Foto-Karīna Miezāja

Uz Bolderāju ar vilcienu? Sliedes ir, stacijas un pasažieri – arī 20

Kravas līnijā Rīga–Bolderāja pa dzelzceļu ved, bet pasažierus – ne. Kāpēc?

“Ukraiņu ģenerālštābs par to klusē, bet tas ir apzināti!” Slaidiņš komentē pēdējās 24 stundās notikušo 18
FOTO. Ap māju iestādīti košumkrūmi, arī augļu kociņi! Kā Iveta piecos mēnešos uzcēla savu sapņu māju
VIDEO. Ukraina palaiž raķešu “viesuļvētru” pret Krievijas spēkiem
Lasīt citas ziņas

Vilciens, kas 19 km garo maršrutu Rīga–Bolderāja veica 29 minūtēs, savulaik bija paredzēts ne tikai preču, bet arī pasažieru pārvadāšanai. Mūsdienās, lai nokļūtu no Rīgas centra uz Bolderāju vai atpakaļ, iedzīvotāji var braukt ar 3. līnijas autobusu, kas šo pašu maršrutu veic stundā un desmit minūtēs. Ne tikai laika ziņā, bet arī ekonomiski tas ir neizdevīgi. “Šoseja, pa kuru pārvietojas 3. autobuss ir ļoti šaura, šāda veida autobusi ar savām izplūdes gāzēm piesārņo vidi, sagandē asfalta segumu un rada lielus sastrēgumus,” bažas izteic inženieris Bruno Vrubļevskis.

Sliedes ir, stacijas ir, vilciena nav

CITI ŠOBRĪD LASA

Iespēja atjaunot dzelzceļa satiksmes maršrutu Rīga–Bolderāja, kas būtu paredzēts pasažieru pārvadāšanai, ir reāla. Jautājums gūst atbalstu gan no iedzīvotāju puses, gan no iesaistītajiem uzņēmumiem.

B. Vrubļevskis ilgus gadus nostrādājis Bolderājā, tādēļ šī tēma viņam ir īpaši tuva: “Vilciena satiksme īpaši aktuāla ir vasarā, jo tā ir iespēja apmeklēt jūru, nedodoties ārpus Rīgas. Pirms pāris gadiem mēs, aktīvistu grupa, vērsāmies pie satiksmes ministra Ulda Auguļa, viņš solīja, ka lieta tiks izskatīta. Tomēr tad šis jautājums netika risināts.”

Satiksmes ministrs Uldis Augulis novērtēju iedzīvotāju un B.Vrubļevska iniciatīvu par iespējamo pasažieru vilciena satiksmi uz Bolderāju, bet nepiekrīt, ka jautājums netiek risināts ” Par šo jautājumu ir notikušas diskusijas gan ar Rīgas domes, gan AS “Pasažieru vilciens” vadību un ekspertiem. Pašlaik tiek izvērtēti arī visi tehniskie faktori pasažieru vilciena satiksmes organizācijai un iespējamās investīcijas, kas būtu nepieciešamas, ņemot vērā pašreizējo dzelzceļa iecirkņa staciju plānojumu. Lai nodrošinātu pasažieru vilciena satiksmi, ir jāveic šo staciju infrastruktūras daļēja pārbūve, pielāgošana pasažieru vajadzībām un drošībai, kā arī pilsētas ielu sakārtošana, lai cilvēki droši un ērti varētu piekļūt dzelzceļa līnijas Zasulauks – Bolderāja stacijām un pieturvietām,” norāda ministrs

Bruno Vrubļevskis saskata vairākus ieguvumus šādam dzelzceļa satiksmes maršrutam: “Viens no tiem – tas būtu komfortabls pārvietošanās veids. Ātri un ērti. Galvenais: sliedes ir, tādēļ neredzu šķēršļus, kādēļ šādu maršrutu nevarētu atjaunot. Pa šīm sliedēm vilciens brauc, tas funkcionē, pārvadā preces no ostas. Ir arī saglabājušās stacijas – Lāčupe, Spilve un pati Bolderāja. Arī no ekonomiskā viedokļa tas būtu izdevīgi. Nav jau obligāti pilnībā jāizslēdz 3. autobuss kā pārvietošanās veids, bet vilciena ieviešana noteikti atvieglotu daudzu iedzīvotāju ikdienu. Runājot ar Bolderājas iedzīvotājiem, secinu, ka atbalsts šādam projektam ir liels. Otrs, bet ne mazāk nozīmīgs ieguvums – tas veicinātu Bolderājas attīstību, jo pašlaik šajā rajonā ir diezgan kriminogēna situācija.”

