Rail Baltica infrastruktūra
Rail Baltica infrastruktūra
Publicitātes attēls

Uzsākta “Rail Baltica” Rīgas centrālā mezgla būvniecība Lāčplēša ielā 9

Lelde Veinberga, “RīgaTV 24”

Ceturtdien, 2. septembrī, svinīgi sākta pirmā “Rail Baltica” dzelceļa pārvada izbūve  pār Lāčplēša ielu. Pārvada būvniecība iezīmē būtisku “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla izbūves sākumu pilsētvidē, kas sāksies Lāčplēša ielā, turpināsies Dzirnavu ielā un virzīsies uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusi un tālāk līdz Daugavai.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Lasīt citas ziņas

“Šis projekts ir daļa no Rīgas Centrālās stacijas posma un tas ietver arī tādu sarežģītu būvi, kā jauno dzelceļa tiltu un Centrālās stacijas ēkas pārbūvi,” būvniecības darbu sākumu raksturo Satiksmes ministrijas dzelceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis.

“Rail Baltica” dzelceļa trases izbūves rezultātā rīdzinieku un pilsētas viesi iegūs funkcionāli uzlabotu Lāčplēša ielas posmu. Iela mainīs savu asi un tiks radīts maģistrāls Lāčplēša ielas posms ar divām pilnvērtīgām auto joslām katrā virzienā, mūsdienīgs, plats velo ceļš un droši organizēta gājēju plūsma.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mēs sāksim ar austrumu pusi, kā rezultātā divas ielas joslas būs aizņemtas un kustība būs pa vienai joslai katrā virzienā. Tad mēs veiksim darbus otrā ielas pusē. Pati iela pavirzīsies 1,5-2 metrus uz austrumiem, izveidojot ļoti plašu un ērtu gājēju ietvi un veloceļu rietumu pusē. Ielu pārbūvēt nevar savādāk, kā mazliet radot neērtības autovadītājiem,” norādā būvsabiedrības “Bererix” ieaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Projekta izstrādē vērā ņemts arī citu valstu piemērs, jo Latvijā dzelzceļa tilti pilsētas vidē netiek bieži būvēti, bet tā ir ierasta prakse citviet pasaulē. “Piemēram, viens no mūsu būvuzņēmējiem līdzīgā veidā, kā mēs pārbūvējam staciju Rīgā, veikuši pārbūvi Centrālajā stacijā Manhatanā, Ņujorkā, kas arī ir ļoti liels un sarežģīts objekts. Šo te pieredzi viņi atveduši sev līdzi un izmantos arī šeit”, atklāj “Eiropas dzelceļu līnijas” projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems.

Kopējās “Rail Baltica” izmaksas būs apmēram 5,8 miljardiem eiro. Tiek plānots, ka dzelceļa posms Lāčplēša ielā tiks pabeigts 2023. gadā, bet visa projekta realizācija noslēgsies 2026. gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.