Ekonomika
Bizness

Uzsākts pirmais projektēšanas darbs “Rail Baltica” izveidei Latvijā0


“Rail Baltica” trases “RIX” stacijas skice.
“Rail Baltica” trases “RIX” stacijas skice.
“Eiropas Dzelzceļa līniju” veidota vizualizācija

Globāli strādājošs Itālijas uzņēmums “RINA Services S.p.A.” veiks “Rail Baltica” Starptautiskās lidostas “Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes dzelzceļa apakšsistēmu (infrastruktūras, energoapgādes, satiksmes nodrošināšanas un vadības, kā arī apkopes ) novērtēšanu jeb verifikāciju būvprojektā, sniedzot atzinumu par dzelzceļa sistēmu atbilstību Eiropas dzelzceļa savstarpējās izmantojamības prasībām.

“Eiropas Dzelzceļa līnijas” projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris norāda, ka “Rail Baltica” starptautiskās lidostas „Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekta izstrāde ir pirmais uzsāktais projektēšanas darbs “Rail Baltica” izveidei Latvijā.

Pēc projektēšanas tiks veikta obligātā procedūra: Eiropas dzelzceļa sistēmas savstarpējās izmantojamības verifikācija. Būvējot jaunu, Eiropas standarta platumam atbilstošu dzelzceļa infrastruktūru, piemēro Eiropas standartus un savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas.

Šīs prasības obligāti ir jāievēro, lai varētu pieņemt ekspluatācijā jauno dzelzceļa infrastruktūru un tā iekļautos Eiropas dzelzceļa sistēmā, nodrošinot drošu un nepārtrauktu vilcienu satiksmi.

Prasības attiecināmas uz Rail Baltica, jo tas ir dzelzceļa transporta projekts, kurā paredzēts Baltijas valstīs izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h.

Konkursa uzvarētājs “RINA Services S.p.A.” veiks visas apakšsistēmas verificēšanu projektēšanas posmam. Darbu uzsāks, tiklīdz no projektētāja PROSIV būs saņēmis pilnībā pabeigtu būvprojektu, un beigs to līdz ar projektēšanas posma noslēgumu, kas paredzēts šī gada novembrī.

“Rail Baltica” projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” pērn 25. augustā izsludināja atklātu konkursu verificēšanas pakalpojuma iepirkumam ar sākotnēji noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 27. augustam, bet tas pēc vairāku pretendentu lūguma tika pagarināts līdz pērnā gada 17. septembrim.

Piedāvājumus iesniedza 7 pretendenti. Pēc iesniegto dokumentu pārbaudes un izziņu pieprasīšanas no pretendenta 2018.gada 12.decembrī līguma slēgšanas tiesības tika piešķirtas “RINA Services S.p.A.”.

Konkursa uzvarētāja izvēli noteica piedāvājuma cena, kā arī šī uzņēmuma profesionalitāte un globālā pieredze. Konkursa uzvarētājs izvērsis darbību 65 valstīs, piedāvājot plaša spektra pakalpojumus sertifikācijai transporta un infrastruktūras jomā.

Uzņēmumam ir pieredze vairāk nekā 700 dzelzceļa līniju, vilcienu un metro projektos.

Kopējā līguma summa ir 50 800 eiro bez PVN.

Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta „Eiropas standarta platuma 1435mm dzelzceļa līnijas izbūve Rail Baltica koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” finanšu līdzekļiem.

Fona informācija:

Apakšsistēmas verificēšana ir procedūra, kuru veic specializēti uzņēmumi ( to loks ir ierobežots), lai pierādītu, ka attiecīgās apakšsistēmās ir izpildītas prasības par Eiropas dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību un to drīkst nodot ekspluatācijā Eiropas dzelzceļa sistēmā.

Verificēšanas procesa noslēgumā tiek izsniegta verificēšanas deklarācija, kas apliecina, ka attiecīgajai apakšsistēmai ir piemērotas atbilstošās verificēšanas procedūras un apakšsistēma atbilst šo noteikumu prasībām.

Verificēšanas deklarācijā identificē atbilstību Eiropas Savienības un nacionālajām prasībām.

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju.

Saistītie raksti

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta “Rail Baltica” realizēšanu Latvijā atbilstoši finansēšanas līgumam starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency) un trīs Baltijas valstu kopuzņēmumu “RB Rail”, kas ir vadošais projekta koordinators vienlaikus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
2030.gadā Latvijā būtu jābūt 18 000 elektroauto 2
17 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Vērmaņdārza restorānā – Mārtiņa Rītiņa “autogrāfs”
17 stundas
LE
LETA
Ekonomika
“Luminor Bank” provizoriskā peļņa pērn sarukusi līdz 53,997 miljoniem eiro
18 stundas

Lasītākie raksti

IE
Ināra Egle
Latvijā
Piesakās pirmie Rīgas domes iekarotāji 1
2 stundas
MZ
Māris Zanders
Latvijā
Māris Zanders: Gan Misānes lieta, gan Zolitūdes tiesa skar jautājumu – kā mēs uztveram valsti 4
2 stundas
LE
LETA
Pasaulē
Apšaudēs Vācijas pilsētā nogalināti astoņi cilvēki
2 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
“Apsūdzības ir pietiekami smagas.” Rinkēvičs par Kristīnes Misānes lietu
31 minūtes
LE
LETA
Dabā
Saule mīsies ar mākoņiem: prognoze ceturtdienai
2 stundas