Izpēte jau pasūtīta

Pašvaldības uzņēmums SIA “Rīgas satiksme” šī gada aprīļa sākumā veica pasūtījumu priekšizpētei, lai noskaidrotu, vai būtu iespējams atjaunot dzelzceļa satiksmes maršrutu Rīga–Bolderāja. Izpētes darbu “Rīgas satiksme” veic sadarbībā ar Rīgas domi.

Pašvaldības uzņēmuma sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča teic, ka vēl ir pāragri runāt par konkrētām lietām, piemēram, šāda maršruta apmaksu vai piederību. “Precīzus termiņus par lēmuma pieņemšanu vai par pašu izpēti pateikt nevaram, jo projekts ir ļoti apjomīgs gan finanšu ziņā, gan tāpēc, ka tajā ir vairākas iesaistītās puses.”

To, ka šāda maršruta atjaunošana būtu izdevīga no ekonomikas viedokļa, atzīst AS “Pasažieru vilciens” sabiedrisko attiecību vadītājs Egons Ālers, tomēr ar šo projektu saistās dažādi problēmjautājumi, kas jārisina. “Ja skatās uz šī projekta tālāko attīstību nākotnē, tas šķiet perspektīvs. Tomēr ir daudz jautājumu, kas jārisina, piemēram, infrastruktūra, kas ir neatbilstošā stāvoklī. Bez šaubām, vilcienam ir savas priekšrocības – ar to ir iespējams pārvadāt lielu skaitu iedzīvotāju īsā laika posmā. Šajā rajonā dzīvo pietiekami daudz cilvēku, tādēļ ekonomiski tas attaisnotos.”

Par infrastruktūru atbild VAS “Latvijas dzelzceļš”. Uz jautājumu, vai ir iespējams atjaunot dzelzceļa satiksmes maršrutu Rīga–Bolderāja, uzņēmuma preses sekretārs Māris Ozols atbild, ka šādu dzelzceļa satiksmes maršrutu ir iespējams atjaunot, tas ir piemērots pasažieru pārvadāšanai. “Ja šāds lēmums tiks pieņemts, “Latvijas dzelzceļš” ir gatavs to darīt”, teic M. Ozols. Šis lēmums ir atkarīgs gan no pārvadātāja, gan no Rīgas domes.

Pirms simt gadiem varēja

Latvijas Dzelzceļnieku biedrības vadītāja vietnieks Toms Altbergs apliecina, ka dzelzceļa līnija Rīga–Bolderāja mūsdienās netiek izmantota pilnībā. Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja arhīva materiālā autors stāsta par vēsturisko dzelzceļa līnijas Rīga–Bolderāja attīstību: “1871. – 1873. gadā izbūvētā Rīgas–Bolderājas dzelzceļa loma Latvijas transporta sistēmas attīstības kontekstā ir diezgan neviennozīmīga. Pasažieru pārvadājumi pa Rīgas–Bolderājas dzelzceļu tika veikti no 1875. līdz 1958. gadam. Militārajam resoram lieka uzmanība traucēja. Vēl vairāk, PSRS varas gados Zasulauka–Bolderājas dzelzceļa klātbūtne pat tika slēpta no iedzīvotāju acīm, un velti to bija meklēt oficiāli pieejamajos Rīgas pilsētas plānos. Tomēr kravu pārvadājumi pa šo dzelzceļu neapstājās ne mirkli, jo tādi uzņēmumi kā Bolderājas būvmateriālu rūpnīca, finiera rūpnīca “Lignums” un citi nevarēja eksistēt bez dzelzceļa pievedceļiem.”

