Vai drošība Latvijas lidostās ir pietiekamā līmenī? Ir mājasdarbs, kas vēl ir jāizdara 23

Vai drošība lidostās ir pietiekamā līmenī Latvijā? TV24 raidījumā “Uz līnijas” skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 3
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
Lasīt citas ziņas

Viņš norāda, ka ir mājasdarbs, kas vēl ir jāizdara, piemēram, jautājumā par nesankcionētiem dronu lidojumiem.

“Mēs esam rosinājuši, un Saeima ir pieņēmusi grozījumus likumā par aviāciju, kur lidlauku pārvaldniekiem ir uzlikts par pienākumu šos te jautājumus risināt,” Gorodcovs stāsta.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš norāda, ka CAA iegādātās ierīces ļauj monitorēt situāciju, jo ir izvietotas tā, lai nodrošinātu objektīvu skatu. CAA ar iegūtajiem datiem dalās gan ar lidlaukiem, gan tiesībsargājošām iestādēm, lai tās varētu nepieciešamības gadījumā reaģēt, ko tās arī darot. Tas sniedz objektīvu ieskatu, ka problēma pastāv un to ir nepieciešams risināt.

Gorodcovs gan akcentē, ka CAA rīcībā esošās ierīces ir nepietiekamas, lai efektīvi pretdarbotos vai kontrolētu šāda veida lidojumus.

Jautāts, vai tās ir elektroniskās aizsardzības sistēmas, kas  slāpē dronu signālus, viņš piekrīt, taču tas neesot tik vienkārši: ja to dara, tad nav iespējams prognozēt, ko drons darīs, ja sāks traucēt viņa darbību, bet tajā brīdī tas, piemēram, atrodas virs lidlauka teritorijas.

CAA pārstāvis atzīst, ka tas var nodarīt vairāk ļaunuma, nekā kad tas ir gaisā un  ir zināms, kur tas atrodas: “Tas nav tik vienkārši izdarāms.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.