēķinātā nodokļa summa no saimnieciskās darbības apliekamā ienākuma nepārsniedz 50 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Papildus informējam, ka saskaņā ar likuma 19. panta 2.2 daļu 50 eiro minimālais nodokļa maksājums nav jāveic arī tādā gadījumā, ja jūs esat reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs, bet taksācijas gadā esat veicis iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumus vai valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par darbiniekiem, vai valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas par sevi kā pašnodarbinātu personu.

Šī likuma norma ir stājusies spēkā 2014. gada 1. janvārī, līdz ar to tā ir piemērojama par saimniecisko darbību un ienākumiem, kas no tās tiek gūti taksācijas gadā, kas sākas 2014. gada 1. janvārī. Līdz ar to pienākums maksāt nodokli var rasties, sākot ar 2015. gadu, uzsver ZM sabiedrisko attiecību speciāliste V. Kalniņa.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.