Autors pauž viedokli, ka jebkurā gadījumā Rīgas–Bolderājas dzelzceļa nozīmi jau tagad esot grūti pārvērtēt. Kaut vai tādēļ, ka šis dzelzceļš ir devis pirmo patstāvīgo tiltu pār Daugavu Rīgā un atsevišķu dzelzceļa staciju Jelgavas un Tukuma virziena vilcieniem Daugavas labajā krastā. Šis dzelzceļš esot pavēris labas ceļošanas iespējas Rīgas nomales – Bolderājas – iedzīvotājiem un devis iespēju jau teju pirms 140 gadiem pārvadāt kravas uz Rīgas ostas svarīgākajām kuģu piestātnēm Daugavas grīvā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Ukraiņu ģenerālštābs par to klusē, bet tas ir apzināti!” Slaidiņš komentē pēdējās 24 stundās notikušo 18
FOTO. Ap māju iestādīti košumkrūmi, arī augļu kociņi! Kā Iveta piecos mēnešos uzcēla savu sapņu māju
VIDEO. Ukraina palaiž raķešu “viesuļvētru” pret Krievijas spēkiem
Iedzīvotājiem atlīdzinās pusi apkures sadārdzinājuma, bet rodas diskusijas par malkas iegādes pierādīšanu
Balagāns jau sen bija jāver ciet. Advokāts neizpratnē, kā var sabojāt tik vienkāršu lietu kā pieminekļa nojaukšanu
Lasīt citas ziņas

Finanšu partneris - LANDE

Sadarbības projekts
Tie Latvijas valstspiederīgie, kas izšķirsies pieņemt Krievijas pilsonību pēc Kremļa aicinājuma, tiks izraidīti
Opozīcijas ierosinājums par vienreizēju 200 eiro pabalstu senioriem negūst vairākuma akceptu 1
Var mainīties gāzes publiskais tirgotājs, bet iedzīvotājiem nevajadzētu satraukties
“Nedaudz mazāk ir svārstīgāki – aizies, ja nebūs jābrauc sēnēs vai jārokas kartupelājā,” – E. Līcīša feļetons 5
Opozīcijas ierosinājums par vienreizēju 200 eiro pabalstu senioriem negūst vairākuma akceptu 1
09:49
Tie Latvijas valstspiederīgie, kas izšķirsies pieņemt Krievijas pilsonību pēc Kremļa aicinājuma, tiks izraidīti
09:43
Lauksaimniecība klimata pārmaiņu ēnā un līdz šim nenovērtētās bioogles
09:37
FOTO. Koši, drosmīgi un radoši! Kurš šogad bija stilīgākais “Summer Sound” apmeklētājs? 7
Revidentu aplēses: ja diennakti nav pieejams portāls “Latvija.lv”, iedzīvotājiem jāpatērē 15,40 EUR un 1,5 stunda pakalpojuma saņemšanai klātienē
Saskaņā ar iedzīvotāju virzīto iniciatīvu tiek meklēts juridiskais pamatojums Ždanokas partijas darbības aizliegšanai
Māris Zanders: Lai izdarītu muļķības, nav obligāti būt “Kremļa aģentam” 6
Lauksaimniecība klimata pārmaiņu ēnā un līdz šim nenovērtētās bioogles
Federālā Izmeklēšanas biroja reids Trampa villā rada politisku vētru
EM: Inčukalnā ir rezervēts pietiekams dabasgāzes apjoms mājsaimniecību vajadzībām 15
Gaidāma ļoti saulaina un silta ceturtdiena
Ienāk jauns starptautisks pārtikas veikalu tīkls “Spar” un sāk izvērsties Kurzemē
Šovakar grupa “Eolika” sniegs bezmaksas koncertu Vērmanes dārzā
FOTO. Ap māju iestādīti košumkrūmi, arī augļu kociņi! Kā Iveta piecos mēnešos uzcēla savu sapņu māju
“Ukraiņu ģenerālštābs par to klusē, bet tas ir apzināti!” Slaidiņš komentē pēdējās 24 stundās notikušo 18
Par vairāk nekā divus miljonus eiro piesavināšanos apsūdz bijušo LOK prezidentu un tagadējo LHF valdes locekli
FOTO. Kubas ostas pilsētā Matansasā izcēlies katastrofāls ugunsgrēks 15
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs